Skip to main content

regelmatig moet ik de hbm2260 uit en weer aan zetten bij het aanzetten van de tv omdat deze de boodschap geeft ‘geen hdmi input’ alle snoeren enz zitten goed bevestigd en er is geen andere oplossing dan het onhandige her-opstarten van het hele systeem. is dit te verhelpen met een nieuwe of nieuwere versie van de hbm2260.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoi @josoon . Welkom op het forum.

Dat is een vervelende storing. Heeft jouw tv meerdere HDMI ingangen? Zo ja, gebeurt het ook op die andere aansluitingen? 

Zijn er misschien ook nog firmware updates voor jouw tv? Heb je ook geprobeerd om de HDMI kabel te vervangen?


hallo, bedankt voor meedenken. de tv heeft 3 hdmi inputs en dat maakt geen verschil. snoer is ook geen issue, elke keer na herstarten geen probleem met functioneren. de draadloze verbinding met mijn internet radio werkt altijd, dus ligt niet aan kpn kastje maar puur aan de hbm2260 volgens mij.

kan kan deze niet gewoon vervangen met een nieuw exemplaar?

vr gr j schippers 


Heb je toevallig nog een tweede tuner? Zo ja, speelt het daar ook bij?

Kun je ook je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hallo Josoon,

Ik zie even het verband niet met je draadloze verbinding van je Internet radio. Onze magnetron werkt ook altijd. 

Een probleem met een HDMI kabel kan best irritant zijn.

Ik zou overigens ook best een vervanger van onze sterk verouderde HBM2260 willen, maar waarschijnlijk is dat pas opgelost als we straks naar een echte TV provider  gaan. 

Maar wat is de relatie tussen de HBM 2260 en jouw HDMI input. In principe als je er geen extra HDMI switchen tussen hebt geplaatst is het gewoon een 1:1 input situatie en dan ligt het alleen aan de kwaliteit van jouw TV of kabel. (De HBM 2260 kan natuurlijk ook stuk zijn, maar je geeft eigenlijk heel duidelijk aan, dat er geen reden is om dat te veronderstellen). 

Dus waarom is die 1:1 verbinding niet goed? 


ok, de draadloze radio verbinding toont aan dat de kpn experiabox v10a goed werkt, de 1op1 verbinding is goed want kabel aanpassen lost probleem niet op, alleen de hbm2260 uit/aan zetten, dus opnieuw opstarten kastje interactieve tv lost het probleem op. ik ga nu kpn benaderen voor nieuw hbm2260 want deze functioneert niet goed.


Ah jij bedoeld met een draadloze radio verbining een radio die via Wifi gaat. 

En laat ik nu aan zo’n ding als een wereldontvanger hebben gedacht.