Skip to main content

Ik ben sinds kort overgestapt naar KPN.

Als ik via mijn KPN druk op producten toevoegen staat er in dik gedrukte letters dat ik op mijn adres NOG 1 gratis tv ontvanger kan ontvangen. 

Echter als ik voor deze optie kies staat er bij de nieuwe berekening toch ineens €5 euro extra per maand.

Vervolgens telefonisch gesproken met een medewerker. Hij kon de zin niet vinden in mijn overzicht dus ik zou gewoon voor de extra tv ontvanger moeten betalen. 

Er van uitgaande dat ik het misschien verkeerd gelezen had nogmaals gekeken op mijn overzicht. 

Het staat er nog wel, opvallend zwart gedrukt, dus ik heb het niet verkeerd gelezen. Ik begrijp er niks van.

Gratis betekent toch 'niet betalen '?

Hallo @Caramella,

Dit is een foutje in MijnKPN. Bij mij staat dit er ook al weken. Zelfs bij een Digitenne ontvanger loopt heel MijnKPN vast. Het kan in ieder geval niet.


Hoi Chris, 

Bedankt voor jouw reactie. 

Ik ben nu ongeveer 2,5 week klant van KPN en er is sindsdien behoorlijk wat misgegaan maar na klachten van mij kant gelukkig ook weer opgelost. 

Toen ik las over de extra gratis tv ontvanger werd ik een beetje blij. Ik dacht: Leuke compensatie voor het slechte begin. 

Nu blijkt het dus een loze maar wel vetgedrukte zin te zijn?

Dat is echt niet oké!


Klopt @Caramella, ik heb het ook direct gemeld, zodat dit weggehaald kan worden. Het hoort er namelijk niet te staan.  


Hoi Chris, 

Ik heb iets ontdekt. 

Ik heb de functie opnemen in mijn pakket. Dit kost €4,99

Als je vervolgens aangeeft dat je een 2e ontvanger wil staat er: opneem functie is gratis bij 2 of meerdere ontvangers.

Vervolgens heb ik die bestelling gedaan. 

De €4,99 voor de opneem functie vallen dan weg tegenover de €5 voor de extra ontvanger. 

Hierdoor betaal ik dus nog maar €0,01 per maand voor de ontvanger. 

Dat is natuurlijk goed.

Wel jammer dat ik dit zelf heb moeten uitvogelen en geen enkele medewerker van KPN mij hierop heeft geattendeerd. 

Ik ga er maar vanuit dat ze het ook niet weten. 

Misschien is dit ook een oplossing voor jou:)


Hallo @Caramella,

Klopt, was mij bekend inderdaad, maar bedankt voor de tip 🙂. Vanaf 2 ontvangers krijg je het opnemen pakket gratis. Wordt volgens mij ook mee geadverteerd op kpn.com.  Bij de hussel pakketten hoort die melding niet te verschijnen. Bij oudere pakketten had je altijd wel twee ontvangers inbegrepen, als je er dus maar ééntje had, gaf die melding dus een '’heads up'’ dat die ontvanger in je pakket hoort.
Echter blijft mij die melding van die gratis ontvanger gewoon staan, en dat hoort niet zo te zijn. 


Ja dat maakt het inderdaad verwarrend. 

Bedankt voor het meedenken 😃


Hi @Caramella, welkom op het forum!

Allereerst jammer om te lezen dat je zo'n moeizame start bij ons hebt gehad, en dan ook nog de verwarring over de gratis ontvanger, dat helpt natuurlijk niet mee :grimacing:

Fijn dat je er helemaal zelf achtergekomen bent dat de kosten van de 2e ontvanger in jouw geval worden weggestreept tegen de kosten van het opnemenpakket :relaxed: Heb je de 2e ontvanger inmiddels ook besteld? Of heb je daar nog verdere hulp bij nodig?

In het laatste geval, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Hoi Marja, 

Ik heb de 2e ontvanger inmiddels in bezit en geïnstalleerd. 

Bedankt voor je reactie!


Top!

Dan wens ik je heel veel plezier met je nieuwe abonnement :blush: