Skip to main content

De verhuizing is voorbij, eindelijk is de tv voor de slaapkamer er ook en kan aangesloten worden. En nu gaat het mis. Terwijl de ene tv goed werkt wil deze ontvanger maar niet goed werken.

Steeds opnieuw wordt herstart en wordt de software opnieuw geinstalleerd. Dit probleem is voor de verhuizing ook al gemeld, maar toen werd er niets aan gedaan. Na de verhuizing maar kijken of het spontaan herstarten nog voorkwam. (zie 22 mei 2022) Nu is het probleem alleen maar erger geworden. De hele riedel van downloaden en installeren wordt afgewrkt en uiteindelijk hebben we beeld en zouden we kunnen kijken. MAAR drie minuten later gaat de ontvanger uit en start het hele verhaaltje weer opnieuw. Van de stroom afhalen maakt geen verschil, alle adviezen die er te vinden zijn uitgeprobeerd, maar er komt geen verandering in de werking van de ontvanger.

Graag zou ik dan ook zien, dat deze ontvanger vervangen kan worden, zodat we na 4 maanden geen TV weer ongestoord tv te kunnen kijken.

 

Dat gaat dus niet lekker.  Is de ontvanger met een kabel aangesloten aan het modem?


Natuurlijk aan een door KPN aangelegd thuisnetwerk


Hi @geveka! Dat klinkt niet goed. Wil je nog bevestigen dat je de ontvanger al hebt teruggezet naar fabrieksinstellingen

Als dat zo is, vul dan in je profiel nog het serienummer in van de ontvanger. Deze begint in jouw geval met “MA191”.


Na veel moeite toch de fabrieksinstellingen terug kunnen zetten. En ja hoor het werkte. Jammer dat de ontvanger later in dezelfde fout verviel en ergens midden op de avond toch weer spontaan opnieuw ging opstarten. Alleen het systeem werd toen opgestart, geen nieuwe software geinstalleerd.

Ik hoop daar in de toekomst van af te zijn.


@geveka mijn vermoeden is dat die laatste keer herstarten wel een echte update is geweest. 

Mocht nou de ontvanger toch weer spontaan opstarten, laat het dan hier weten. Dan hoef je niet alles opnieuw uit te leggen. 🙂

Als alles goed werkt is het voor iedereen makkelijker om de ontvanger niet om te wisselen. Mocht de storing toch weer terugkomen dan help ik je hier verder!


Beste Bram, als de laatste keer met opstarten er nieuwe software gedownload zou zijn, dan had je gelijk, maar zoals ik al schreef werd alleen het systeem herstart. Tijd voor een nieuwe update was er dus niet. Maar  goed ik wacht wel op de volgende uitval en de irritatie over KPN nog hoger isop gelopen.


@geveka reden voor mijn reactie was dat ik dacht te lezen dat het opgelost was. Het is niet mijn bedoeling te wachten tot je ergernis is opgelopen. 

Als je vermoed dat het probleem nog terug gaat komen, wil je dan je tv-ontvangers nog van plek wisselen? Als de ontvanger die nu problemen geeft op de andere plek ook herstart, dan zit het in de ontvanger en kunnen we die omwisselen.

Als de ontvanger die het wel doet op de andere locatie ineens gaat herstarten, dan zoeken we het in de verbinding.