Skip to main content

Sinds 2 dagen ervaar ik problemen met interactieve tv van KPN. Eerder nooit problemen gehad, maar ineens moest de tv-ontvanger opnieuw opstarten. Elke keer bleef hij hangen op 85%, met vervolgens verschillende foutcodes (waaronder 561, 562, 563). Meerdere keren met KPN gebeld; eerst 1000x resets en handleiding van foutcodes uitgevoerd, kastje direct aangesloten op het modem (was de afgelopen 7 jaar nooit een probleem), vandaag een nieuw tv-kastje ontvangen. Niks helpt. Helaas blijft hetzelfde probleem en blijft de ontvanger op 85% hangen. Wanneer ik het forum lees zie ik dat dit probleem vaker voorkomt, maar ik zie weinig over oplossingen. Inmiddels dus alles al geprobeerd.. wie kan mij verder helpen?

Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem? Of gebruikt u draadloze verbindingssets?


Dag Joep, bedankt voor je snelle reactie. De tv-ontvanger was altijd aangesloten met een ethernetkabel in de muur die naar het modem leidt. Afstand tv tot modem is namelijk te groot (beneden-boven). Ik heb geprobeerd om hem ook direct op het modem aan te sluiten, zonder tv dus, maar het probleem blijft.


Hoi @fleur2301. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw nieuwe tv-ontvanger steeds vastloopt op 85 procent. Je geeft aan dat je de ontvanger al hebt gereset, op welke manier heb je dit gedaan? In het topic “Problemen met interactieve TV oplossen” lees je hoe je een tv-ontvanger een frisse start kan geven, vaak verhelpt dit het probleem al. Tijdens de reset kan je het beste jouw tv-ontvanger bekabeld aansluiten op jouw Experiabox. Zou je dit willen doen, als je dit nog niet hebt gedaan? Ik ben erg benieuwd of dit het probleem verhelpt. 


@fleur2301 Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen d.m.v. een reset. Als dit niet het geval is dan hoor ik dat graag van je!


Ik ben héél benieuwd of het gelukt is.  Bij ons namelijk exact hetzelfde probleem en niets helpt. 

Bij ons wel het eerste kastje, maar probleem is hetzelfde. 

De 85% haalt hij maar dan stopt het ook. Fabrieksreset, modem reset, kabels doorgemeten etc etc etc etc niets helpt.  


@Deesje84, een van de ontvangers start dus niet meer op. Welke is dat? Heb je daarvan de laatste 3 cijfers van het serienummer? Staat onderop de ontvanger. Ontvang ze graag, dan kijk ik eens mee.