Skip to main content

Onze TV-ontvanger (draait al diverse jaren goed mee) opent opeens met scherm ‘abonnee-gegevens invoeren’. Dit heb ik gedaan, vervolgens komt reactie dat pincode onjuist is.

Pincode is degene die ik van KPN heb opgekregen.  Zeker weten dat ik hem goed heb ingevoerd.

Bij invullen abonneegegevens wordt ook naam TV-ontvanger gevraagd, het lukt me niet Samsung via de toetsen van de afstandsbediening in te voeren. Batterijen in bediening zijn goed, reactie van modem op aan-uitzetten is ook normaal.

Daarna heb ik geprobeerd bij menu-instellingen te komen maar dat lukt niet, ik krijg geen reactie.  Voeding en signaalaansturing gecontroleerd en re-set procedure uitgevoerd. Maakt geen verschil.

Suggesties?

 

 

Hallo @Achtkees,

Het klinkt of deze ontvanger is afgemeld in de tussentijd. Je kunt via deze servicetool je pincode aanpassen. Mogelijk dat het dan wel werkt.  De naam van de ontvanger kun je alleen invullen met de witte afstandsbediening van KPN. Maar is niet verplicht. 


Beste Chris Wissink,  dank voor snelle reactie. Heb aanpassing geprobeerd en dit is gelukt. Hebben weer toegang tot programma's.

Kan de afmelding ‘automatisch’ zijn gebeurd of hebben wij dit zelf handmatig kunnen veroorzaken?

 


Hallo @Achtkees,

Mooi dat het gelukt is en je nu weer tv kan kijken. Het kan soms gebeuren als de ontvanger een tijdje uit heeft gestaan of als KPN de ontvanger deactiveert omdat het nodig is. Dit is niet iets wat vaak gebeurd dus ik verwacht dat het ook niet meer zal voorkomen.
Mensen kunnen de ontvanger niet zelf afmelden, dus het is om bovenstaande redenen mogelijk gebeurd. 


Reageer