Skip to main content

Sinds enkele dagen geeft onze tv-ontvanger met onregelmatige tussenpozen de foutcode 303 en/of stb-nmc-400. Tot nu toe gebeurde dat misschien hooguit eens in de paar weken en was het voldoende de modem en/of de tv-ontvanger opnieuw op te starten.

Maar nu wordt het irritant. Soms gaat het urenlang goed, soms valt-ie binnen een kwartier weer weg. De standaardoplossing (modem uit, wachten, weer aan; tv-ontvanger uit; wachten; weer aan; bekabeling controleren) heb ik allemaal al geprobeerd.

Ik heb twee ontvangers. De ene (in de woonkamer) is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de Experiabox. Bij de andere (op zolder) komt het signaal via de netspanning en twee hiervoor bedoelde KPN-kastjes eveneens rechtstreeks van de Experiabox. Het probleem doet zich bij beide ontvangers met dezelfde regelmaat voor, dus aan de bekabeling kan het niet liggen.

@Kpn kunnen jullie hier wat aan doen?

Ha @jerombal, wat ontzettend irritant lijkt me dat! Goed dat je de eerste stappen om deze foutcodes op te lossen al genomen hebt. Jammer dat dit geen soelaas lijkt te bieden! Ik vind het vreemd dat het probleem zich bij beide ontvangers voordoet. Welke Experia Box heb je? En heb je de mogelijkheid om de draadloze verbindingssets toch eens los te koppelen voor dag of twee? Merk je dan ook nog storingen bij de bekabeld aangesloten ontvanger? En welke tv-ontvangers heb je in huis?


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, hoe staat het er nu voor? Kunnen we nog iets betekenen voor je?


Ik heb na mijn melding en jouw eerste reactie van één dag later geen trial&error-pogingen meer gedaan, omdat het probleem zich sindsdien geen enkele keer meer heeft voorgedaan. We kunnen weer irritatieloos tv kijken.

Ik laat je vragen dus even voor wat het is en zal er pas weer op terugkomen als de foutmeldingen weer verschijnen.