Skip to main content

Hallo als mijn tv ontvanger aanstaat en de tv uit .

En als ik dan mijn tv aanzet gaat mijn tv decoder uit iemand een idee hoe dat kan?

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Allstuc 
Graag wat meer gegevens.
Merk en type TV
Merk en type TV ontvanger
En met welke afstandsbediening zet je de TV aan? (TV-ab of KPN ab?)


Hallo huistijger

Ik heb een samsung serie Q70

En de ontvanger is een HMB2260 van Arcandyan

En ik zet de tv aan met de afstandbediening van de tv of met google assist bij allebei gaat de ontvanger dan uit.


Hallo @Allstuc, welkom op ons forum!

Wat een bijzonder probleem, dit heb ik nog niet eerder gezien. Ik kan je dus ook niet zeggen waardoor dit komt. Ik kan je wel het advies geven om eerst de televisie aan te zetten en dan pas de tv-ontvanger.


Ik neem aan dat je 'm dan al aan hebt om radio te luisteren via versterker of soundbar.

In dit geval geeft de TV, via zijn eigen IR-hub, het aan/uit signaal naar de ontvanger als de TV wordt aan of uit gezet.

Maar als je ontvanger aan staat als de TV uit is (v.v.) dan werkt het natuurlijk tegendraads.

Ik zou niet weten wat je daaraan kan doen. Afgezien van de ontvanger dan weer apart aan zetten of eerst uit en dan TV aan (dan gaat de ontvanger ook weer aan).

Samsung is het enige tv merk die de KPN ontvanger volledig kan bedienen (dus ook met de Samsung afst.bed.) via de IR-hub in de TV (of de aansluitbalk van de TV zoals bij de Frame).