Skip to main content

Wil hierbij een aanvraag doen voor nieuwe tv ontvanger, want die nu hebt valt regelmatig in een storing en wel eentje die het altijd werkt.

Loopt vast, moet je opnieuw starten, of totale reset en wat al niet meer.

 Het is gewoon een ramp met die KPN  tv ontvanger.

Zit nu via mijn mobiel KPN tv naar de chromecast tv te kijken omdat de gewone tv ontvanger voor 4e keer in een storing schiet.

Gezien al die problemen ben voornemens de hele boel weg te doen als het nu niet eens echt wordt opgelost met die tv vanger.

De vorige tv ontvanger is vervangen door de huidige en die werkt ook voor geen meter.

Kom nu eens met een goede tv ontvanger!!

KPN doet er wat aan!!!!!!!

 

Nou dat wel bijzonder want die ontvanger werkt over het algemeen probleemloos.  Is de ontvanger wel direct met een kabel aangesloten op het modem?


Hoi Joep,

De ontvanger is via kpn devolo 1200  aangesloten op het modem.

De laatste weken heb ik regelmatig een blauw foutmelding scherm. 

En dan moet ik de tv ontvanger resetten of een totale fabrieks reset doen om het weer goed te krijgen voor even.


Ik was al bang dat er een Devolo gebruikt werd. Ik heb dan slecht nieuws voor je. Draadloze verbindingsets zijn bijna niet meer te gebruiken.  Zoals je hebt kunnen lezen zit het electriciteitsnetwerk overvol wat ruis geeft en daar kunnen de draadloze verbindingssets niet tegen.  Een kabel trekken is de enige oplossing. 


Hoi,

Dat is dan raar, in huiskamer werkt het niet en de tv boven met Arris vip 2952 v2  werkt wel en ook via devolo 1200.

En als het is wat jij stel  dan mag KPN betere apperatuur leveren 


Data versturen via een stroomkabel is eigenlijk niet de mogenlijk.  Devolo maakte daar een oplossing voor in de vorm van een draadloze verbindingset. Devolo heeft geen antwoord op het overvolle electriciteitsnetwerk en ontstaan er problemen.  Het forum staat er vol mee. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren en voorzien van updates.  Als dat ook niet werkt dan werkt niets. 


Hoi Joep,

Volgens is het de tv ontvanger 2260 v2 want de andere 2952 v2 werkt prima, nagenoeg nooit geen storing en toch via devolo 1200


Wat gebeurt er als je de ontvangers verwisselt van plaats?


Hoi,

Dan werkt het wel, maar dan kan ik niet op de andere tv kijken.

Kijk nu via chromekast


er hoeft maar iets te wijzigen in je stroom netwerk om een devolo storing te geven. Zit de devolo wel in een geaard stopcontact? Dat scheelt al de helft.

een andere optie is overstappen naar de tv plus box, die werkt ook via WiFi . Is vaak ook goedkoper in combinatie met een nieuw abonnement 


Lag het niet aan de storing? https://tweakers.net/nieuws/211914/kpn-erkent-tv-storing.html


Ja hoor, zitten allemaal in geaard stopkontakt.


Vanavond sinds ongeveer 20:45 is er storing op veel zenders.

KLIKkerdeklik


Ja weet ik, maar dit probleem heb ik al een poosje sinds ik de 2260 v2 kreeg als vervanging voor de 2952 v2. Toevallig was er juist een storing vanavond .


Ik zou ze s een week omwisselen om te testen of het in het kastje zit of in de devolo.

ik heb zelf toevallig ook 1 hmb2260 en 1 2952 en ze werken eigenlijk allebei probleemloos.


Ik denk dat ik overstap naar tv+box dan ben ik hopelijk er vanaf van heel het gedoe…

Dank je wel voor de info en ook voor de andere hulp van Joep en Peterg


Andere optie is om superwifi 2 punten aan te schaffen maar dat kost je minimaal 100 euro. Op de superwifi 2 boxen kun je je tv kastje ook aansluiten. Maar ik zou eerder voor de tv plus box gaan. Zorg wel voor een goede WiFi in dat geval.


@pbs laat je nog even weten hoe de tv plus box bevalt via WiFi?


@pietheingrun 

Daar moet  bekijken om dat de tv+ box omgeving nagenoeg gelijk is met mijn nieuwe chromecast, zelfde startscherm en apps.  Alleen heb ik dan geen zenders en afstandbediening.

Kan allerlei apps ook downloaden via Google en is ook met de tv box. Dus zie geen voordeel daarin.

Ik ga toch kijken buiten kpn om wat betreft tv kijken, die 2952 en 2260 blijven een blauw storingscherm, gisteravond een paar keer, eergisteren ook al.

Het blijft een ramp daarmee.

 

 

 


Bekabeling (laten) maken; dvs, beiden mee verbonden tenslotte, eruit. En dan geen problemen meer. 

Dvs zie ik als tussen oplossing totdat de bekabeling er is.

Heb je trouwens de KPN ITV app al op de Chromecast gedownload? Ik kijk in de slaapkamer met die app. Geen tv ontvanger. 


@PeterG 

Ik weet dat bekabeld beter is, maar om nou weer kabels te gaan trekken, dat weet ik nog niet. 

Beneden zal wel gaan, maar weer naar de slaapkamers ?

Ik heb nog wel de kabels zitten van UPC toendertijd, maar ja, hebbik nu niets aan.

En ja, ik heb ook KPN ITV app op mijn chromecast en kijk zo naar de tv in de slaapkamer nu.


En ja, ik heb ook KPN ITV app op mijn chromecast en kijk zo naar de tv in de slaapkamer nu.

Dan heb je al bijna de situatie als met tv+.

Want als je daarop over zou gaan dan houd je je huidige modem. En met v10 of v10a kan het alleen unicast via wifi. En die streams heb je nu al. Met een tv+ heb je wel het voordeel dat je opnames van bijvoorbeeld BBC FIRST kunt kijken. Die werken niet via de app in de Chromecast.