Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds 23-08-2022 heb ik een haperend beeld.

Vervolgens heb ik mijn tv ontvanger opnieuw opgestart. Echter geen resultaat.

Hierop heb ik de modem opnieuw opgestart. Ook hierbij geen resultaat.

Verder heb ik geprobeerd om nieuwe software te uploaden via het menu op de tv ontvanger. Geen verbetering. Ook handmatig de software uploaden is geen succes.

Bovenstaande acties zijn diversen keren herhaald.

Verder is de tv ontvanger d.m.v. draad rechtstreeks aangesloten op het modem er is geen randapparatuur aangesloten. 

Internet functioneert wel gewoon, via internet is tv kijken mogelijk.

Ik zit al een halve dag met de tv aan, maar nog steeds geen verbetering.

Wie heeft er een oplossing en hoe lang duurt de installatie van nieuwe software normaal gesproken?

 

Met vriendelijke groet,

Erwinjk

@erwinjk Even helemaal van de stroom afhalen. En dan een nieuwe resetpoging ondernemen.


Dat zal je altijd zien. Na het openen van deze topic, werd het uploaden van de software doorgezet.

Helaas blijft het haperende beeld bestaan.

Zou dit aan een gepubliceerde HTML update kunnen liggen?

Graag verneem ik van u, hoe het haperende beeld te verhelpen.

 

Mvgr,

Erwinjk


@Hansaanzet,

Bedankt voor uw antwoord. Zowel de tv ontvanger als de modem zijn diversen keren van de netspanning afgehaald. Echter geen resultaat.

Inmiddels doet de tv ontvanger het weer. Het haperende beeld blijft. (zie ook mij vervolg bericht).

 

Mvrgr,

Erwinjk


Hoi @erwinjk ,

Hoe uit het haperend beeld zich? Stottert het, blokjes, zwart beeld? Loopt het geluid wel gewoon door, of hapert dat ook? Wanneer je een stukje terugspoelt en dan weer afspeelt, hapert het dan weer op dezelfde tijd, of dan op andere momenten?


@TijtheMan,

Het haperende beeld stottert (geen blokjes of zwart beeld).

Het geluid loopt niet door, maar valt gelijk met het beeld even stil.(zeer kortstondig).

Het haperen van het beeld is niet op vaste momenten, maar random.

Als er een eerder opgenomen film wordt afgespeeld, dan is er ook sprake van de zelfde hapering.

 

Mvrgr,

Erwinjk


Als ik de omschrijving goed interpreteer lijkt het niet in het bronsignaal te zitten, maar in de verbinding. En dan neem ik nu even een kleine gok, maar mijn onderbuik stuurt me naar de HDMI kabel/aansluiting. Als er een andere HDMI kabel in huis is zou ik deze testen (eventueel ook op een andere poort op de TV).

Andere optie zou zijn dat er nog een apparaat aangesloten zit op het netwerk (en dat kan bijvoorbeeld ook een (draadloze) printer zijn) welke mogelijk de verstoring veroorzaakt. Om dat in zijn geheel uit te sluiten dient alles van het netwerk losgekoppeld te worden en dan (na een reset) kijken of de haperingen uitblijven.


@TijtheMan,

Bedankt voor uw bericht.

Zoals eerder vermeld in het originele bericht, is er geen randapparatuur aangesloten op het modem.

Het WIFI signaal werkt naar behoren. De PC is tijdelijk losgekoppeld, geen verbetering.

De enige verbinding tussen ontvanger en tv bestaat uit en scart kabel. Jawel, het is nog een tv zonder HDMI.

Wat wel misschien een mogelijkheid is, dat KPN momenteel met een HTML update bezig is. Misschien dat dat interfereert met doorgifte. De huidige opstelling heeft de afgelopen jaren gewoon gefunctioneerd.

 

Mvgr,

Erwinjk


@erwinjk 

Scartkabels bestaan ook nog natuurlijk. Toevallig ook al een andere getest?

Wat de HTML betreft…. Hoewel het me niet onmogelijk lijkt is het niet direct iets waar ik het in zou zoeken. De HTML update wordt landelijk uitgerold en zou dan een grotere impact moeten hebben dan alleen bij u. 

 


@TijtheMan,

Goed idee, ik zal morgen even kijken voor een andere scart. 

Voor wat de HTML update betreft, misschien dat KPN de verbinding kan doorlichten, dan is er wat zekerheid.

Bedankt,

Erwinjk


Hoi @erwinjk, goed om te zien dat er al hulp is toegesneld hier in je topic. Ook fijn dat het opstarten wel weer gelukt is, ik lees dat je alleen nog worstelde met haperend beeld.

De updates voor de tv-ontvangers worden inderdaad in grote getalen tegelijk gedaan. Mocht je daar meer over willen lezen, dat kan in voorgaand topic.

@erwinjk

Scartkabels bestaan ook nog natuurlijk. Toevallig ook al een andere getest?

Wat de HTML betreft…. Hoewel het me niet onmogelijk lijkt is het niet direct iets waar ik het in zou zoeken. De HTML update wordt landelijk uitgerold en zou dan een grotere impact moeten hebben dan alleen bij u. 

 

Heb je de laatste tips van @TijtheMan nog geprobeerd? Hoe gaat het met een andere scartkabel? 


Beste allemaal,

Hierbij de situatie tot nu toe.

De scartkabel is verwisseld en gaf geen verbetering.

Er kwam nu wel een foutmelding. STB-nmc 400. Ook gaf de modem aan 'geen internet’.

Bij navraag op de website bleek dat het goed functioneren van de tv ontvanger, afhangt van de internet verbinding. Met het verschijnen van de foutmelding was er uiteraard ook geen Wifi signaal beschikbaar.

Na diversen herstart pogingen kwam het internet signaal weer bij, waarop deze na loop van tijd weer uitviel. Vervolgens de modem maar weer opgestart.

Vervolgens heb ik via de website, de verbinding met het modem laten testen. Hierbij functioneerde alles goed. Het haperende beeld bleef echter. De foutmelding kwam ook geregeld terug.

De volgende stap was, dat ik via de website de modem opnieuw heb laten opstarten. Tot mijn verbazing is het internetsignaal weer stabiel en de haperingen zijn verdwenen. Er blijkt dus een verschil te zijn in zelf opstarten en via de website op laten starten van de modem. Geen idee waarom.

 

Meteen maar even de wifi verbinding laten testen via de online wifi manager. Hier kwam uit dat het vervangen van de oude modem voor een KPN Box 12 verbetering zou geven.

Meteen de nieuwe modem besteld. Ik ben benieuwd.

 

Iedereen bedankt voor hun hulp op het forum.

 

Met vriendelijke groet,

Erwinjk

 

 


@erwinjk Dat zijn goede stappen! Mooi dat je modem daarbij meteen vervangen kon worden. Als de internetverbinding tegelijkertijd ook wegvalt, kan het modem de oorzaak zijn. Controleer voor de zekerheid ook de kabel die tussen jouw aansluiting en het modem zit, vooral als je via de telefoonverbinding aangesloten bent. Het is belangrijk dat er een ronde kabel van maximaal 150 cm tussen zit. Bij glasvezel is dit minder snel een gevoelig punt omdat er een ander type kabel gebruikt wordt.

We lezen graag hoe alles straks gaat met je nieuwe modem.


Een laatste update.

De nieuwe modem is alweer enige tijd in gebruik, en ik moet zeggen, een perfecte verbinding.

Bedankt allemaal voor jullie hulp.

 

Met vriendelijke groet,

Erwinjk