Skip to main content

Onze ontvanger blijft software downloaden, gedurende het opstarten, na het downloaden van de software, komt er kort in beeld foutcode 121 met de werkwijze om de ontvanger te resetten (software verwijderen). Dit hebben we nu reeds een aantal maal gedaan maar heeft niet geholpen. Als we hem gewoon door laten gaan verschijnt er ergens halverwege het opstarten, een zwart scherm met “ongeldige indeling” voor een paar seconden en gaat hij vervolgens door met opstarten. Bij 100% reboot hij en begint het weer opnieuw.

 

Ook hebben we de stekker er al 20 minuten uit gehad.

Het betreft een HMB2260.

Hoi @BJD77 ,

Hoe is de ontvanger verbonden met het modem?Rechtstreeks met een kabel, of zit er nog wat tussen?


Rechtstreeks met een kabel. 


Brand er een lampje bij de ethernetpoort waar de HMB2260 op aangesloten is?

 


Lampjes branden van de experia box v10


Dan zit dat allemaal goed🙂

Ik denk dat een omruil van de ontvanger de beste vervolgstap is.

Vul in ieder geval je profiel in, dan kan een moderator er voor je naar kijken..


Dankje voor de moeite iig


@BJD77 Welkom op het forum.

Wat irritant dat je ontvanger steeds software blijft downloaden. Zelfs na een reset. 

Heb je 1 ontvanger van KPN of heb je er meerdere? Mocht je er meerdere hebben en je sluit een andere aan op deze locatie. Bestaat het probleem dan ook?

Zou je ook je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


Hoi,

Wij hebben er twee en inderdaad, ik heb ze nu omgewisseld. 

Het probleem zit echt in de ontvanger aangezien de andere het wel doet op dezelfde plek (en de slechte het op de andere plek ook niet doet). Hij is nu van het stroom afgehaald overigens.

 

Ik pas direct na deze post mijn profiel aan.

 

Alvast bedankt.


@BJD77 Als het probleem meeverhuisd naar een andere locatie kunnen we nu inderdaad wel concluderen dat het aan de ontvanger lijkt te liggen. 

Ik heb een nieuwe ontvanger besteld. Deze ligt maandag na 15:00 klaar bij de Plus aan de Distelvlinderlaan.

De oude ontvanger mag in een oude (schoenen)doos met daarop het retouradres: 

KPN Antwoordnummer 10119 2400 VB Alphen aan den Rijn

En het ordernummer: 5569381. De oude ontvanger kan dan direct omgeruild worden voor de nieuwe. 

Vergeet bij het omruilen niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen :)


Top, dankje!