Skip to main content

Sinds vanavond spontaan de melding STB-NMC-400 op mijn tv kastje. Na opnieuw opstarten gaat hij direct naar streek tv en loopt hij 559 minuten achter waarna hij weer in een reboot komt 

ik heb hem uitgezet en vervangen met mijn andere tv kastje en dat kastje werkte wel. Ook op de plek van het andere tv kastje heeft hij dit gedag. Wat mij wel direct opviel ia dat het andere kastje een update binnen kreeg.

 

uitgesloten hiermee, aantal minuten zonder spanning en het netwerk omdat ander kastje het wel doet en het ook spontaan ontstond 

kan het zijn dat er een update niet goed is gegaan? 

Even wat meer info over de aansluitingen:

  •  Met UTP en direct aangesloten op het modem, ander TV kastje op dezelfde kabel werkt wel.
  • Probleem is mogelijk ontstaan door een power down tijdens een update. Dit vermoed ik omdat het andere tv kastje direct een update binnen kreeg nadat ik deze aanzette.
  • Kastje is ook meer dan X minuten uit geweest (Spanningsvrij).

Model HMB2260

Arcadyan


Fixed door eerst via onderstaande uitleg de software te verwijderen en daarna een reset naar fabrieksinstellingen te doen 


Hoe reset ik een tv-ontvanger zonder tv-menu

Als je het tv-menu niet ziet, kan je de tv-ontvanger resettten met de onderstaande stappen.

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de aan-en uitknop en wacht 30 seconden
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de aan- en uitknop
  3. Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger

Door kort op de stand-byknop te klikken kan je door het tv-menu navigeren. Je bevestigt een keuze door de stand-byknop 3 seconden ingedrukt te houden. 

4. Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-byknop ingedrukt

5. De tv-ontvanger haalt de nieuwe software binnen. Dit kan 20 minuten duren

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit


Hoi @Bachhimself, dit lijkt inderdaad verwant aan de update die niet goed is gegaan omdat het alleen die ene ontvanger betrof. Gelukkig opgelost door een reset. En top ook nog eens dat je de oplossing deelt. :)

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten.