Skip to main content

Sinds bijna een week glasvezel, en waar ik voorheen nooit problemen had moet ik nu iedere avond de tv decoders beide een keer of 2 resetten omdat het tv beeld en geluid hapert. Devolo, modem en wifi hebben geen fouten maar decoder geeft foutmelding niet verbonden met internet. Probleem oplossen via de kpn app geeft aan dat alles werkt. Na alle ellende om glasvezel te krijgen  ben ik er nu wel aardig klaar mee.

Ai, wat vervelend. Ondanks dat welkom terug op het forum.

Sinds een week glasvezel….

Ben je overgestapt van dsl naar glas? Zelfde apparatuur gehouden? Welke zijn dat? modem, tv decoders.

Zijn beide decoders via één devolo set ( 3 adapters dan) aangesloten? En in de stopcontacten van de Devolo's zit daarnaast niks neem ik aan?

Het is de set die kpn levert of een andere? Als je nog de oude DVS 200 ( MT 2360 ) hebt vervang deze dan. Die is niet meer geschikt qua ontstoring voor wat we tegenwoordig allemaal in het stopcontact hebben.

Beste is altijd nog om alles bekabeld te doen? Daarover gesproken: heb je al getest of een decoder het wel goed doet zonder de DVS er tussen? Het stroomnet is nou niet echt bedoeld voor data.


Bijzonder antwoord nooit geen problemen gehad en nu is het stroom netwerk ineens niet echt bedoeld voor data. Het enige wat is veranderd is van dsl naar glasvezel. Decoder is de Arcadyan HMB2260. Maar goed net als aan de telefoon wordt ik hier niet wijzer van misschien dat ik bij een andere provider wel serieus wordt genomen.


Ik neem je hartstikke serieus. 

Maar ja, als dit je houding is…. heb ik er per direct ook geen zin meer in. Best jammer. Ik durf te wedden dat het zonder DVS, met directe bekabeling, gewoon goed werkt.

Stroomnetwerk is NOOIT geschikt geweest voor data. DVS is noodoplossing. Geen permanente. De oude DVS 200 is écht aan vervanging toe.

 net als aan de telefoon wordt ik hier niet wijzer 

Je geeft het opvallend snel op. Was je al van plan om over te stappen?


Ik was niet van plan over te stappen maar heel het verloop naar glasvezel is vanuit KPN zo slecht gecommuniceerd en afspraken niet nagekomen en vervolgens werkt iets niet meer wat jaren goed heeft gewerkt. Dan heb ik er idd wel genoeg van. De Devolos zijn ooit als pakket aangeboden om zo "draadloos" alles aan te sluiten. En nu wordt er gezegd dat het een noodoplossing is ja dat vind ik vreemd. 


Vervelend dat de omzetting naar glas stroef is gegaan. Helaas komt dat soms voor.

De Devolos zijn ooit als pakket aangeboden

Ooit. Dan heb je ze al langer dan 10 jaar neem ik aan.

En ja, noodoplossing, want kpn garandeert niet dat het werkt.

Als het deze zijn dienen die echt vervangen te worden. Zij al 12 jaar oud. 

Nieuwe set, 3 adapters om twee tv's aan te sluiten.

PS test het eens met één ontvanger direct aan het modem.


Goedemiddag @Danny1973,

Devolo's… Een Zegen of Zorgen? Op persoonlijke noot ben ik er zelf alles behalve een fan van. Dat gezegd hebbende, is het wel een alternatief voor een direct bekabelde verbinding.

Het is tevens wel de eenvoudigste schakel om uit te sluiten in het geheel. Zoals @PeterG al gevraagd heeft: Zou je de ontvanger eens (tijdelijk) met een directe (utp)kabel aan willen sluiten? En dan bij voorkeur alle andere verbindingen van de Modem af. Is de verbinding dan wel in orde?

Ik meen dat er voorheen altijd wel software (devolo cockpit meen ik) beschikbaar is geweest om deze apparaten te koppelen/monitoren. Durf alleen niet te zeggen of dit nog steeds bestaat.


De devolo cockpit is alleen beschikbaar als app op de smartphone bij mijn weten. Maar die hele oude set werkt er niet mee danwel op.


Persoonlijk ben ik ook geen fan van de DVS.

Omdat er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk zit, werken ze steeds minder goed.

 

Een vaste verbinding is altijd het beste.

 

Misschien is het te overwegen om over te stappen naar het KPN tv+ abonnement.

Dat kan alleen (gratis) via 0800-0402

Dan krijg je de nieuwe Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) en deze werkt ook via het WIFI netwerk. 

 

De arcadyan HMB 2260 is ondertussen ook een oud beestje. 

Werkt nog wel goed.Â