Skip to main content

Hoi allen, er was op dat moment een algemene storing met interactieve televisie. Daar kwam deze foutcode vandaan, maar was ook snel weer opgelost. Gelukkig werkt het ook weer bij jullie! :smile:

Hoi Susan,

ik ben blij dat het allemaal weer werkt. Wat ik alleen nu merk is dat de interactieve software van mijn tv soms uit zichzelf opnieuw opstart. Is tot nu 2x gebeurd, terwijl ik tv aan het kijken was. Hoort dat zo?


*admin: gesplitst. Oorspronkelijk topic

@Beanie niet per se.. Hij start dan alleen opnieuw op? Misschien even handig om handmatig de ontvanger even te resetten.


@Beanie niet per se.. Hij start dan alleen opnieuw op? Misschien even handig om handmatig de ontvanger even te resetten.

Ja hij start dan opnieuw op zonder dat ik ergens aan zit. Ik zal als ik weer thuis ben het handmatige resetten uitproberen. Bedankt voor de tip!


Hoi @Beanie ik neem het even over van Susan, is het nog gelukt te resetten? Was dit de oplossing?


Hoi @Beanie ik neem het even over van Susan, is het nog gelukt te resetten? Was dit de oplossing?

Hoi Thomas, 

Bedankt voor het vragen. Volgens mij heeft het wel geholpen. Ik zal het in de gaten houden en anders meld ik het wel weer als het weer gebeurt. 


Ik heb hetzelfde probleem. Sinds de nieuwe software start mijn tv soms uit zichzelf opnieuw op. Heb de handmatige reset al gedaan en het leek goed te werken, maar net startte hij toch weer opnieuw op terwijl ik op Netflix zat. Wat te doen? 

 

Admin: berichten samengevoegd


Hoi @Beanie, ik heb je topics even samengevoegd en een los topic aangemaakt hiervoor om het overzichtelijk te houden! :blush:
Hoevaak gebeurt het wegvallen ongeveer? En op bepaalde tijden?
Ik kijk ook graag even met je mee! ​​​​​Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hoi @Beanie, ik heb je topics even samengevoegd en een los topic aangemaakt hiervoor om het overzichtelijk te houden! :blush:
Hoevaak gebeurt het wegvallen ongeveer? En op bepaalde tijden?
Ik kijk ook graag even met je mee! ​​​​​Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik kan niet niet echt zeggen hoe vaak het gebeurt, want ik ben op vakantie geweest en ben net weer thuis. Maar misschien 1x per week ofzo. Zijn geen vaste tijden, want het is 's avonds en 's middags gebeurd.


@Beanie bedankt voor je gegevens!
Ik zie wel dat je lijn niet helemaal stabiel is, of dat hier de oorzaak van is durf ik nog niet meteen te zeggen. Hoe gaat het wegvallen precies? Krijg je ook een foutcode oid als je ontvanger zo gaat herstarten? 


@Beanie bedankt voor je gegevens!
Ik zie wel dat je lijn niet helemaal stabiel is, of dat hier de oorzaak van is durf ik nog niet meteen te zeggen. Hoe gaat het wegvallen precies? Krijg je ook een foutcode oid als je ontvanger zo gaat herstarten? 

Nee ik krijg geen foutcode. Hij herstart gewoon de software en dan kan ik weer tv kijken als hij klaar is. Maar wat bedoel je met een instabiele lijn? 


De verbinding tussen onze centrale en jouw modem meette niet goed begin deze week. Ik heb het net nog een keer gemeten en nu ziet het er weer uitstekend uit. Misschien was het de warmte :-)
Onze TV ontvangers krijgen wel regelmatig nieuwe updates maar deze horen 'snachts geinstalleerd te worden. Je zou ook via het menu>systeem nog kunnen proberen een “frisse start” reset uit te voeren. Je zult daarna wel het een en ander weer opnieuw in moeten stellen. Mocht het spontane herstarten een softwareprobleem zijn (en daar lijkt het wel op) moet dat het eigenlijk wel oplossen!


Je collega heeft mij al eens geadviseerd om een handmatige reset te doen. Is dat hetzelfde als een frisse start reset? Want dan heb ik dat al een keer gedaan. 


Ook hier continue elke dag het tv modum herstart ook na herinstallatie van de software. Wordt er een beetje moe van.

Hij start elke keer met 70 procent opnieuw. Heb het wel gehad de informatie van de site en het elke dag opnieuw installeren van een modum sorry maar vind het schandalig voor deze prijs. 

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd een aantal jaren terug het zelfde probleem gehad. 

Stuur me maar een nieuw model. 

 


Heb  de afgelopen week al 2 keer gehad dat tv op zwart komt en dan staat er welkom terug bij interactieve tv.

Opstarten 75%

systeem opgestart

configuratie geactiveerd

na enkele minuten start hij dan weer op.

zou graag willen weten wat ik hier aan kan doen, is erg vervelend


@Beanie “handmatige reset” is niet echt een concrete term voor een bepaald soort reset maar er zijn eigenlijk drie soorten resets/herstarts.

Je hebt de gewone herstart waar je de TV ontvanger even een paar seconden van het stroom haalt en weer volledig opnieuw op laat starten.
Als dat het niet oplost: Kies je in het menu voor de optie software opnieuw installeren
Als dat het niet oplost:  Kies je in het menu voor terug naar fabrieksinstellingen (de frisse start)

Deze stappen staan hier met plaatjes :) 

@Roubos en @B1951, ik geloof dat we vorige week een storing hadden met de TV ontvangers. Werkt bij jullie inmiddels alles weer? Anders kan ik ook jullie de bovenstaande stappen aanraden.


@Beanie “handmatige reset” is niet echt een concrete term voor een bepaald soort reset maar er zijn eigenlijk drie soorten resets/herstarts.

Je hebt de gewone herstart waar je de TV ontvanger even een paar seconden van het stroom haalt en weer volledig opnieuw op laat starten.
Als dat het niet oplost: Kies je in het menu voor de optie software opnieuw installeren
Als dat het niet oplost:  Kies je in het menu voor terug naar fabrieksinstellingen (de frisse start)

Deze stappen staan hier met plaatjes :) 

@Roubos en @B1951, ik geloof dat we vorige week een storing hadden met de TV ontvangers. Werkt bij jullie inmiddels alles weer? Anders kan ik ook jullie de bovenstaande stappen aanraden.

Nu deed mijn tv het 2 dagen geleden weer rond 14:00 uur…De eerste 2 opties heb ik al vaak geprobeerd. De laatste optie van fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd, maar ik betwijfel of dat echt werkt. Mocht dat niet het geval zijn, dan meld ik me weer. Ik hoop dat je dan een andere, definitieve oplossing voor mij hebt.


Ook ik heb regelmatig sinds het nieuwe menu, dat de ontvanger vastloopt en dan gereset moet worden, ik heb dat gemiddeld elke dag wel een keer! Sinds deze week ook spontaan uitvallen en opnieuw opstarten, zönder foutmelding. Valt gewoon ineens op zwart en gaat opnieuw opstarten. Vandaag 3 keer en 2 keer onder postcode loterij! Ik wordt hier doodziek van, hoop dat KPN snel met een oplossing komt, wat dit is niet leuk meer! Heb alles al gedaan tot en met terug zetten naar fabrieksinstellingen, heeft niets geholpen!


Ook ik heb regelmatig sinds het nieuwe menu, dat de ontvanger vastloopt en dan gereset moet worden, ik heb dat gemiddeld elke dag wel een keer! Sinds deze week ook spontaan uitvallen en opnieuw opstarten, zönder foutmelding. Valt gewoon ineens op zwart en gaat opnieuw opstarten. Vandaag 3 keer en 2 keer onder postcode loterij! Ik wordt hier doodziek van, hoop dat KPN snel met een oplossing komt, wat dit is niet leuk meer! Heb alles al gedaan tot en met terug zetten naar fabrieksinstellingen, heeft niets geholpen!

Kun je dat ook in het onderstaande topic melden, liefst met antwoord op de daar gestelde vragen?

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315

 

 


Het leek even goed te gaan, maar helaas. Gisteravond en vanmiddag ging de software weer uit zichzelf herstarten. Maar ik ga hierover morgen bellen, want dat is sneller denk ik. 


Hoi @Beanie , dit is een bekend probleem, helaas is er op de korte termijn nog geen oplossing voor. In het topic dat Mariish noemt kun je de meest recente informatie hierover vinden. Er wordt momenteel naar een oplossing gezocht.


Hoi @Beanie , dit is een bekend probleem, helaas is er op de korte termijn nog geen oplossing voor. In het topic dat Mariish noemt kun je de meest recente informatie hierover vinden. Er wordt momenteel naar een oplossing gezocht.

Oké dan heeft het niet zo veel nut om te bellen. Hopelijk komt er een oplossing voor. Ik kan doorgeven op welke tijden het gebeurde: rond 14u, 12.30u en rond 21.30u. Heb nadat het gisteravond gebeurde even het witte kabeltje uit de witte modem en de tvontvanger gehaald alsmede de stekker van de tvontvanger. Vervolgens alles weer erin gezet. Vandaag zien of de tvontvanger niet herstart. 


Hi, ik ondervind hetzelfde probleem. Na de nieuwe software herstart de box spontaan. Dit is een paar keer per week.

Laatste keer om 20:10

Ondanks dat het een bekend probleem is meld ik het toch even.

 

 


Ik schrik van alle reacties hier die na die laatste update dus dezelfde problemen allen  ondervinden, ook wij hebben dit euvel dus sinds een maand...ook alles al geprobeerd!

Waar ik nog meer van schrik is de reactie van de KPN medewerkers die een beetje de indruk geven of we allen randdebielen zijn die nog niet alle suggesties geprobeerd hebben om dit op te lossen...gaan de medewerkers dit GROTE PROBLEEM die dit ondertussen is ook nog doorspelen naar medewerkers die hier daadwerkelijk iets mee kunnen zodat dit wordt opgelost op korte termijn????

Dit is nm. ERG irritant als je iets zit te volgen en de ontvanger start steeds opnieuw op(soms 2x in een serie oid.)!!!

Dus KPN graag een oplossing voor de lange termijn op korte termijn SVP!!!


Sinds ca 2 1/2 start tv ontvanger experabox v10A konstant zelf op met gevolg dat alles eruit ligt en dit gebeurt meerdere keren per dag. Al jullie programma's doorlopen frisse start enz. Jullie hebben ook al op afstand gereset maar probleem blijft. Wat gaan we eraan doen


Ik schrik ook van alle klachten die hier staan neem aan dat alle klanten behoorlijke bedragen betalen per maand voor jullie abonnement en jullie service naar klanten is momenteel zwaar onder de maat en niet afschuiven op corona Hoop op snelle reactie

 


Wat wordt er nu aangedaan en wanneer hoor ik iets van Kpn of kan iemand mij helpen