Skip to main content

Na een paar dagen een kabel van 10 meter door m'n huis van de meterkast naar de tv ontvanger hebben we vandaag de modem in de woonkamer gezet. In eerste instantie met dezelfde lange kabel om te testen en het werkte.
Ik had nog een DVS 650 setje liggen dus we gingen dat proberen omdat die kabel in de weg ligt en ook lastig om deze helemaal netjes rond te leiden, deze moet dan door de woonkamer, door de muur naar de keuken en dan weer door de muur naar de gang en dan via de bovenkant van de voordeur naar de overkant van de gang en dan in de meterkast. Nogal een gedoe om dat netjes te krijgen.
En de dvs set werkte!! In eerste instantie dan… Toen we zagen dat het werkte hebben we het opnieuw aangesloten maar nu netjes met de kabels door m'n tv meubel en alles snoeren netjes weggewerkt. Sindsdien komt de tv ontvanger met opstarten iedere keer niet verder dan 95% en blijft dan hangen, communicatiefout 570 tussen tv ontvanger en netwerk krijg ik dan. Ik heb al tientallen keren de stekker eruit en opnieuw opstarten, de kabels eruit en erin etc maar hij komt niet verder dan 95%.
M'n itv werkt wel want ik kan bv wel youtube kijken op tv. Ik heb ook de tvontvanger naar de fabrieksinstellingen gezet maar ook dat werkte niet.
Ik heb wel wifi maar het wifi lampje op de modem knippert wel af en toe, weet niet of dat nog van invloed is. Is mijn tv-ontvanger soms kapot? Doordat we hem een paar keer achter elkaar opnieuw hebben laten opstarten met uittesten?

Hallo @ElsPl draadloze verbindingsets geven vaak problemen.  Een kabel leggen is echt veel beter. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de sets kan beheren.  Wellicht helpt het.


Hallo @ElsPl draadloze verbindingsets geven vaak problemen.  Een kabel leggen is echt veel beter. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de sets kan beheren.  Wellicht helpt het.

Hallo Joep maar hij deed het eerst perfect en toen we de kabels opnieuw eruit haalden en netjes via tv meubel weer erin was het opeens een probleem, dat is toch vreemd? 

 


Heb je in die tijd ook de kerstboom opgetuigd met ledverlichting? Daar kunnen ze namelijk helemaal niet tegen. 


Nee heb nog geen kerstboom staan

 


Maar hoezo staat er fout 570;

PN Foutcode 570 betekent dat de TV-ontvanger een verkeerd IP-adres ontvangt waardoor je geen televisie kunt kijken. Een ander apparaat in het netwerk is dan meestal eerder dan het modem met het versturen van een IP-adres. TV-ontvanger en Experia Box opnieuw opstarten.

 

Hoezo een verkeerd IP-adres?


U vertelt dat u het modem naar de woonkamer heeft verhuist. Staat die daar nog steeds? En gebruikt u de dvs dus tussen het glasvezelkastje en het modem?


Het modem staat in de huiskamer en die zit aan de dvs gekoppeld. En de andere dvs staat bij het glasvezelkastje inderdaad.

 


Het modem staat in de huiskamer en die zit aan de dvs gekoppeld. En de andere dvs staat bij het glasvezelkastje inderdaad.

 

Tja, zo is dat niet bedoeld volgens mij... ik denk dat elke KPN monteur dit af zou keuren.


Ik ga het morgen maar weer met de kabel door het huis proberen. Maar zo gek dat ie het vanmiddag heel goed deed en dat we daarom dus besloten om het op die manier weer netjes te maken en het dan zo te laten. 


Hoi @ElsPl, ik lees dat je al heel goed geholpen bent en ik hoop dat je alles inmiddels werkend hebt! Ik vind het best slim bedacht om de kabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box te vervangen door de draadloze verbindingsset (dvs), maar ik denk dat dit wel heel storingsgevoelig is. Wat je zou kunnen doen is de Experia Box bij het glasvezelkastje laten staan, daar de DVS aan te sluiten en de tweede adapter bij de tv-ontvanger aan te sluiten. De DVS werkt via je stroomnetwerk en als daar iets niet helemaal fijn werkt, zoals een lamp die kapot is en ook de kerstverlichting kan dat invloed hebben op de werking. Wil je het meest stabiele netwerk, dan raad ik een bekabelde aansluiting aan. 

Op onze website vind je de pagina Problemen met Draadloze Verbindingsset 1200, 650 of 200 plus, zo los je het op | KPN en kan je ook kijken of er nog een update beschikbaar is voor de DVS. Hopelijk kom je zo verder. 


Zojuist een sms'je van KPN ontvangen dat er problemen kunnen zijn met de DVS650. Geadviseerd wordt om de DVS’en 10 seconden uit het stopcontact te halen, en daarna weer in het stopcontact te steken. De problemen zouden dan verholpen moeten zijn.

Piet.


Zojuist een sms'je van KPN ontvangen dat er problemen kunnen zijn met de DVS650. Geadviseerd wordt om de DVS’en 10 seconden uit het stopcontact te halen, en daarna weer in het stopcontact te steken. De problemen zouden dan verholpen moeten zijn.

Piet.

Ik zag dit bericht vanochtend ook langskomen als tip! Dus dit kan je zeker nog proberen, al adviseer ik wel om de Experia Box met een kabel aan te sluiten op het glasvezelkastje. 


Hoi @ElsPl, ik lees dat je al heel goed geholpen bent en ik hoop dat je alles inmiddels werkend hebt! Ik vind het best slim bedacht om de kabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box te vervangen door de draadloze verbindingsset (dvs), maar ik denk dat dit wel heel storingsgevoelig is. Wat je zou kunnen doen is de Experia Box bij het glasvezelkastje laten staan, daar de DVS aan te sluiten en de tweede adapter bij de tv-ontvanger aan te sluiten. De DVS werkt via je stroomnetwerk en als daar iets niet helemaal fijn werkt, zoals een lamp die kapot is en ook de kerstverlichting kan dat invloed hebben op de werking. Wil je het meest stabiele netwerk, dan raad ik een bekabelde aansluiting aan. 

Op onze website vind je de pagina Problemen met Draadloze Verbindingsset 1200, 650 of 200 plus, zo los je het op | KPN en kan je ook kijken of er nog een update beschikbaar is voor de DVS. Hopelijk kom je zo verder. 

Hoi @Liesbeth_  toen ik de experiabox bij het glasvezelkastje had staan, had ik slechte verbinding met m’n laptop in de woonkamer. Ik laat de modem daarom maar liever in de woonkamer staan. Alleen nu heb ik dus een kabel dwars door de woonkamer, keuken en gang. Als ik het bedraad wil aansluiten moet ik door 3 dikke betonnen muren heen boren. Ik woon in een flat, de muren zijn hier heel dik en het gat moet ook nog eens groot zijn wil er een internetstekker doorheen kunnen, al met al ook geen goede oplossing dus… Bedoel jij de dvs in de meterkast aan de modem koppelen of aan het glasvezelkastje? Ik twijfel nog om een superwifi aan te schaffen maar dan moet de modem denk ik toch in de meterkast staan en kan ik m'n vaste telefoon dus ook niet aansluiten of die moet ik ook in de meterkast zetten haha

Is het ook mogelijk om met de superwifi toch de modem in de woonkamer te hebben? 


Zojuist gebeld door KPN er komt een monteur langs, heel fijn! 👍🏻


@ElsPl hou er wel rekening mee dat er wellicht kosten aan zitten want het is niet in het kpndomein.  Maar dan gaat het ook goed komen.


@ElsPl hou er wel rekening mee dat er wellicht kosten aan zitten want het is niet in het kpndomein.  Maar dan gaat het ook goed komen.

Ja volgens degene die ik aan de lijn had alleen de meerkosten/materiaalkosten maar niet voor de monteur zelf. Alleen nu kreeg ik ipv een bevestigingsmail van de afspraak een mail met de titel 'definitieve schuldopgave’…. ik heb geen schuld en ook geen openstaande facturen bij KPN dus ik hoop wel dat de afspraak goed is ingepland… 


Hoi @ElsPl  

Dat mailtje is een foutje. Er zijn 3000 klanten die zo’n mailtje hebben ontvangen. Die storing wordt opgelost en vanmiddag of vanavond zal je alsnog de juiste communicatie ontvangen. 

zie deze reactie van een moderator in een ander topic.


Hoi @ElsPl  

Dat mailtje is een foutje. Er zijn 3000 klanten die zo’n mailtje hebben ontvangen. Die storing wordt opgelost en vanmiddag of vanavond zal je alsnog de juiste communicatie ontvangen. 

zie deze reactie van een moderator in een ander topic.

Ok thanks voor je bericht!

 


Nog even dit. Van het glasvezel kastje (ONT) naar het modem (WAN poort) moet een kabel. Bij voorkeur cat 6 .Â