Skip to main content

Goede avond.

 

sins december ben ik klant bij kpn met ons kers verse glas vezel. Wij hebben experiabox 12 en zwarte TV ontvanger. Ik heb altijd 2 access points van asus de rt ac 1200g+ in mijn huis staan en nooit problemen mee ondervonden.

 

Omdat ik al bestaand netwerk had en router in meterkast is gekomen heb ik kabel van meterkast naar me eerste acces point geloost en daarna via bestaand netwerk naar tv meubel voor appratuur daar waaronder de tv ontvanger.

 

alles werkt goed bekabeld tv ect alles perfect maar nu komt het. Na lang gekloot ben ik achter wat probleem is.

 

als ik tv ontvanger inschakel kan ik op bijde acces points niet komen met mijn telefoon. ios geeft dan fout wachtwoord onjuist en is onstabiel als wel lukt. Zo dra tv ontvanger uitstaat kan ik zonder problemen op bijde acces points hun wifi komen.

 

natuurlijk is dit niet gewenst.

 

ik heb voor test even direct lange kabel in tv ontvanger dan is probleem ook niet aanwezig. Maar ik heb niet zo veel zin in om lange kabel door me hele huis te moeten trekken om tv ontvanger aan moeten sluiten direct op de modem.

 

heefd iemand idee om dit op te lossen? Of heeft kpn ander model tv ontvanger die dit probleem niet veroorzaakt?

 

graag hoor ik een oplossing.

 

vriendelijke groet.

 

Erwin

Tja... de tv ontvanger moet rechtstreeks op de KPN Box aangesloten zijn. Als daar iets tussen zit, dan moet dat igmp snooping ondersteunen. En dat zal het probleem zijn, uw Asus apparatuur zal geen igmp snooping ondersteunen. 


ik heb optie in me asus settings onder wifi professional en stond igmp snooping uit dit ingeschakelt en gereboot en lijkt nu goed te gaan.


bedankt voor de hulp.