Skip to main content

Hii,

 

Het gebruik van de TV ontvanger is niet geheel gebruiksvriendelijk.

TV ontvanger is rechtstreeks met CAT-6 kabel aangesloten op het KPN modem.

Toch reageert de ontvanger heel traag bij starten opgenomen programma's

en loopt zelfs regelmatig vast bij gebruik Netflix of Prime video.

 

“Frisse start” en fabrieksinstellingen allemaal al geprobeerd, helpen nauwelijks tot niet.

Kunnen jullie nog iets bedenken?

Welk merk en type tv-decoder heb je in bruikleen van KPN @Jodrikes 


@Nomen Nominandum ik heb een Arcadyan HMB2260


@Jodrikes 

 

De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen een oud beestje.

Wat je als eerste kan proberen is de spanning (volksmond stroom) eraf halen voor 2 minuten.

Dat kan door de schakelaar achterop uit te zetten.

Zet hem daarna weer aan en laat hem opstarten.

 

Helpt het niet, bel dan gratis 0800-0402 voor een nieuwe / andere KPN tv decoder. 


@joop2011 spannings vrij maken heb ik al meerder malen geprobeerd, maar dit mocht helaas nauwelijks tot niks helpen…

Tevens heb ik al pogingen gewaagd om hem om te ruilen via 0800-0402, maar helaas KPN ontbreekt hierin de service…. Ze willen hem niet vervangen


@Jodrikes 

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terug komen.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Gegevens zijn aangevuld, hopelijk wordt er snel gereageerd, begint aardig vervelend te worden...


De titel van het topic klopt ook niet, het is geen TV+ ontvanger.


Ja klopt, dat is inderdaad niet juist. Het gaat om een normale tv ontvanger.

Dit is blijkbaar verkeerd gegaan met aanmaken.

Maar dat maakt het probleem niet minder erg.

Vandaag weer meerdere malen van stroom af moeten halen, gezien hij vast liep tijdens het scrollen in de video's. 


Goedemorgen @Jodrikes! Dat kan inderdaad behoorlijk irritant zijn. Ik krijg inderdaad ook wat rara responses terug als ik de ontvanger probeer door te meten. Ik heb een nieuw exemplaar opgestuurd naar een servicepunt bij jou in de buurt. Je ontvangt straks een e-mail en sms ter bevestiging!


@Remco_ bedankt!

e-mail is ontvangen voor omruiling van de ontvanger.

Hopelijk helpt dit! Ik laat het weten zodra ik de ontvanger verwisseld heb.


Top! Dan hoor ik graag wat je bevindingen zijn! Ik wens je een fijne dag!


@Remco_ het andere kastje nu enkele dagen in gebruik. Het is enigszins verbeterd, het probleem doet zich nu enkel nog voor bij Prime video.

Deze loopt nog steeds vast…

Maarja dat laat ik nu voor wat het is, gezien ik dit abonnement voor Prime video ga opzeggen. 


@Jodrikes Bedankt voor je terugkoppeling! Jammer dat het dan toch niet voor de volle 100 procent is verbeterd en ik koppel dit even terug. Open bij verdere vragen gerust nog even een topic!


@Remco van KPN Ik heb dezelfde Arcadyan-tv-ontvanger en ondervind exact dezelfde problemen met apps als Netflix en Youtube, oftwel traagheid. Het apparaat reageert erg traag of loopt vast. Ik zou ook graag een vervangend, nieuwer toestel willen. Moet ik daarvoor ook bellen, of kan het via deze weg?