Skip to main content
Beantwoord

TV ontvanger in loop bij update

  • February 25, 2020
  • 15 reacties
  • 503 keer bekeken

Goedenavond,

Onze ZTE ZXV8001 heeft sinds vanmorgen wel degelijk een update gekregen, maar zit vast in een lus. De ontvanger is de hele dag al bezig, telkens weer opnieuw.  Na de eerste update volgt een keuze om "uit te stellen" of direct uit te voeren. Na een stuk of 5 keer de lus te hebben doorlopen, heb ik toch gekozen voor uitstellen.

Effecten:

1. gids is leeg, terugkijken niet mogelijk.

2. Na een half uur gaat de update automatisch verder (in de lus).

3. Netflix doet het wel langer dan een 1/2 uur, was wel opnieuw aanmelden nodig.

Expedia box en t.v. ontvanger gereset, dat helpt niet. @Erik_ Help!

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Beste antwoord door Erik van KPN

Goedemorgen @Erik,

De ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de Experiabox.

Ik heb vanmorgen nogmaals de ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen en nu doet ie het wel (?)

Moet ik als nog een software update uitvoeren?

 

Goed om te horen, Linda. Je kunt in de instellingen (systeeminstellingen > systeeminformatie) zien wat het versienummer van de software is. Als deze op 7.7.89_3 staat is alles in orde. 

Als daar een ander nummer staat, dan moet de update nog uitgevoerd worden. Je kunt die dan forceren via menu > instellingen > 2x gele knop. Zet beide waardes op ‘ja’  en bevestig met ‘bewaar instellingen’.

 

(versienummer gecorrigeerd nav wjb's reactie)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 25, 2020

Gelukkig is de update van onze ZTE ZXV8001 afgelopen nacht wel correct verlopen.

Lang geleden heb ik ook een keer zo'n akkefietje gehad en dat is toen gelukkig weer goed gekomen.

Heb je in het menu al een keer aangegeven om de software te verwijderen en een factory reset door te voeren?


  • Auteur
  • Topper
  • February 25, 2020

Menu is ook niet beschikbaar, maar toch  bedankt voor het meedenken!


wjb
Wijsgeer
  • February 25, 2020

  • Auteur
  • Topper
  • February 25, 2020

De lus ziet er zo uit: 

 


  • Auteur
  • Topper
  • February 25, 2020

Volgens mij gaat het fout omdat we nog een 2e 4k tv ontvanger (staat op stand by) op dezelfde Experia box (logisch op hetzelfde adres, hebben wel meer klanten denk ik) is aangesloten. Deze ga ik uitzetten (stekker eruithalen) en dan de lus weer in, kijken of het nu wel lukt.


  • Auteur
  • Topper
  • February 25, 2020

Dit is de  ZTE ZXV8001, niet een zwart apparaat op de afbeelding hiervoor en daarbij werkt het 3 seconde indrukken niet om het menu tevoorschijn te halen. Ondertussen is de 2e lus bezig....


  • Auteur
  • Topper
  • February 25, 2020

Mislukt, een paar seconde in beeld foutcode 850 (O.i.d. bericht verdween veel te snel). Een ander apparaat zou ook zijn aangesloten, de WiFi versterker misschien?


  • Auteur
  • Topper
  • February 25, 2020

Het menu met 'software verwijderen' heb ik endelijk te pakken. De truc is om echt meteen na het 30 seconde uitzetten (uitzetknop aan de achterzijde) en het groene balkje tevoorschijn komt de stand by knop 3 seconde in te drukken. Anders ben je te laat...en gebeurt er niets. Voor de zekerheid heb ik de Time Capsule met stekker uitgezet. 

Maar, wat gaat het configureren langzzzzzaaaaam.


wjb
Wijsgeer
  • February 25, 2020

Ik hoop dat het nu wel lukt. Zelf heb ik, lang geleden, op deze manier onze ZTE ZXV8001 een keer uit zo'n loop weten te krijgen.


  • Auteur
  • Topper
  • February 25, 2020

Weer mislukt, terug in de LOOP. Ik weet nu echt niet meer wat ik anders -dan alle mogelijke combinaties van stekkers er uit halen, stand by knopjes 3 of 30 seconde indrukken, opniew de lus in (17 uur verder!), wachten, wachten en nog eens wachten- zou kunnen doen. Het is echt volkomen onduidelijk hoe de update werkt! Ik ga morgenochtend maar bellen en weet niet of ik dan nog positive kan zijn aan de telefoon.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 26, 2020

Geodemorgen, @Lindazegt! Ik heb even een eigen topic voor je berichtten aangemaakt, dat is net even wat overzichtelijker. Wat vervelend dat de ontvanger in een loop is geraakt. Van andere apparatuur (zoals de time capsule) stekkers eruit halen is verder niet nodig. Een loop als dit kan voorkomen, maar is meestal opgelost na een reset. Maar ik begrijp dat, ook nadat het gelukt is om de fabrieksinstellingen te herstellen, de updateloop nog steeds voorkomt.

Kun je aangeven hoe deze ontvanger is aangesloten op je Experia Box? Rechtstreeks met een kabel, of zit er nog iets tussen (switch, draadloze verbindingsset oid)? Vul ook alsjeblieft je forumprofiel in, met graag de laatste paar cijfers van het serienummer van deze ontvanger erbij in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Dan pak ik dit met je op. 


  • Auteur
  • Topper
  • February 26, 2020

Goedemorgen @Erik,

De ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de Experiabox.

Ik heb vanmorgen nogmaals de ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen en nu doet ie het wel (?)

Moet ik als nog een software update uitvoeren?

 

met vriendelijke groeten.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 26, 2020

Goedemorgen @Erik,

De ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de Experiabox.

Ik heb vanmorgen nogmaals de ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen en nu doet ie het wel (?)

Moet ik als nog een software update uitvoeren?

 

Goed om te horen, Linda. Je kunt in de instellingen (systeeminstellingen > systeeminformatie) zien wat het versienummer van de software is. Als deze op 7.7.89_3 staat is alles in orde. 

Als daar een ander nummer staat, dan moet de update nog uitgevoerd worden. Je kunt die dan forceren via menu > instellingen > 2x gele knop. Zet beide waardes op ‘ja’  en bevestig met ‘bewaar instellingen’.

 

(versienummer gecorrigeerd nav wjb's reactie)


wjb
Wijsgeer
  • February 26, 2020

Als deze op 7.7.90_1 staat is alles in orde. 

Correctie, voor de ZTE ZXV8001 is versie 7.7.89_3 de nieuwste versie.


wjb
Wijsgeer
  • February 27, 2020

Als deze op 7.7.90_1 staat is alles in orde. 

Correctie, voor de ZTE ZXV8001 is versie 7.7.89_3 de nieuwste versie.

En dus niet…

Als deze op 7.7.98_3 staat is alles in orde. 

(versienummer gecorrigeerd nav wjb's reactie)

:wink: