Skip to main content

Onze HMB2260 Loopt geregeld vast. Bij Netflix soms zwart beeld, Youtube loopt vast. Reageert geregeld ook niet meer op de afstandsbediening. (En die is gewoon nog goed). Dan maar weer aan en uit schakelen achter op het kastje. Geen zendernummer of tijd meer in het display. Wat een drama. Al 2 of 3 keer frisse start gedaan en software opnieuw geïnstalleerd. Is dit normaal sinds de laatste update of is ons kastje gewoon kapot?

@FBoerkamp Welkom op het forum. 

Het is niet normaal maar helaas wel iets wat vaker voorkomt na de laatste . Gelukkig is de oplossing wel in zicht. 

Het probleem zou dus in de komende dagen verholpen moeten zijn, excuses voor de langdurige storing. Kun je mij laten weten of dit het probleem bij jou ook heeft opgelost? 


Hallo @Rutger_  het leek beter te gaan maar sinds vanavond blijft die in de veilige modus. Denk morgen maar een nieuwe aanvragen. Je wordt er helemaal gek van.


@FBoerkamp Er is inderdaad een storing geweest waar deze melding bij hoorde. Klopt het dat je deze na gisteravond niet meer hebt gezien?


Hallo Rutger, ik kom zojuist thuis van mijn werk en de eerste vastloper is al weer een feit!


@FBoerkamp Erg bijzonder dat dit gebeurt! 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken wat ik voor je kan betekenen! 


@Rutger_  reeds aangevuld👍 Graag hoor ik weer van u. Tot zover al bedankt voor het oppakken.


@FBoerkamp Bedankt voor het invullen van je profiel!

Klopt het dat je tv ontvanger niet direct aangesloten zit maar dat er nog iets tussen de ontvanger en de Experiabox zit? Zo ja, is er een mogelijkheid om te testen of te ontvanger ook vastloopt als hij direct bekabeld zit? 


Hallo @Rutger_ Klopt inderdaad. Ik heb er sinds vorig jaar(volgens mij) van v10=>WiFi versterker(van jullie) en daar de kabel van de tv in. Ben momenteel aan het werk dus in nu niet testen. Zal dat het zijn?


@FBoerkamp Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik moet het wel eerst testen voor ik andere dingen kan gaan uitvoeren! 

Kun je mij laten weten of dit lukt? 


@Rutger_  zojuist zonder WiFi versterker geprobeerd. Het probleem is dan dat ik geen WiFi meer beneden heb. En ik krijg geen 2 data kabels door de leiding vanaf de router. (1naar de tv en 1 naar de versterker)Voor de softwareupdate van een tijdje geleden had ik deze constructie ook en toen nooit problemen gehad.


@FBoerkamp De test is voor mij ook puur om zaken uit te sluiten. 

Doet het probleem met de tv ontvanger zich ook voor als hij direct op de Experiabox aangesloten zit? 


@Rutger_ tot nu toe na de test geen problemen meer gehad. Misschien doordat de WiFi versterker nu ook gereset is?! Mocht het probleem zich toch weer voordoen in deze dagen zal ik hier weer reageren met een tag naar u toe. Tot zover bedankt!


@Rutger_ het probleem doet zich nog steeds voor.


@FBoerkamp Dat jammer om te lezen! 

Begrijp ik het goed als ik zeg dat het na onze test dus wel een tijdje goed is geweest? En dat het probleem nu na een tijd weer terugkeert? 


@Rutger_ ik was veel aan het werk door de kerstdrukte dus had het zelf niet opgemerkt. Maar gisteren liep die bij mij weer vast en toen zeiden mijn vrouw en kinderen dat het de hele week al weer mis was. Dus de test was helaas niet geslaagd.


@FBoerkamp Heel jammer om te lezen dat de test dus niet geslaagd is. 

Wanneer de tv ontvanger nou precies vast? Heb je dit ook tijdens regulier tv kijken? 

Ik begin bijna te vermoeden dat ook dit bij de grote tv storing hoort. :(


Hallo @Rutger_ 

 

Voornamelijk als we YouTube opstarten of tussen de filmpjes door. En ook bij Netflix. 

aan jou laatste zin te lezen hebben dus hier meer mensen last van?


@FBoerkamp Klopt helaas. Er is een storing waarbij de menu's traag zijn, en ik zie ook meer klanten met vergelijkbare problemen als deze. 

Vandaar mijn vermoeden dat dit hier ook bij hoor, er was een update gemaakt maar deze zorgde helaas voor andere problemen. Ik verwacht dat deze problemen opgelost zullen zijn met de volgende update die begin volgend jaar verwacht wordt. 

Tot die tijd zal ik om geduld moeten vragen ben ik bang. 


Ok dan weten we dat. Hartelijk dank tot zover👍