Skip to main content

Goede dag,

 

Ik heb een vraag over de mijn interactieve TV ontvanger.

Deze start op tot 95% en blijft dan hangen.

Reeds gedaan:

  • TV-ontvanger (4K-model) na ruim 10 minuten stekker eruit getrokken en na 20 sec. weer  erin gestoken. (hielp niet. opstart ging tot 95%)
  • TV-ontvanger stekker eruit getrokken, modem gereset, TV-ontvanger weer aan gezet. (hielp ook niet, opstart ging tot 95%)

Wat nu te doen ?

Hoi @H.Soeterboek . Excuus voor de late reactie. 

Speelt dit issue nog steeds? Heb je ook geprobeerd de tuner een totale reset te geven? 

Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar aSoftware verwijderen].

5. Selecteer eSoftware verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.


Dag Erwin,

Dank voor je reactie.

De reset van mijn tv-ontvanger heb ik gedaan, meerdere keren zelfs.

Het type tv-onvanger van mij is overigens een ARRIS vip5202, dus zonder aan/uit knop aan de achterzijde.

Ook de reset van mijn router en de bypass van mijn bestaande internetkabel boden geen soelaas.

Bij de KPN winkel mijn tv-ontvanger geruild. Ook dat gaf geen beter resultaat op dat moment. 

Uiteindelijk KPN gebeld en die kwamen al snel tot de conclusie dat mijn klacht een onderdeel was van een grotere storing. Op dinsdagavond was deze storing geheel verholpen.

Bijkomend voordeel van het ruilen van mijn tv-ontvanger is dat deze nu sneller opstart dan mijn TV. Voorheen moest je altijd de tv-ontvanger minimaal 10 minuten van te voren aanzetten om ontvangst te krijgen.


Oh, dat is een geluk bij een ongeluk :-)

Dank voor de update. Ik ben blij dat het nu is opgelost.