Skip to main content

Steeds als we tv kijken hebben we zwart beeld,we hebben glasvezel wat zo fantastisch zou zijn. Maar ik ben 13 jaar klant geweest bij delta fiber en we hadden nooit storing met de tv, helaas kunnen we alleen kpn gebruiken tot nu toe. 

 

Echt drama om daar steeds maar mee bezig te zijn resetten en de modem resetten etc... echt drama. 

 

En de problemen met de Experia box om in te loggen loopt ook al stroef, dat gaat gewoon weg niet! 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de KPN router modem (experiabox of box12)? 


Op de tv ontvanger staat sagemcom DIW7022. 

 

Hij is draadloos verbonden aan de modem 12B en ik weet dat bekabeld beter is. Maar zo extreem dat ik elke dag de modem en de tv ontvanger moet herstarten vind ik niet normaal. De super wifi versterker ligt overigens 1,5 meter naast de ontvanger met altijd goed ontvangst. 

 


Op de tv ontvanger staat sagemcom DIW7022. 

 

Hij is draadloos verbonden aan de modem 12B en ik weet dat bekabeld beter is. Maar zo extreem dat ik elke dag de modem en de tv ontvanger moet herstarten vind ik niet normaal. De super wifi versterker ligt overigens 1,5 meter naast de ontvanger met altijd goed ontvangst. 

 

 

Modem 128 ken ik niet.

 

Wat is draadloos?

Via Wifi en de Box12 is het geen probleem.

 

Maar via een DVS is het vragen om problemen.

Vooral de DIW7022 kan heel slecht overweg met het verstoorde signaal dat via de DVS binnenkomt.

Er zit namelijk heel veel verstoring op het 230 volt netwerk.

 

Zie dit schema van KPN.

(groene lijn betekend vaste UTP kabel).

 


Draadloos is inderdaad via wifi .

 

Geen modem 128 maar 12b. DVS gebruiken we zo en zo niet. 

 

Maar het is vooral storend voor ons avondeten als onze kinderen even tv mogen kijken en dat er dan precies de storingen komen. In de avond gaat het juist beterder. 

Maar ik zal overwegen om de coax te verwisselen  met een UTP kabel.


@Ruud84 Welkom op he forum. 

Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met tv kijken. 

Je geeft aan dat je tijdens het tv kijken zwart beeld ervaart. Wanneer is dit precies? Tijdens het zappen of als je de box bijvoorbeeld aan zet? 

En krijg je alleen zwart beeld of krijg je ook iets van een foutmelding in beeld? 

Via de wifi zou inderdaad wel moeten werken in deze combinatie. Al is bekabeld aansluiten natuurlijk altijd nog beter. 


Hoi Rutger 

 

Het is eigenlijk tijdens het kijken, dus de box staat dan al een tijdje aan . Het lijkt wel zodra ik mijn wifi op mijn gsm aan zet dat hij dan zwart beeld krijgt, en gaat storen,  maar dat kan ook toeval zijn. 

 

Het is alleen zwart beeld en haperend beeld. 

We hebben niet veel apparaten op de wifi aangesloten daarom dat we niet weten of deze de 4ghz ondersteunt of dat dat automatisch gaat met wifi 6. Dus dat zou ook niet echt storend moeten zijn neem ik aan. 


@Ruud84

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

Zie hier om het te meten.

 

VLAN4 is iets heel anders dan 4 GHz.

Voor VLAN4 moeten de apparaten IGMP snooping ondersteunen. 

 

VLAN6 is het standaard internet (niets met WIFI 6 te maken). 


Van VLAM6 of dergelijke heb ik geen verstand van.  maar de snelheid is 120 mbps. 


De snelheid is goed.

Dan ben ik bang dat het toch aan je eigen apparatuur ligt.

 

VLAN6 is gewoon standaard internet.

VLAN4 is speciaal voor o.a.  IPTV.


@Ruud84 De snelheid is inderdaad goed, maar toch triggert het mij wel dat je aangeeft dat het gebeurt als je wifi op mobiel gebruikt. 

Is er een mogelijkheid om de tv ontvanger eens (tijdelijk) direct met een kabel aangesloten te testen? 

Om te controleren of je dan ook zwart beeld krijgt? 


Dan zou ik eerst een kabel moeten kopen Rutger. Maar ik kan hem wel aansluiten op de superwifi? Of is dat niet mogelijk ?  De superwifi brand altijd groen. 


Dan zou ik eerst een kabel moeten kopen Rutger. Maar ik kan hem wel aansluiten op de superwifi? Of is dat niet mogelijk ?  De superwifi brand altijd groen. 

Dat kan je zeker proberen.


De super wifi versterker ligt overigens 1,5 meter naast de ontvanger met altijd goed ontvangst. 

Kunt u daar eens wat mee testen? Bijvoorbeeld deze SuperWiFi tijdelijk uitzetten. Wat doet de tv ontvanger dan?

Ik neem aan dat u een zwarte ronde SuperWiFi heeft? Geen witte?

Kunt u de tv-ontvanger met een utp-kabel op de SuperWiFi aansluiten? Kijken wat dat oplevert.

Edit: ik zie nu dat u dat laatste al gaat proberen.