Skip to main content

Ik heb de tv-ontvanger ruim een maand niet gebruikt. Hij geeft nu een foutcode 189 en dat zou verholpen zijn door een reset, maar hetĀ resetten werkt niet. Die optie staat wel in het menu, maar als ik dan resetten kies springt het weer terug naar de foutcode 189 melding.

De tv-ontvanger had eerder ook kuren bij het opstarten, dat iedere keer lang duurde door het binnenhalen van updates (duurde soms meer dan een uur en dat elke dag).

Op de experiabox brandt een rood lampje bij service, ik weet niet of dat iets te maken kan hebben met die foutcode.Ā 
Ā 

Hoe krijg ik nu die foutcode weg?

Er mag geen rood lampje branden op de Experiabox.

Wat je als eerste kan proberen is, haal de stekker (voedingsadapter) uit het stopcontact en stop hem na 1 minuut weer terug. En laat hem volledig opstarten.

Ā 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Ā 

Zie ook deze topic, misschien staat hier het antwoord voor jou erbij.

Zowel bij de experiabox als de tv-ontvanger heb ik al de stekker eruit gehaald en er weer in gedaan. Op de experiabox blijft het rode lampje bij services terugkomen en bij de tv-ontvanger komt ook iedere keer foutcode 189 terug.Ā 
Model tv-ontvanger is HMB2260

De Arcadyan HMB 2260 is al een heel oud beestje.

Bel gratis 0800-0402 en vraag om hem om te ruilen.

bedankt voor de reactieĀ 
Ik zal bellen om ā€˜m in te ruilen. Had geen idee datĀ die tv-ontvanger zo oud is (voor mijn gevoel heb ik ā€˜m niet zo lang).Ā 

bedankt voor de reactieĀ 
Ik zal bellen om ā€˜m in te ruilen. Had geen idee datĀ die tv-ontvanger zo oud is (voor mijn gevoel heb ik ā€˜m niet zo lang).Ā 

De tv-decoder gaat men alleen omruilen als deze defect is, verder is deze nog goed en wordt deze nog ondersteund door KPN.

Alleen decoders van het merk Motorola worden vervangen door nieuwere types, zoals o.a. de Arcadyan HMB2260 @GabyHĀ  en @joop2011Ā 

@JanD

Hij heeft foutcode 189

Ā 

Wat ook een optie is:

Als @GabyHĀ contractvrij is.

Het abonnement omzetten naar KPN tv+

Dan krijgt hij / zij de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

En de kans is groot dat hij / zij ook goedkoper uit is.

@JanD

Hij heeft foutcode 189

Ā 

Wat ook een optie is:

AlsĀ @GabyHĀ contractvrij is.

Het abonnement omzetten naar KPN tv+

Dan krijgt hij / zij de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

En de kans is groot dat hij / zij ook goedkoper uit is.

Als foutcode 189 een defecte decoder betekent, zal KPN deze omruilen voor een vervanger @GabyHĀ en @joop2011Ā 

Hoi @GabyH, welkom op onze community! Ik zie dat er al wel meegedacht wordt! Ben je er uitgekomen met mijn telefonische collega's?

Ik zie nu pas dat er nog meer reacties waren gekomen op mijn bericht. Ik heb de klantenservice gebeld en zij hebben geprobeerd de tv-ontvanger op afstand te resetten. Dat lukte niet, er kon geen contact worden gemaakt met de tv-ontvanger.
ik heb een nieuwe ontvanger gekregen, de Arris vip5202. Gisteren geĆÆnstalleerd en het werkt goed. Alleen het geluid vind ik erg zacht.

Reageer