Skip to main content

De modem van de tv heeft de geest gegeven, al heel veel tijd ingestoken met veel ergernis. Kpn gebeld eerst 20 minuten in de wacht uiteindelijk contact en gevraagd om een nw modem, nou dat was een probleem dat kon zo maar niet!  De modem had ik al los gekoppeld maar moest en zou weer aangesloten worden anders werd ik niet geholpen want ze zouden het wel even uitlezen en herstellen. Duidelijk vertelt dat ik alle mogelijke stappen al had doorlopen maar ik werd in feite als dom weggezet. Na een gesprek van ruim 40 minuten en overleg met div collega's conclusie ze wisten niet wat er aan de hand was. Jaja duuu dat had ik direct al gemeld, maar ja hoe kon ik dat weten volgens hun. Een nw modem opsturen ho maar, het is naar een andere afdeling doorgezet en het zou snel opgelost worden. Nu 4 dagen verder niks gehoord en opnieuw contact opnemen is bijna weer een dagtaak. Wat een ellende!

Het modem van de tv?? Die bestaan niet. Het is of het modem of de tv ontvanger.  


Het is idd de tv ontvanger


Hoi @Radeloze klant, welkom hier! Wat is precies aan de hand met je ontvanger? Krijg je foutmelding(en)? Of doet hij het letterlijk helemaal niet meer? Hoe is deze ontvanger aangesloten op je Experia Box? Wil je verder ook je forumprofiel invullen? Dan kunnen we hier meekijken. 


Kan je onze hulp hier nog bij gebruiken @Radeloze klant? Of heb je inmiddels via een andere weg contact met ons gehad? Hoor het graag!


wij hebben een experia box V9. Nog steeds geen reactie van KPN zoals beloofd door medewerker die het probleem niet kon oplossen. Diverse foutmeldingen maar ook die zijn blijkbaar niet bekend bij KPN, als klant ben ik nog steeds de dupe van apparatuur die niet werkt. Volgens mij gaat apparatuur na X aantal jaren kapot, dat ggeldt ook voor apparaten van KPN verwacht ik. Ik betaal voor abonnement inclusief goed werkende apparatuur!  De service is op dit moment ver te zoeken.


U heeft al 2 reacties van medewerkers gehad maar u zegt niet terug.


Hoi @Radeloze klant, Erik, Maj en ook ik, zijn alle drie medewerkers van KPN. We willen je graag helpen, maar hebben wel meer informatie nodig over het probleem. Als de apparatuur helemaal defect is en je zonder diensten zit, dan was dit al vervangen door mijn collega's. De situatie zit dus (volgens mij) iets anders in elkaar. Wij willen je graag in een keer goed helpen en niet zomaar voorzien van nieuwe apparatuur, terwijl je daar misschien helemaal niet mee geholpen bent. Heb je de vragen die Erik stelt gelezen? Ik ben benieuwd naar de antwoorden hierop. Hopelijk kunnen wij je op het Forum het verlossende antwoord geven!:blush:

...Wat is precies aan de hand met je ontvanger? Krijg je foutmelding(en)? Of doet hij het letterlijk helemaal niet meer? Hoe is deze ontvanger aangesloten op je Experia Box? Wil je verder ook je forumprofiel invullen? Dan kunnen we hier meekijken. 

 


De foutmeldingen heb ik aan de betreffende medewerker doorgegeven! 

Een ja, de tv is bekabeld, dus rechtstreeks vanaf de modem met een kabel, dit zou in feite niet nodig hoeven zijn. Overal en altijd goed WIFI, volgens de slogan toch!

 


Duidelijk! Ik was helaas niet bij dat gesprek, Erik en Maj ook niet. Even geteld, bestaan er zo'n 100 verschillende foutcodes. Kun je ons vertellen wat je met de collega in kwestie hebt besproken? Dan kunnen we samen aan de slag:muscle:


Het betreft hier onze 2e tv ontvanger. De betreffende medewerker kon het probleem niet oplossen, ook niet na telefonisch contact met haar collega's .  Zij zou het probleem doorzetten naar een andere afdeling en die zouden contact opnemen, tot op heden nog niets vernomen en dus geen oplossing.

 


Ik lees hier in de  laatste aantekening dat je nog een andere poort zou proberen voor de ontvanger. Is dat nog gelukt? Welke foutcoude krijg je precies?


Zijn inmiddels weer 4 weken verder,  ik wacht nog steeds op de beloofde reactie van kpn die medewerker na telefonisch beloofd heeft omdat zowel zij als collega het probleem niet konden vinden! Ook na de reacties op dit forum nog geen oplossing. Vandaag weer de moed opgepakt om het K- tvontvanger aan de praat te krijgen, kreng is gewoon kapot. Wanneer wordt het opgelost en ontvang ik een nieuwe ontvanger?


Telefonisch kon bereiken is nog steeds een ramp, wachttijden van meer dan 40 minuten. Ook krijg je eerst een menu met een stappenplan om zelf dingen op te lossen. Ja dhhhh , ik heb hier al vele uren inzitten, ik bel niet voor niets , omdat er geen oplossing is. Hallo KPN wanneer nemen jullie je verantwoording en lossen jullie dit nu op??? Elke x verschuilen achter flauwekul praatjes en forum antwoorden daar schiet ik niks mee op! Ik geef jullue nog 1 kans anders is het einde KPN, er zijn immers meer aanbieders die zelfs nog g goedkoper zijn 


Welkom terug, @Radeloze klant. Je had niet meer gereageerd na ons laatste bericht in november. Tuurlijk gaan we hem vervangen als het stuk is, maar dan moeten we wel zeker wat er stuk is.

Uit de notities kwam naar voren dat de ontvanger niet werkt als hij is aangesloten en dat je ging proberen om hem aan te sluiten op een andere poort van de Experia Box. Dit om uit te sluiten dat het niet de poort daarop is die kapot is. Heb je dat inmiddels ook getest? We willen namelijk niet dat we je een nieuwe tv ontvanger sturen en dat vervolgens blijkt dat het toch aan de Experia Box ligt. Dan hebben we voor niets een ontvanger omgewisseld terwijl we ook gelijk dan de Experia Box hadden kunnen doen.

Laat hier weten als je het op een andere poort getest hebt. Als hij het daarop ook niet doet, vul dan in je forumprofiel nog even het serienummer van deze ontvanger in (mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’). Dan ga ik dan de tv ontvanger vervangen. 

Als hij het wel doet op een andere poort, laat het ook weten. Dan gaan we de Experia Box vervangen.

 


Op de andere poort werkt het ook niet, het serienummer heb ik volgens instructie in het forumprofiel geplaatst.


Dank je, @Radeloze klant. Ik zie hier dat er maar één interactieve ontvanger is aangemeld. En dat is niet degene die het probleem is. Dat maakt het lastig voor me om hem te vervangen omdat het technisch systeem nu denkt dat deze ontvanger niet bestaat. De snelste manier om nu alsnog een werkende tv ontvanger bij je te krijgen is om eerste een tv ontvanger uit je pakket te verwijderen, en er vervolgens weer een toe te voegen. Je krijgt dan vanuit het verwijderen een retourdoos om de kapotte mee terug te sturen. Em vanuit het toevoegen een nieuwe thuisgestuurd. Dit gehele proces duurt dan ongeveer een week om te regelen. Dit omdat het toevoegen pas kan als de verwijdering voltooid is. Dat duurt meestal een dag of wat. En daarna is het een dag of wat voor je de nieuwe ontvanger in huis hebt. 

Je kunt dit zelf doen via je MijnKPN. Mocht je er niet uitkomen, of je wilt dit liever niet zelf doen, dan kan ik het ook voor je doen. Laat dit dan even weten, dan ga ik voor je aan de slag.

Nog goed om te weten, het verwijderen en toevoegen van een ontvanger doet verder niets met je abonnement qua prijs, of contract of iets dergelijks. 


Sorry, maar ik begrijp het niet. Ik heb 2 interactieve HD ontvangers.1 werkt, de andere niet.

Als jij het kunt regelen graag! Vraag:maar blijft de tv ontvanger die wel werkt het gewoon doen of hebben wij dan helemaal geen tv, want dan is het geen oplossing


Beste “radeloze klant”  , ook ik ben klant bij KPN en gelukkig tevreden.

 

Kan je ook de volgende informatie geven? 

 

Om welke KPN IPTV ontvanger gaat het?

De KPN IPTV ontvangers kunnen niet via WIFI werken, omdat het TV protocol anders werkt.

Zijn de UTP kabels goed?

Is de HDMI kabel goed?

Als je ze omruilt, werkt hij dan wel? (dus op de poort of TV waar de ene ontvanger wel werkt?

Heb je wel een abonnement met 2 ontvangers?

Zie je ook een foutcode? zo ja welke?

 


Sorry, maar ik begrijp het niet. Ik heb 2 interactieve HD ontvangers.1 werkt, de andere niet.

Als jij het kunt regelen graag! Vraag:maar blijft de tv ontvanger die wel werkt het gewoon doen of hebben wij dan helemaal geen tv, want dan is het geen oplossing

 

Het klinkt ook tegenstrijdig, @Radeloze klant . Het komt omdat je abonnement bestaat uit administratieve informatie en technische informatie. En administratief heb je inderdaad 2 ontvanger. Alleen, technisch niet. Technisch gezien heb je pas 2 ontvangers nadat de 2e ontvanger aangemeld is bij je abonnement. En dat is iets wat je doet op het moment dat hij voor het eerst aan wordt gezet. En dat lukt nu dus niet omdat hij het niet doet. Het wisselen van een tv ontvanger doen we via het technische systeem. Maar, omdat dat systeem dus nu die 2e ontvanger niet ziet, denkt het systeem ook dat er niets te wisselen is. 

Vandaar dat we het nu via de administratieve weg moeten insteken. En om dan voor elkaar te krijgen dat er een nieuwe wordt opgestuurd moet op de manier zoals ik aangaf. Daarbij verwijderen we dan eerst de 2e ontvanger uit je abonnement, en voegen we hem daarna weer toe. Dit heeft verder geen invloed op de ontvanger die wel werkt. Die blijft gewoon actief en werkend.

Ik heb zojuist de 2e ontvanger uit je abonnement verwijderd. Daarvan krijg je per e-mail een bevestiging, die kun je verder negeren. Je krijgt binnen een paar dagen een brief thuis met een retoursticker voor het terugsturen van de kapotte ontvanger.

Later vandaag voeg ik den 2e ontvanger weer toe. Op dat moment reageer ik hier ook even weer met de rest van de uitleg hoe dat loopt.


En nu heb ik de 2e ontvanger weer toegevoegd, @Radeloze klant. Daar krijg je ook weer een mail bevestiging van. De nieuwe ontvanger wordt dan binnen enkel dagen bij je thuisbezorgd. Je kunt deze dan aansluiten zoals aangegeven, en dan moet het daarna allemaal in orde zijn. Na het aansluiten moet je hem dus aanmelden. De daarvoor benodigde gegevens staan in je MijnKPN.


Ik zie dat de nieuwe ontvanger inmiddels aangesloten en actief is. Dan ga ik ervan uit dat alles nu weer werkt zoals het hoort :)


Klopt inderdaad Erik, het werkt en is nu gelukkig opgelost. Het heeft even geduurd met veel frustraties maar door jouw hulp en inzet is het opgelost. Dank je wel voor je inzet!