Skip to main content

Eén van mijn tv ontvangers start steeds opnieuw op. Hij doorloopt de configuratie wel iedere keer, maar als ik vervolgens tv kijk start hij na een bepaalde tijd weer opnieuw op. Het gebeurd soms ook al tijdens configuratie. Als ik het apparaatje aanraak treed hetzelfde probleem op. 

Ik heb het volgende reeds geprobeerd:

-andere tv ontvanger op dezelfde plaats gezet. Alles werkte.

-alle kabels losgehaald en weer ingeplugd in de huidige ontvanger. Ook de stroomkabel van de ontvanger die het wél deed geprobeerd op de steeds herstartende ontvanger. Geen succes. 

-kapotte kastje op een andere tv getest. Ook hier hetzelfde probleem. Vervolgens via het menu het kastje proberen te resetten, maar ook zonder resultaat.

Kunt u mij helpen?

Welke ontvanger heeft?

Ik zie dat u al veel geprobeerd heeft,Het lijkt me dat deze ontvanger vervangen moet worden.


Hoi Martijn. Ik heb een hmb2260 kastje


Alweer,

Er zijn zo vaak problemen met dat ding,vorige week heb ik al 3 keer iemand geholpen met dat ding.

Ik raad je aan om 0800-0402 te bellen en te vragen of ze via de logistieke afdeling een vip2952 kunnen leveren,Die hebben over het algemeen minder snel problemen.

 


Martijn, dank voor je tip. 

 

Ik had inmiddels echter ook reactie verwacht van een KPN moderator/medewerker. Het probleem is storend en ik wil het z.s.m. laten verhelpen. Ik ga het nr dat je noteerde morgen direct even bellen. Als een mod van KPN dit leest hoop ik op bevestiging dat ik het kapotte kastje kan omruilen voor een nieuwe. 

 

Ik wacht antwoord af. 

Groetjeroen

 

 

 


Martijn, dank voor je tip. 

 

Ik had inmiddels echter ook reactie verwacht van een KPN moderator/medewerker.

 

 

 

 

Meestal sturen medeforumleden een seintje naar een moderator,Alleen kan ik dit helaas niet(of wel??).

misschien wil @Noordzee dat even doen?

 


 

Meestal sturen medeforumleden een seintje naar een moderator,Alleen kan ik dit helaas niet(of wel??).

misschien wil @Noordzee dat even doen?

 

@martijn197108 

Ik werk overdag, dus nu pas tijd. Maar een seintje geven heeft helemaal geen zin, want Jeroen heeft zijn forumprofiel niet gevuld. 

 

 

Mijn reactie : 

@Jeroenvelzeboer 

Heeft het omwisselen van de ontvanger haast? Dan kun je bellen of chatten met KPN. 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

 

Heeft het geen haast? Dan kan het ook via het forum. 

Een reactie van een moderator kan enkele dagen duren 

Vul dan jouw volledige Forum profiel  en geef hier even een seintje als je dat gedaan hebt. 

 

 


Hoi @Jeroenvelzeboer, als de ontvanger zich steeds herstart is er niet echt tv te kijken natuurlijk. Als je het snel opgelost wil hebben zoals je zei neem ik aan dat je inmiddels contact hebt gehad via een van de opties die Noordzee noemt. Op het forum behandelen we topics op volgorde van binnenkomst, als het druk is kan het daardoor wat langer duren voordat we aan een vraag toe kunnen komen, zoals je merkt. 

Is het inmiddels inderdaad via een van die andere wegen gelukt? Als dat niet zo is kan je jouw forumprofiel nog invullen en een seintje geven zodat ik met je mee kan kijken, zonder gegevens kan ik ook weinig doen.


Inderdaad telefonisch gemeld en vervanger geregeld. Gevraagd om het kastje wat Martin adviseerde en wat denk je? Hetzelfde type kastje als het oude kastje ontvangen.. 

Ik kies er vaak bewust voor om mezelf te melden via forum, omdat ik het gevoel heb dat hier meer technisch onderlegde professionals werken dan in het call center (no offence, ik heb daar zelf ook gewerkt als student). Ik verwacht daarom op een forum beter onderbouwde antwoorden te ontvangen en tot de kern van het probleem te komen, i.p.v. een standaard lijstje aflopen per telefoon. Zo heb ik nl nog 2 problemen die helaas nog niet opgelost zijn, maar die horen wellicht in een ander forum. Ik heb een oneplus 7 pro en daarmee is mobiele data in België een drama via KPN. Ook werkt de ITV app niet, ivm een terugkerende melding dat locatie niet bepaald kan worden. Kpn is zichzelf bewust van het probleem maar heeft geen oplossing was het antwoord.. al met al dus helaas een trouwe KPN klant, die na jaren van tevreden gebruik, inmiddels toch kiest om te gaan overstappen.

Het nieuwe kastje werkt inmiddels, alhoewel ik liever een ander kastje had ontvangen na het lezen van bericht Martijn. 


 

Het nieuwe kastje werkt inmiddels, alhoewel ik liever een ander kastje had ontvangen na het lezen van bericht Martijn. 

Dat is fijn i.i.g,

Maar toch valt het mij op dat er veel vaker problemen zijn met de HMB2260 dan met de vip2952 en dat terwijl die nagenoeg gelijk zijn.

Waarom dat is,is mij onduidelijk maar wat ik wel weet is dat de HMB2260 alleen nog maar uitgeleverd word als de oude ontvanger ook een HMB2260 was,Als je een extra ontvanger besteld krijg je altijd een vip2952/vip5202.Blijkbaar ziet kpn ook dat de HMB2260 minder presteerd.


Wat betreft je andere vraag:Ik zou voor je data probleem een nieuw topic aanmaken,Dan kunnen mensen die daar verstand van hebben(ik niet) het sneller vinden.


Goed om te lezen dat er een nieuwe ontvanger is gestuurd en dat het daarmee werkt. Bij het vervangen van een kastje hebben we geen keuze in welke er wordt opgestuurd, dat gaat automatisch. Als het een van de recentere modellen is, zoals in jouw geval, is de kans groot dat hetzelfde model opgestuurd wordt. Welke wordt geleverd is afhankelijk van de voorraad. Er is niets mis met de HMB2260.

k heb een oneplus 7 pro en daarmee is mobiele data in België een drama via KPN. Ook werkt de ITV app niet, ivm een terugkerende melding dat locatie niet bepaald kan worden. Kpn is zichzelf bewust van het probleem maar heeft geen oplossing was het antwoord.. al met al dus helaas een trouwe KPN klant, die na jaren van tevreden gebruik,

Hier hoef je geen apart topic over te maken, het is een bekende situatie inderdaad. Op dit moment is er nog geen oplossing voor, het probleem is samen met de lokale provider in onderzoek zodat we de oorzaak en een oplossing kunnen vinden. Je kunt proberen om handmatig een ander netwerk te kiezen en daarmee te verbinden, dat zou kunnen helpen. We zien er meer vragen over en hebben daarom een centraal topic aangemaakt waarin we de nieuwste updates over die situatie bijhouden: Problemen met mobiel internet in België, Frankrijk, Zwitserland en Duitsland.


Inderdaad telefonisch gemeld en vervanger geregeld. Gevraagd om het kastje wat Martin adviseerde en wat denk je? Hetzelfde type kastje als het oude kastje ontvangen.. 

 

Het nieuwe kastje werkt inmiddels, alhoewel ik liever een ander kastje had ontvangen 

Fijn dat het nieuwe kastje werkt. :thumbsup_tone4:

Wat betreft de problemen met mobiel internet in het buitenland: Dat probleem is inmiddels ook opgelost.