Skip to main content

Hier al week zelfde probleem elke keer 303 fout 

al alle stap gedaan maar niets help nieuwe kabel

maar blijft steeds terug keren 

hoop dat oplossingen komt voor dit probleem 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @smurf28. Welkom op het KPN Forum. Ik heb een eigen topic voor je vraag aangemaakt. Wat vervelend dat je deze foutmelding steeds te zien krijgt. Je geeft aan dat je de tv-ontvanger al op een nieuwe kabel hebt aangesloten. Bedoel je daarmee een nieuwe netwerkkabel tussen jouw Experia Box en tv-ontvanger? Verder wil ik je vragen om de stappen op de pagina “Foutcode 303 of 842 oplossen” eens te doorlopen, vaak wordt het probleem dan al verholpen. Als dit niet het geval is hoor ik dat graag van je!


@Vikash als

eerst bedankt voor antwoord op me vraag 

en ja heb dus een heel nieuwe netwerkkabel getrokken tussen Experia Box en tv-ontvanger

en pagina waar u mijn heen verwijst heb ik door lopen maar nog steeds niet ja tot bellen maar dat heb ik al paar keer gedaan maar vinden niets als uitlezen werkt als dus blijven zeggen nieuwe netwerkkabel kopen nieuwe ken ook stuk zijn 

ja zo ken nog paar heb bij kpn zelf gekocht dus ga wel van uit dat die goed is 


De meestal bij dit probleem van FC303. Haal alle kabels uit de Gele poorten op de Experiabox en laat je de kabel die naar het TV kastje loopt zitten als enige en haal deze van de stroom. Daarna doe een reset met de paperclip achterop het modem bij het gaatje, wacht tot deze helemaal herstart is. vervolgens zet het TV kastje weer op de stroom en kijk of het weer werkt.


Hoi @smurf28. Welkom op het KPN Forum. Ik heb een eigen topic voor je vraag aangemaakt. Wat vervelend dat je deze foutmelding steeds te zien krijgt. Je geeft aan dat je de tv-ontvanger al op een nieuwe kabel hebt aangesloten. Bedoel je daarmee een nieuwe netwerkkabel tussen jouw Experia Box en tv-ontvanger? Verder wil ik je vragen om de stappen op de pagina “Foutcode 303 of 842 oplossen” eens te doorlopen, vaak wordt het probleem dan al verholpen. Als dit niet het geval is hoor ik dat graag van je!

@Vikash als

eerst bedankt voor antwoord op me vraag 

en ja heb dus een heel nieuwe netwerkkabel getrokken tussen Experia Box en tv-ontvanger

en pagina waar u mijn heen verwijst heb ik door lopen maar nog steeds niet ja tot bellen maar dat heb ik al paar keer gedaan maar vinden niets als uitlezen werkt als dus blijven zeggen nieuwe netwerkkabel kopen nieuwe ken ook stuk zijn 

ja zo ken nog paar heb bij kpn zelf gekocht dus ga wel van uit dat die goed is 

 

Heb je de mogelijkheid om de netwerkkabel uit de tv-ontvanger te halen en in een laptop te testen. Op deze manier kan je makkelijk controleren of jouw kabel niet stuk is. Laat je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter in het KPN Forum profiel en en berichtje in dit topic wanneer jouw netwerkkabel niet het probleem is en de stappen die @Dragons hierboven schrijft het ook niet verhelpt. 


We hebben niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels verholpen is. Als dit niet het geval is, dan weet je ons te vinden!:blush:


Nou probleem is nog steeds heb al zo veel ding ge test en gedaan dat ik toch maar een ga over wegen een nieuwe provider want zo is niet bedoeling tv kijken is ook haast geen doen elke 4 min beeld weg of stilstaan 


Welk type ontvanger heb je? Is dr ontvanger direct met een kabel aangesloten het modem? Geen switch? Geen draadloze verbindingsets?


@smurf28 Dat is zeker niet de bedoeling. Zou je de vraag van @Joep1965 willen beantwoorden en alsnog jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten in het KPN Forum profiel? Dan kunnen we dit verder uitzoeken.


Welk type ontvanger heb je? Is dr ontvanger direct met een kabel aangesloten het modem? Geen switch? Geen draadloze verbindingsets?

nou zwitch zit net tussen is 1 kabel modem ontvanger 

ontvanger type is een arris model vip 2952 v2


@smurf28 Dat is zeker niet de bedoeling. Zou je de vraag van @Joep1965 willen beantwoorden en alsnog jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten in het KPN Forum profiel? Dan kunnen we dit verder uitzoeken.

zo heb even alles gedaan wat u vroeg hier staat nu in profiel


Dit is best wel bijzonder.  Heb je al een andere poort van het modem geprobeerd? Welk type modem heb je.  


Dit is best wel bijzonder.  Heb je al een andere poort van het modem geprobeerd? Welk type modem heb je.  

Experia Box v10 heb alles 4 poort al gedaan maar blijft zelfde daarom heb k nu maar eens vraag gedaan in dit forum omdat zo jammer is dat dit niet goed werkt 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb jouw verbinding doorgemeten en kom geen bijzonderheden tegen dat dit probleem zou kunnen veroorzaken. Het lijkt mij daarom verstandig om de tv-ontvanger om te ruilen voor een nieuwe. Maandag 4 oktober 2021 ligt er een nieuwe tv-ontvanger voor je klaar bij de Sigarenmagazijn 't Haasje, Neuweg 196 in Hilversum. De oude ontvanger kan je daar achterlaten en vergeet niet om een geldige legitimatiebewijs mee te nemen.:blush:

Laat je ons weten of deze nieuwe tv-ontvanger het probleem verhelpt? 


Oke nou hoop dat probleem oplos maar laat zeker weten hier al vast bedankt voor u hulp 👍


nou Vikash heel erg bedankt voor nieuwe tv-ontvanger  al is die wel veel ouder dan ik had maar heb nu al 2 dagen geen last meer dus duim dat zo blijft dus blij nu toch maar bij KPN want ben al zo lang lid en ja al kost wat maar dan heb je bijna nooit probleem 


@smurf28 Wat goed om te lezen dat de nieuwe tv-ontvanger geen foutcodes laat zien. Als het probleem toch weer vaker terug komt, dan hoor ik dat graag van je!