Skip to main content

Mijn tv kastje en afstandsbediening hebben al lange tijd last van problemen, kastje blijft steeds vast lopen en is ontzettend traag, knoppen van de afstandsbediening werken soms niet of blijven hangen. Ik heb het kastje al verschillende keren gereset maar dat helpt ook niet. 

Graag zou ik een ander tv kastje en afstandsbediening willen ontvangen als dat mogelijk is. 

 

Mvg. G. 

Hallo @gmodderman ,

Begin eerst met een nieuwe afstandsbediening. De ontvanger omruilen kan daarna ook nog wel als de klachten aanhouden.
 

(Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. )

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan wil dat niet. In dat geval kan een moderator een nieuwe voor je aanvragen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

 


Mijn tv kastje en afstandsbediening hebben al lange tijd last van problemen, kastje blijft steeds vast lopen en is ontzettend traag, knoppen van de afstandsbediening werken soms niet of blijven hangen. Ik heb het kastje al verschillende keren gereset maar dat helpt ook niet. 

Graag zou ik een ander tv kastje en afstandsbediening willen ontvangen als dat mogelijk is. 

 

Mvg. G. 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router / modem).

 

Zijn de batterijen goed in de AB?

 

Het signaal wat je naar de KPN tv ontvanger stuurt, gaat naar de server en daar wordt de opdracht uitgevoerd en naar de KPN tv decoder gestuurd.

 

Wat versta jij onder lang? 

 

De KPN tv ontvanger (ARRIS VIP 5202) kan via bleutooth werken.

Als je die niet hebt, kan je hem alleen aanvragen als je een 4K abonnement neemt. 


Hallo @gmodderman ,

Begin eerst met een nieuwe afstandsbediening. De ontvanger omruilen kan daarna ook nog wel als de klachten aanhouden.
 

(Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. )

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan wil dat niet. In dat geval kan een moderator een nieuwe voor je aanvragen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

 

Bedankt, ik heb zojuist een andere afstandsbediening besteld. 


Mijn tv kastje en afstandsbediening hebben al lange tijd last van problemen, kastje blijft steeds vast lopen en is ontzettend traag, knoppen van de afstandsbediening werken soms niet of blijven hangen. Ik heb het kastje al verschillende keren gereset maar dat helpt ook niet. 

Graag zou ik een ander tv kastje en afstandsbediening willen ontvangen als dat mogelijk is. 

 

Mvg. G. 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router / modem).

 

Zijn de batterijen goed in de AB?

 

Het signaal wat je naar de KPN tv ontvanger stuurt, gaat naar de server en daar wordt de opdracht uitgevoerd en naar de KPN tv decoder gestuurd.

 

Wat versta jij onder lang? 

 

De KPN tv ontvanger (ARRIS VIP 5202) kan via bleutooth werken.

Als je die niet hebt, kan je hem alleen aanvragen als je een 4K abonnement neemt. 

Een Arris VIP 2952. Alles is correct aangesloten en heeft altijd naar behoren gewerkt, maar de laatste tijd wordt die steeds langzamer en loopt die steeds vast. Alles al geprobeert maar helpt niets, vandaar dat ik graag een vervangend tv kastje zou willen. 


Hallo @gmodderman ,

Begin eerst met een nieuwe afstandsbediening. De ontvanger omruilen kan daarna ook nog wel als de klachten aanhouden.
 

(Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. )

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

 

Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan wil dat niet. In dat geval kan een moderator een nieuwe voor je aanvragen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

 

Bedankt, ik heb zojuist een andere afstandsbediening besteld. 

Mooi zo, die ga je spoedig ontvangen. Als de klachten daarna nog niet volledig verholpen zijn, dan kun je via 0800-0402 een omruil van je ontvanger aanvragen. 


Welkom op het forum @gmodderman, je bent al op weg geholpen zo te zien. Is het gelukt met de nieuwe afstandsbediening, gaat het daarmee beter?


Welkom op het forum @gmodderman, je bent al op weg geholpen zo te zien. Is het gelukt met de nieuwe afstandsbediening, gaat het daarmee beter?

Ik heb de afstandsbediening ontvangen die werkt een heel stuk beter, maar m'n ontvanger is nog wel traag en loopt steeds vast. Zou het op prijs stellen als die ook vervangen zou kunnen worden. 


Wat is er nu nog precies traag, laten we dat eerst nog even bekijken. Zijn het de menu schermen, is het het zappen, is het het beeld wat vastloopt? Ze kunnen verschillende oorzaken hebben en er zijn ook verschillende oplossingen mogelijk. Het kan zijn dat een nieuwe tv-ontvanger niet nodig is, maar ik heb te weinig informatie om dat te zeggen.


Wat is er nu nog precies traag, laten we dat eerst nog even bekijken. Zijn het de menu schermen, is het het zappen, is het het beeld wat vastloopt? Ze kunnen verschillende oorzaken hebben en er zijn ook verschillende oplossingen mogelijk. Het kan zijn dat een nieuwe tv-ontvanger niet nodig is, maar ik heb te weinig informatie om dat te zeggen.

Eigenlijk is alles trager geworden, loopt willekeurig vast zoals ik had vermeld in m'n oorspronkelijke bericht. Heb de ontvanger al meerdere keren gereset, kabels vervangen maar dat heeft ook niet geholpen. Me internet werkt verder zonder problemen. Ik zou graag gewoon een andere ontvanger toegestuurd krijgen want met deze ben ik eigenlijk helemaal klaar. 


Ik heb toch nodig welke foutmeldingen je daar precies bij krijgt. Met de informatie die we nu hebben kan ik niet zeggen of het de ontvanger is of iets anders waar het speelt. Als het niet aan de ontvanger blijkt te liggen is het versturen van een nieuwe tv-ontvanger verspilling van jouw tijd, dat wil ik niet. Ik wil met je meekijken hoe we het oplossen en met meer zekerheid iets kunnen doen om het op te lossen.


Ik heb toch nodig welke foutmeldingen je daar precies bij krijgt. Met de informatie die we nu hebben kan ik niet zeggen of het de ontvanger is of iets anders waar het speelt. Als het niet aan de ontvanger blijkt te liggen is het versturen van een nieuwe tv-ontvanger verspilling van jouw tijd, dat wil ik niet. Ik wil met je meekijken hoe we het oplossen en met meer zekerheid iets kunnen doen om het op te lossen.

Ik krijg geen fout meldingen, ontvanger loopt gewoon willekeurig vast en is heel traag. Mijn zoon heeft dit probleem ook gehad, andere ontvanger gekregen en probleem was voor bij. Ik snap niet waarom u zo moeilijk doet, als u meteen een ontvanger had gestuurd was ik nu waarschijnlijk al van het probleem afgeweest. 


Ik wil zeker weten dat het helpt voordat we dat doen, zoals ik zei: het is zonde als je wacht op neen nieuwe tv-ontvanger en het blijkt niet te helpen. Dat wil ik voorkomen, dat is niet moeilijk doen, dat is juist om jou te helpen. Ik heb jouw hulp nodig om jou te kunnen helpen. Dat het bij jouw zoon de oplossing was, is geen garantie dat het bij jou ook de oplossing is. Ook als je hiervoor zou bellen zou je dezelfde vragen krijgen. Het gaat dan wel sneller omdat je 1-op-1 in gesprek bent. 

We hebben de alternatieven zo getest, ik ga voor je kijken naar een nieuwe ontvanger. Ik kom er op terug.


Er is een nieuwe tv-ontvanger onderweg @gmodderman, ik stuur je een privébericht met de details van de verzending. Laat je weten hoe het met de nieuwe ontvanger gaat?


Er is een nieuwe tv-ontvanger onderweg @gmodderman, ik stuur je een privébericht met de details van de verzending. Laat je weten hoe het met de nieuwe ontvanger gaat?

Bedankt, ik hou u op de hoogte! 


Ik zie dat de ontvanger bij het servicepunt is opgehaald @gmodderman, heb je 'm inmiddels kunnen aansluiten? Hoe gaat het daarmee?