Skip to main content

Hallo, ik heb een Philips TV samen met een Arris. VIP 5202 van KPN. Sinds ik deze box heb (dat is nu zo’n 11 maanden) gaat de tv vanzelf aan na een aantal uur, soms aantal minuten. Wat ik al heb geprobeerd is alle apparaten die gekoppeld zijn gecontroleerd en het probleem zit echt in de kpn box. Als ik de HDMI kabel hiervan ontkoppel, blijft de TV uit.

 

Snachts halen wij nu de TV van het stroom af, als wij sochtends kijken is de Arris 5202 ontvanger aan (hij brand groen) het probleem zit hem dus in de kpn box.

 

Ik heb de box gereset, de optie “Schakel TV in met de box” uitgezet maar geen van die opties helpen.

 

Met de vorige versie van de KPN box heb ik nergens last van gehad.

 

Ik hoop graag dit probleem te kunnen verhelpen, alvast bedankt voor het meedenken.

Goedemorgen @L21,

Dit signaal staat inmiddels een aantal keer op het forum, maar een echte oplossing laat nog even op zich wachten. Wat ik voorbij heb zien komen is dat door het uitshakelen van de ECO modus op de ontvanger het issue niet meer voorkomt (of de instelling binnen de opties daarvan om op HDMI signaal te schakelen uit te zetten). Geen definitieve oplossing natuurlijk, maar het scheelt met kabels loshalen enzo.


Hoi @TijtheMan,

 

Jammer, wij maken ook gebruik van de KPN experiabox V12 en daar is het sinds de omschakeling ook drama mee en dit hoor ik van bijna iedereen in mijn omgeving.

 

Is het mogelijk dat wij overgaan naar de KPN experiabox V10 en de oude TV ontvanger?


Hoi @L21,

Hoewel ik geen problemen zie met het teruggaan naar de andere apparatuur zou dat niet mijn advies zijn. De 5202 is sneller dan de andere ontvangers en los daarvan moet de ECO modus gewoon werken natuurlijk. Wat MoDem betreft kan ik daar minder over zeggen (niet mijn vakgebied).

Ik ben nog wel even benieuwd of met het uitzetten van de ECO modus (voor nu) het issue blijft of verdwijnt. Zou je dat nog kunnen/willen testen?