Skip to main content

sinds vanavond blijft mijn tv-ontvanger steeds hangen op 95%. Ik heb met een tip op het forum mijn tv-ontvanger (type ARRIS vip2952 v2) volledig gereset (software verwijderen) en na circa 30min wachten werkte het weer. Maar dat was voor korte duur want nu direct weer mis. Met een dochter van 8 is dat erg vervelend. Wat is er aan te doen? Ik lees meerdere klachten op het forum hierover, is de oplossing om de ontvanger om te ruilen? Ik hoor het graag, dank alvast! Groet, Saskia Reiffers

Hallo @SaskiaR ,

Bel zo vanaf 8.00 naar 0800-0402. Dan kunnen ze daar jouw ontvanger omruilen.


Net gebeld en heb op hun advies het modem gereset. Lijkt te helpen, ga het zien..


Het is 9 dagen goed gegaan. Maar nu weer precies hetzelfde probleem en moest ik weer het modem resetten 😒


Blijven resetten is niet ideaal inderdaad @SaskiaR. Wat moest er precies gereset worden, is dat het modem (de Experia/KPN Box) of de tv-ontvanger (de Arris)? En hoe zijn beiden met elkaar verbonden, is dat met een directe kabel of met een draadloze optie?

Het hoeft niet per se aan de tv-ontvanger te liggen, het kan ook aan iets anders liggen. 


Dank @Jasper voor je reactie. Het betreft de modem, Expedia, deze heb ik nu 2x gereset. Hoe weet ik of het al dan niet draadloos verbonden is?


Is de tv-ontvanger zelf daarbij niet gereset, of heb je die ook gereset?

Of het met een kabel of draadloos is verbonden kan je het makkelijkste zien door te kijken hoe beide apparaten met elkaar verbonden zijn. Loopt er een directe kabel tussen beiden, zit er iets tussen of anders?


Ja, ik had de tv-ontvanger via de tips op dit forum ook al een totale reset gegeven. En heb inderdaad een draadloze verbindingsset. 


Hoe branden de lampjes op de draadloze set, @SaskiaR?

Ik vermoed dat de verbinding via deze set niet optimaal is op het moment, en dat daardoor de ontvanger ook niet verder komt dan 95%. Kortste klap om dit te testen is om de ontvanger eens rechtstreeks bekabeld aan te sluiten. Dit is ook de beste manier om een tv ontvanger aan te sluiten. Dus als het enigszins mogelijk is, doe dit.

Neem ook eens een kijkje in ons kennisbank artikel over het oplossen van storingen met een draadloze verbindingsset. Daarin staan manieren om de draadloze adapters opnieuw te koppelen. Dit kan helpen.

 


En zojuist weer hetzelfde probleem. Het lijkt nu elke week mis. Na beide apparaten te resetten werkt het weer. Het is al jaren goed gegaan dus het lijkt me niet nodig om opeens bekabeld aan te sluiten. Daarnaast heeft de installateur me dit destijds zo aangeraden. 

NB. Lampjes branden trouwens wit


De DVS geven het signaal door via het stroomnetwerk, het kan zijn dat daar een storingsbron op zit die hierbij dwars zit. Heb je de tips op de pagina die Erik noemde kunnen bekijken en proberen? 

Dat de DVS het altijd goed hebben gedaan is geen garantie dat ze het ook blijven doen. Er kunnen dingen veranderen, zoals nieuwe apparaten op het stroomnetwerk, die invloed hebben op de werking van de DVS.


Ik heb zojuist de tips doorgenomen en alles ziet er goed uit. Software hoefde ook niet bijgewerkt te worden. Duimen dat het desondanks niet meer voorkomt.


Dat klinkt bemoedigend, gelukkig. Ik duim met je mee, hopelijk kan je weer storingsvrij tv kijken! Als het toch terugkomt kan je de software update mogelijk nog proberen.


Dank je wel! Maar die software update kon niet (want ik heb al de meest recente blijkbaar)


Dan kan die niet inderdaad, maar hopelijk is het ook helemaal niet nodig om daar naar te kijken en blijft het gewoon werken 😉