Skip to main content

Al een tijdje van het kastje naar de muur gestuurd met het volgende probleem:

Mijn tv kast, met name degene beneden in mijn woonkamer, reageert zo gigantisch traag (aan- en uitschakelen, gids openen en sluiten, zender veranderen) - hij reageert niet of nauwelijks en zie het ontvangstlampje wel oplichten of hij een dikke minuut later.

Een tijd terug was dit ook al het geval en kreeg ik een "nieuw" kastje (was ook een oudere variant) en afstandsbediening voor beneden, nu begint de ellende gewoon weer opnieuw (en is boven nog steeds actueel).

Ik heb alle stappen al gezet die mij zijn geadviseerd, waaronder (ja echt) nieuwe batterijen in de afstandsbediening, kastje resetten, systeemherstel, etcetera.

Niet onbelangrijk te vermelden: ik heb ook 2 kpn WiFi versterkersin gids huis. 

En ja, beide kastjes kunnen goed hun warmte kwijt.

 

Hi @ilseebee! Vervelend dat de ontvanger zo traag reageert. 

Voor ik de ontvanger kan omwisselen moet ik nog een paar dingen controleren. Wil je nog uitleggen hoe je de reset gedaan hebt? En of je al gekeken hebt of je hetzelfde probleem hebt als je de afstandsbediening van een andere tv-ontvanger gebruikt?

Als laatste vroeg ik me af hoe de ontvanger is aangesloten. Of tussen je modem en de tv-ontvanger nog andere apparatuur zit. Zoals een DVS of switch bijvoorbeeld. Of dat deze is aangesloten via de bovengenoemde wifi versterkers. 

Ik hoor het hier graag van je.Â