Skip to main content

Ik kreeg bericht van de KPN dat ze de software van het modem zouden verbeteren.

Dat heb ik gemerkt! Ik moest de software van mijn tv ontvangers updaten, maar deze bleven hangen op 70P.

op mijn beide tv’s kreeg ik de melding dat er geen verbinding is.

vandaag contact opgenomen met KPN  en samen met de medewerker alles opnieuw opgestart.Zij gaf aan dat het probleem wel verholpen moet zijn en dat de tv ontvangers nu vanzelf de software zouden installeren.

Maar helaas het euvel blijft bestaan.

soms krijg ik de softwarebalk wel op mijn tv, maar nadat hij bezig  is de software te installeren en de 70p of 75p heeft bereikt krijg ik weer de melding dat er geen verbinding is.

Mijn tv’s zijn wel al oud maar tot nu toe hebben ze het prima gedaan,  nu is het toch vreemd dat na de software-update ze het allebei niet meer doen.

Heel vreemd .

 

 

 

 

Welk modem en welk type ontvangers heb je ?


Ik heb een kpn box 12.

tv-ontvangers: Arris ( nummer kan ik niet lezen)

en een homi HMB2260

ontvangers zijn verbonden met dvs 1200 draadloze verbindingsset

Ook zijn er nog 2 super WiFi punten aangesloten.


Heeft de klantenservice u ook het modem naar fabrieksinstellingen laten resetten ? Zo nee, zou u dat alsnog kunnen doen ;

KPN Box 12 resetten

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de grijze DSL poort. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  • KPN Box 12: van specificaties tot instellingen | KPN Community

Dit heb ik al gedaan op advies van de kpn medewerkster, maar dit had voor mijn tv ontvangers geen resultaat.


Onderstaand een oplossing uit een ander topic, misschien is het voor u ook de oplossing ?

Dit probleem had ik vorige week ook. 1,5u aan de lijn met technicus bood geen soelaas. Uiteindelijk moest ik de tv-ontvangers volledig loskoppelen. Dus ook de ethernet kabel en de stroomkabel eruit getrokken. 

Na 2u in al mijn eigenwijsheid nog eens geprobeerd, en voila, de tv-ontvanger begon met software downloaden en liep volledig door. Na 10 minuten had ik weer beeld.

Dit was voor mij de oplossing. Succes.


Nou dan ga ik dit nog eens proberen! 
dank je wel.


Heb vandaag alle stekkers eruit gehaald,en alles opnieuw opgestart.

In eerste instantie zonder resultaat. Toen heb ik de HDMI kabels verwisseld. De stekker van de tv in de tv ontvanger en andersom.

En wat denk je? De software werd gedownload en alles functioneert weer.

dank je wel voor de tip.