Skip to main content

Als ik mijn tweede tv-ontvanger heb aangesloten dan krijg ik de melding : kan geen contact maken met het netwerk. Ik heb hiervoor een nieuwe netwerkkabel gebruikt en een hdmi kabel . Ik moet de experia box opnieuw opstarten. Dit heb ik gedaan volgens de handleiding. Ik krijg dezelfde melding. Als ik de tweede tv ontvanger op de kabels aansluit van mijn eerste tv-ontvanger dan werkt de tv-ontvanger wel.

Ik heb ook verschillende poorten op de experia box geprobeerd. Kan dit betekenen dat de netwerk kabel kapot is??

Wie weet een oplossing.

Alvast bedankt.

 

Groeten JePe

 

 

 

 

Hoi @JePeBe, welkom op het forum! 
Zoals je het beschrijft heb je inderdaad zo goed als vastgesteld dat de UTP kabel defect is. Voor de zekerheid zou je de kabel nog op een andere poort van je experiabox kunnen proberen. Als je nog iets van een switch of draadloze verbindingsset gebruikt kan het ook daar nog in zitten.
Als het toch de kabel blijkt te zijn kunnen we die wellicht vervangen! 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


De kabel zelf zal zomaar niet kapot zijn, maar de stekkertjes zijn er misschien verkeerd aangezet. Of is het een complete kabel met aangesmolten stekkertjes?


Hoi @JePeBe, we hebben niets meer van je gehoord. Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?


We hebben niets meer van je dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld.  Anders weet je ons te vinden!