Skip to main content

Deze week stap ik van Ziggo over op KPN. Ik stuit alleen al op mijn eerste probleem. Ik heb boven een analoge tv staan met alleen de mogelijkheid voor een scart-aansluiting. Nu heb ik een tv ontvanger gekregen met alleen een hdmi aansluiting. Graag wil ik weten wat er mogelijk is, zodat ik wel een aansluiting kan maken. Of mogelijk heeft KPN nog oude ontvangers staan? Van Ziggo heb ik destijds een kastje gekregen om het analoge signaal om te zetten naar digitaal, is dat een digitenne? Daar ben ik ook al mee geholpen. Ik hoef boven niet perse interactieve tv te hebben.

Een medewerker via de helpdesk van KPN raadde mij een scart/hdmi converter aan. Maar daarover lees ik in het forum dat dat niet kan??? Graag ontvang ik een reactie. Want ik zou het fijn vinden om mijn oude tv gewoon te blijven gebruiken.

Hallo @Lontje73 ,

Digitenne is sowieso te gebruiken met een TV met alleen een scartaansluiting. Op verzoek krijg je bij jouw Digitenne-ontvanger gratis een convertor bijgeleverd. 

Je kunt voor jouw tweede (derde, etc...) TV namelijk ook kiezen voor Digitenne.  

De convertor ziet er als volgt uit : https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1375725/digitenne-35mm-videokabel-rca-scartconvertor/?pos=425


Beste Noordzee,

Ik heb nu een kastje van Ziggo die mijn analoge signaal omzet naar digitaal met een scart aansluiting. Maar dat kastje moet ik inleveren omdat ik overstap naar kpn. 

De doos met 2 tv ontvangers Heb ik intussen al in huis. Kan ik hier wat mee of sturen jullie mij dan nog een digitenne kastje toe?

Wat is de functie van de converter?

Graag hoor ik even van u.
 


Sorry, verkeerd gelezen. Zie dat u alleen HDMI kunt ontvangen. U kunt kpn vragen of u een digitale ontvanger met scart aansluiting kunt krijgen en anders inderdaad een kastje terugsturen en Digitenne aanvragen.


Bent u van KPN? Deze vraag heb ik nl ook al bij de helpdesk gesteld. En daar werd mij een scart converter aangeraden, die ik zelf mocht gaan aanschaffen. Waarvan ik op forums lees dat dat niet werkt. Maar er zijn dus mogelijk nog wel tv ontvangers met scart aansluiting leverbaar bij KPN?


Zo te lezen heb je twee 4K ontvangers gekregen. Misschien is het mogelijk om 1 ontvanger om te ruilen voor een VIP2952, die heeft wél een scart aansluiting.


@Lontje73 

Je kunt in Mijn KPN aangeven dat je één van jouw twee 4K-ontvangers wilt omruilen voor een Digitenne-ontvanger. 

Maar misschien is het handiger dat je even belt met 0800-0402? (speek in : Ik wil een medewerker spreken). Geef in het gesprek dan ook aan dat ze een convertor moeten meesturen met de Digitenne-ontvanger.  

  


Beste Noordzee,

Ik heb nu een kastje van Ziggo die mijn analoge signaal omzet naar digitaal met een scart aansluiting. Maar dat kastje moet ik inleveren omdat ik overstap naar kpn. 

De doos met 2 tv ontvangers Heb ik intussen al in huis. Kan ik hier wat mee of sturen jullie mij dan nog een digitenne kastje toe?

Wat is de functie van de converter?

Graag hoor ik even van u.
 

De convertor is (simpel gezegd) een apparaatje wat een verbinding maakt tussen de aansluiting achterop jouw ontvanger en de Scart-aansluiting van jouw TV. 

Als KPN jou een Digitenne-ontvanger opstuurt, dan moet je de 4K-ontvanger weer terugsturen naar KPN. Daar krijg je van KPN een retourdoos voor. 


Welkom op het forum @Lontje73. Zie dat je al veel tips hebt gekregen van andere forumleden. Is de tweede tv-ontvanger inmiddels al omgeruild?


Voor álle interactieve mogelijkheden, als boven ook opnamen (bekijken), gaat een Digitenne ontvanger natuurlijk niet werken.

Beste oplossing is boven moderniseren (HDMI bestaat al ruim 16 jaar). Een kleine TV, 32 inch of kleiner, is niet zo prijzig meer tegenwoordig. En zelf bij de kringloop zijn prima tv's met HDMI ingang te verkrijgen.

Je kunt ook bij KPN een van de 4k-ontvangers omruilen voor een HD-ontvanger. Die hebben nog wel een scart aansluiting.


Slecht advies. Als zo'n TV niet minstens HDMI 1.3 of zelfs 1.4 heeft gaat het niet werken! Het forum staat zelfs vol van mensen met NIEUWE Philips, Samsung en LG tv's waar de KPN spullenboel niet op werkt. Dus als iemand al zo'n TV koopt, uitproberen en garantie tot een volgende update!!!


Van Ziggo heb ik destijds een kastje gekregen om het analoge signaal om te zetten naar digitaal, is dat een digitenne? Daar ben ik ook al mee geholpen. Ik hoef boven niet perse interactieve tv te hebben.

 

@beosound100 

Daarom ook het advies om de 4K-ontvanger om te ruilen voor een Digitenne-ontvanger. @Lontje73 geeft zelf ook al aan dat hij daar ook mee geholpen is. Digitenne gaat sowieso werken op zijn huidige TV. 


Van Ziggo heb ik destijds een kastje gekregen om het analoge signaal om te zetten naar digitaal, is dat een digitenne? Daar ben ik ook al mee geholpen. Ik hoef boven niet perse interactieve tv te hebben.

 

@beosound100

Daarom ook het advies om de 4K-ontvanger om te ruilen voor een Digitenne-ontvanger. @Lontje73 geeft zelf ook al aan dat hij daar ook mee geholpen is. Digitenne gaat sowieso werken op zijn huidige TV. 

@Lontje73 

Heb je inmiddels al een Digitenne-ontvanger ontvangen? 


Vandaag kan ik mijn digitale tv ontvanger met scart omwisselen. Ze hebben mij een oudere versie toegestuurd. Ik moet nog gaan ervaren hoe het werkt.


Ik heb niets meer van je gehoord @Lontje73. Ik ga er van uit dat de omgeruilde tv-ontvanger bevalt. Zo niet, laat het even weten!


De omgeruilde tv-ontvanger bevalt goed. Ik kan gewoon interactief tv kijken met ons oude bakkie met scart-aansluiting! Bedankt kpn!