Skip to main content

Onze televisies krijgen heel laat pas beeld als ik alles aanzet. Het gaat om de televisie beneden en boven, deze hebben dezelfde ontvanger. Dus twee tv kastjes ontvangers in huis.

Niets is van stroom af (ik las zo’n topic), maar alles staat gewoon standby.

Ik doe het kastje aan, de tv aan (overigens maakt de volgorde niet uit, behalve beneden, want daar moet ik eerst de tv aan doen, anders werkt mijn soundbox niet.) en dan duurt het ik weet niet hoe lang voordat ik beeld heb.

Dit is iets van de laatste paar maanden. Is er een update geweest of zo, die dit veroorzaakt?

Heb alles al eens opnieuw opgestart maar het helpt niet.

Oh, wat ook de laatste tijd is dat er tijdens een uitzending blokvorming te zien is. Je kent dat wel, die blokjes (pixels?) die dan je halve beeld laat verdwijnen. Zit je iets te kijken, zie je opeens half beeld met allemaal blokvorming. Is dan wel weer gelijk weg maar toch. Het gebeurt de laatste tijd veel.

 

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes femke98

 

 

 

Is er nog iemand die mij kan beantwoorden?


Hallo @femke98 , dit is een forum waar regelmatig moderatoren langskomen om te reageren.

Daar het nu druk is kan de reactie wat langer op zich laten wachten.

Voor een snelle(re) reactie kun je bellen of chatten.

 


Goedemorgen @femke98, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Excuses voor de late reactie, het is extreem druk op het moment. Maar hier ben ik dan! Heb je de problemen nog steeds? Dan help ik je graag verder.

Je geeft aan dat je alles al een keer opnieuw opgestart hebt, op welke manier heb je dit gedaan? Heb je het stroom eraf gehaald? Ik zou in ieder geval ook een reset van de tv-ontvanger willen aanraden. Hiermee wordt alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en de nieuwste software gedownload. Daarnaast ben ik benieuwd welke tv-ontvangers je van ons hebt, wil je dit eens nagaan? Dit staat op de sticker op de tv-ontvanger zelf.  Tot slot, op welke manier heb je de ontvangers aangesloten op je Experia Box? Is dit direct met een kabel, of maak je gebruik van een draadloze verbindingsset?

Ik hoor graag van je!


Reageer