Skip to main content

Aangezien het via de website (klantenservice) onmogelijk is om een persoon te spreken -de servicetool is te beperkt en laat je niet meer met een persoon overleggen- probeer ik het maar via deze manier.

Een van onze TV-ontvangers heeft een aantal problemen die maar terug blijven komen;
1. Eens in de zoveel tijd zegt de ontvanger dat hij geen verbinding met de TV heeft en dan moet de HDMI kabel eruit worden gehaald en er weer in worden gestoken, dan werkt hij meteen weer. Compleet random gedrag, je kunt hem bij wijze van spreken een half uurtje uit hebben gehad, dan weer aan en hij zegt dat hij geen verbinding heeft met de TV. Een andere keer is het was weer een week later. Zoals gezegd, compleet random. Ik heb het met een andere HDMI kabel geprobeerd maar het maakt geen verschil.
2. Wanneer je radio luistert via de TV wordt er een afbeelding geladen (groen/blauwe kruisje met het zenderlogo/tijd en datum erin) en die beweegt heen en weer. Soms wordt deze afbeelding niet geladen maar zie je wel de omlijning van de lege afbeelding en een vraagtekentje in het midden. Ook hierbij is het gedrag weer compleet random, soms doet hij het prima, soms weer niet. Dit gaat dan vaak gepaard met slechtere geluidskwaliteit.

Ik heb al 100 keer via de servicetool de boel opnieuw laten opstarten (modem, hotspots en kastjes) maar de problemen blijven terugkomen na verloop van tijd.

Ik zou dus graag een vervangend (of nieuwer) exemplaar willen hebben voor deze ontvanger, dit model is een Arcadyan HMB2260 V2

Hi @GulliNL! Krijg je een foutmelding op het scherm als dit voorkomt? Bijvoorbeeld F143? Of krijg je bijvoorbeeld een zwart scherm zonder melding? En hoe gaat het op dit moment met de rest van de diensten thuis? Werkt bijvoorbeeld de wifi op die momenten nog wel?

 


Hoi Bram,

Bedankt voor de reactie. Onze WiFi heeft nergens last van en er komen ook geen foutcodes in beeld. We hebben boven ook een kastje staan (Arris uit mijn hoofd) en die heeft deze problemen niet


Al eens een andere HDMI kabel gebruikt? Het lijkt mij een kabelprobleem


@GulliNL kan je wat meer vertellen hoe je TV-ontvanger is aangesloten. 

  • Is deze rechtstreeks aangesloten op je Experiabox zonder een netwerkswitch of maak je gebruik van een switch welke in je stopcontact zit. 
  • Heb je ook al geprobeerd om je tv ontvanger met die van boven uit te wisselen en dan kijken of je nog hetzelfde probleem ervaar. Hiermee kan je uitsluiten of het je TV ontvanger is of je HDMI kabel.
  • Heb je de HDMI kabel al op een andere HDMI poort van je televisie aangesloten om uit te sluiten dat de HDMI poort van je televisie wellicht defect is. 

Zodra ik thuis ben van wintersport ga ik eens kijken of de HDMI kabel idd de boosdoener is