Skip to main content

ik kan geen hd ontvangen ondanks mijn geschikte ontvanger na telefonische contact met kpn medewerker en diverse handelingen resets en nieuwe software downloads is het nog steeds niet gelukt

heeft iemand misschien een idee om dit op te lossen?

hallo @klant van kpn ,

Welke ontvanger heb je dan?En heb je wel genoeg snelheid?


Beste @klant van kpn,

Zou je dan eens een speedtest willen doen? Als je te weinig bandbreedte hebt kun je geen HD ontvangen, heb je 1 of 2 tv ontvangers?


dennis ….1 ontvanger 17mbs


17 Mbit/s dat is inderdaad niet veel, maar met 1 tv ontvanger zou je HD kunnen kijken. Want 1 HD zender is ongeveer 6 à 8 Mbit/s. 🤔 Vreemd dat ie het dan niet doet. Gebruik je ook veel internet? Bijvoorbeeld downloaden. 


hallo @klant van kpn ,

Welke ontvanger heb je dan?En heb je wel genoeg snelheid?

aris2952 v2 17mbs 1 tv


17 Mbit/s dat is inderdaad niet veel, maar met 1 tv ontvanger zou je HD kunnen kijken. Want 1 HD zender is ongeveer 6 à 8 Mbit/s. 🤔 Vreemd dat ie het dan niet doet. Gebruik je ook veel internet? Bijvoorbeeld downloaden. 

nee ook dat valt mee

 


Hoe is de ontvanger aangesloten @klant van kpn ?En welk modem heb je?

En kan je de bekabelde snelheid eens met een laptop meten op de kabel die in de tv ontvanger zit?


hdmi  modem v10


ok @klant van kpn ,Maar met hoe met het modem?


ok @klant van kpn ,Maar met hoe met het modem?

Hoe is de tv ontvanger aangesloten met de modem? Is dat bekabeld of met een DVS:

 


Wat zie je als je ZDF kiest. Dit logo?

 


ok @klant van kpn ,Maar met hoe met het modem?

Hoe is de tv ontvanger aangesloten met de modem? Is dat bekabeld of met een DVS:

 

bekabeld


Wat zie je als je ZDF kiest. Dit logo?

 

ja  op ontvanger brandt geen rood ledje


Die brand bij mij ook niet(meer).Is dat niet gewoon in de nieuwe software uitgezet @PeterG ?


Met de uitrol van de huidige software in oktober 2020 is het gebruik van het HD ledje vervallen. Dat dat niet brandt zegt dus niets over wel of geen HD.

Is dat niet gewoon in de nieuwe software uitgezet

Klopt, Martijn.

klant van… Als je dus wel het zdf hd logo ziet heb je op alle zenders wel hd.

@klant van kpn, @martijn197108 .


bedankt voor jullie reacties  peter martijn  dennis:wink::thumbsup_tone5: