Skip to main content

Hier start de box en de tv elk kwartier spontaan op, terwijl we proberen te slapen. 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (wat zit daar allemaal tussen)


Je kunt beginnen door CEC even uit te schakelen, dan start de TV in elk geval ook niet steeds op wanneer de box dat wel doet of in de nacht even de HDMI kabel uit de box halen.  
 

Het is wel een heel apart iets. Handig is het om te laten weten om welke ontvanger het om gaat, zoals Joop2011 vraagt. Alleen zo kunnen we ‘meedenken’  


Heel vervelend. Maar ik begrijp dat het die in de slaapkamer is?

Welke ontvanger betreft het:

DIW7022 (TV+)

Arris VIP2952

Arris VIP5202

Arcadyan HMB2260

???

Gaat dan ook het televisie toestel aan? (ik neem aan dat je voor nu gewoon de stekker van de ontvanger uit het stopcontact haalt)


Het is de Arris Vip 5202, bekabeld verbonden met de box 12. Daar zit verder niks tussen en de rest van het netwerk is los opgebouwd met eigen router/mesh. Wifi van box 12 staat uit. Heel bijzonder, zou bijna denken dat het ineens spookt in huis.


Heel vervelend. Maar ik begrijp dat het die in de slaapkamer is?

Welke ontvanger betreft het:

DIW7022 (TV+)

Arris VIP2952

Arris VIP5202

Arcadyan HMB2260

???

Gaat dan ook het televisie toestel aan? (ik neem aan dat je voor nu gewoon de stekker van de ontvanger uit het stopcontact haalt)

Heb idd vannacht uiteindelijk de stekker eruit getrokken. Zojuist weer ingeplugd en begon het feest weer opnieuw. Software opnieuw geïnstalleerd eens kijken wat er nu gaat gebeuren. 
 

Met een baby in huis als genoeg ‘s nachts wakker ☺️


Hij lijkt me een “tikkeltje” van slag.

Je zou nog dit kunnen proberen.

  • Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Wacht totdat je de melding 'Welkom bij Interactieve TV!' ziet. Druk nu 2 keer kort op de knop bovenop de tv-ontvanger.
  • Het lampje moet groen branden. Druk nog een keer op de knop als het lampje rood brandt. Druk nu direct op de menu-knop op de afstandsbediening.
  • Je ziet een menu op je tv.
  • Ga met de pijltoetsen op de afstandsbediening naar “Software verwijderen" en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga naar “Terug naar fabrieksinstellingen” en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga rechts bovenin naar “Afsluiten” en kies voor “Afsluiten zonder opslaan”. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Is het met het advies van @PeterG  opgelost, @Collet ?  (ik krijg het idee dat ie niet goed wil updaten. Dat ligt vaak aan een slechte verbinding of een switch die geen IMGP ondersteunt)


Het probleem is inmiddels opgelost met uiteindelijk de klantenservice. En idd de oplossing van Peter nogmaals de doorlopen. Men weet niet wat de trigger was. 
 

We hebben de tv ontvangers rechtstreeks op het KPN modem, geen switches of dergelijke ertussen. 

 

DANK voor alle geboden hulp!