Skip to main content

Weet er iemand op het forum of KPN ook een TV Box in huis heeft die niet om de haverklap zegt ` om energie te besparen gaat uw TV over 5 min op standby’. Druk op een knop om dit te voorkomen

Fijn als je iets aan het kijken bent...

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

Beste @Pat3Rick 

Dan staat jou TV ontvanger op de stand-by staat van 4 uur. Dit kun je veranderen in 8 uur.

Druk op MENU → Instellingen → Energie-instellingen

Daar kun je de stand-by tijd veranderen.


Als een televisietoestel 4 uur niet bediend wordt dan gaat deze naar standby. Dit kun je wijzigen in de tv zelf. (elke keer als het volume wordt gewijzigd dan gaat die tijd opnieuw in).

Hoe je deze energiebesparing in de ontvanger (het tweede apparaat die je met tv kijken gebruikt) kunt verlengen heeft Dennis hierboven netjes uitgelegd.


Hoi @Pat3Rick, het klinkt inderdaad alsof de tv-ontvanger na een kortere termijn naar stand by wil gaan. Je kunt dit langer maken zoals Dennis en Peter al noemen, dan krijg je de melding pas als je 8 uur kijkt zonder een knop aan te raken. Is het daarmee gelukt?


Ja wat hierboven staat, het veranderen in het menu van de digibox, was mij ook al bekend maar hoe zet je dat nu volledig uit als dat uberhaupt mogelijk is. 

En het lijkt mij heel sterk dat je dat, zoals men zegt, dat je dat me de volume knop kan regelen om de tijd te verlengen. Ik zeg niet dat het niet kan maar het lijkt mij sterk….

 

Dus: Kan ik dit volledig uitzetten ja/nee? en welke knop moet je drukken als de text in beeld komt `over 5 min…..

Thnx
 

 

 


In de ontvanger (jij noemt hem digibox) kun je dat niet uitzetten, maar op max. 8 uur. Zolang kijk je zelden of nooit naar dezelfde zender. Of je doet wat anders bv epg bekijken…. teletekst. Na iedere bediening gaat de ingestelde tijd weer in….

Op een televisietoestel kun je het uitschakelen na 4 uur onbediend ook uitzetten. Maar ook dan… als je het volume af en toe aanpast gaat ook op dat apparaat dan die 4 uur weer opnieuw lopen.
Op een televisie-toestel is het wel uit te zetten.

welke knop moet je drukken als de text in beeld komt `over 5 min…..

Geen idee. Nooit bij de hand gehad. Staat dat er niet bij?

Bij mijn televisietoestel moet ik de ok knop indrukken, maar dan natuurlijk wel die op de Samsung afst.bed. De ok op de KPN afst.bed. is voor de … digibox.


Als je een melding krijgt met “over 5 min...” dan is dat niet de tv ontvanger van kpn, maar hoogstwaarschijnlijk de televisie zelf. Dan moet je op diens afst.bed. op de in de tekst aangegeven knop drukken. Meestal de centrale knop in het kompas.

De tv ontvanger van kpn vermeld NIET “over 5 min...”. (ben vergeten foto te maken van het blokje, moet nu weer wachten tot het komt. Maar zelfs 2 uur* de ontvanger niet bedienen is lastig met live pauzeren/terugspoelen, epg ff bekijken e.d.
*om niet al te lang te moeten wachten heb ik ‘t tijdelijk op 2 uur. Normaal op 8 uur.

De kans dat de tv die melding geeft is waarschijnlijker. Het komt natuurlijk voor dat je 4 uur lang het volume niet wijzigt.

Dit geeft de kpn ontvanger.

 


Dat klinkt inderdaad alsof het een melding is van het tv toestel zelf, niet van onze tv-ontvanger (digibox), zoals Peter ook al denkt. Misschien is het in de instellingen van jouw tv ook langer te maken, waardoor je die vraag niet meer krijgt.

Het screenshot van Peter laat zien hoe de melding van onze tv-ontvanger eruit ziet, als de melding die jij krijgt anders is is het iets anders. We horen het graag van je.


De tv zelf? Erg vreemd. Heb bijna 10jr bij tele2 gezeten en er is nog nooit een bericht op mijn tv verschenen laat staan dat de tv opeens op standby springt.


Nou. Bovenstaande (zie foto) is de melding van de kpn ontvanger. Is het anders dan is het van je Televisie.

Deed je bij Tele2 het volume via de tv zelf en nu misschien via een externe versterker of soundbar?


Ik ben ook benieuwd hoe de melding eruit ziet die je krijgt @Pat3Rick, zou je daar ook een foto van ​​​kunnen maken en die hier met ons delen?


Ik heb dezelfde melding als hierboven is geschreven, maar ik kan nikka doen.

als ik op OK druk gebeurd er niks, melding blijft staan. Stekker eruit getrokken, melding blijft staan. Ik kan ook niet naar menu of iets dergelijks 


Hoi @hamootje, welkom bij ons op het forum. Welke stekker heb je waaruit getrokken? Als dat de stroomstekker van de tv-ontvanger is zou je verwachten dat er wel iets veranderd aan de melding. Kan je ons meer vertellen over wat je precies hebt gedaan en hoe het is aangesloten? Dan kunnen we met je meedenken.


Ik heb hetzelfde probleem als Hamootje. De melding gaat niet meer weg, wat ik ook doe. Please help, want jullie zijn niet te bellen.


Ik heb hetzelfde probleem als Hamootje. De melding gaat niet meer weg, wat ik ook doe. Please help, want jullie zijn niet te bellen.

Hallo @Bastiaan72 als de melding van de KPN-decoder is, kun je dat in de KPN-decoder aanpassen.

Is de melding van je tv-toestel, kun je dat in je tv-toestel aanpassen.