Skip to main content

Als ik van zender wil wisselen en op een nummer druk (bv 5) dan herhaald de tv ontvanger zelf het nummer meerdere keren (dus bv 5555)! Heb al nieuwe afstandsbediening aangeschaft, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Ook al meerdere keren geprobeerd om een herstart op tv-ontvanger te doen maar telkens als ik naar instellingen wil klikken dan loopt de kleuraanwijzer balkje meerdere stappen naar beneden of boven. Duurd dus best lang eer het lukt om op instellingen te laten stoppen. Ook met het invoeren van pin bij geblokkeerde programma's of uitzendingen, al meerder pogingen gedaan en dan wordt het eerst cijfer wat ik invoer herhaald en is pin onjuist. Geblokkeerd!!! 

Wie weet wat er aan de hand kan zijn. Heb twee ontvangers in huis en de andere heeft nergens last van. Ook al uitgewisseld met elkaar maar dan doet het probleem zich nog steeds voor!

Hoi @CoSto, welkom. 

Ik denk graag met je mee! Ten eerste, goed dat je de ontvangers al hebt verwisselt, zit het probleem in de ontvanger (dus, het probleem verhuist mee) of is het probleem locatie gebonden? (als je de ontvangers verwisselt blijft het probleem zich op dezelfde locatie voordoen)


Het probleem doet zich voor op locatie!

Ben benieuwd, want heb zondag nieuwe tv onvanger besteld (zou er maandag na 3 uur zijn, maar er gaat niet veel goed bij KPN) dus die hoop ik dinsdag of woensdag te plaatsen. 


Hoi @CoSto, 

Ik hoop dat een nieuwe ontvanger het probleem voor jou oplost. 

Je geeft aan dat het probleem op locatie speelt, kijk dan ook goed naar de plaatsing van de ontvanger. De afstandsbediening werkt namelijk via en infrarood licht, ik denk dat er iets in de buurt van jouw TV en TV ontvanger staat wat het signaal verstoort. 


Hoi @CoSto, 

Ik hoop dat een nieuwe ontvanger het probleem voor jou oplost. 

Je geeft aan dat het probleem op locatie speelt, kijk dan ook goed naar de plaatsing van de ontvanger. De afstandsbediening werkt namelijk via en infrarood licht, ik denk dat er iets in de buurt van jouw TV en TV ontvanger staat wat het signaal verstoort. 

Staat er iets glimmends in de buurt of een spiegel oid?Â