Skip to main content

Nu een paar weken weer KPN (eerst had ik Telfort) 

Ik moet bekennen dat de tv ontvanger vanTelfort beter reageert op de afstandsbediening en minder snel vast liep dan deze van Arris VIP 5202.

Nu reageert ie niet eens meer op de afstandsbediening .

ik had hem al eens gereset: stroom eraf, UTP-kabel eruit , maar toch is er geen verbetering. 
Hoe moet dit opgelost worden?

(Misschien komt het omdat het Made in China is?🙄🤔🤭😅🤣)

ik ervaar ook een trage reactie op de menu knop. voelt als enkele sec’s. 

komt hier een oplossing voor?


@Flevoguy , heb je wel de afstandbediening er bij gekregen met bluetooth??

 

@Bert.123 , Hier is een heel topic over, is een firmware probleem, komt een oplossing, hoop ik, maar wanneer voor ons een vraag en voor KPN ook denk ik aangezien de 10/12 update het toch niet was.

 


Hier ook erg traag modem. Graag snel een oplossing hiervoor.

 

Vrgr Willem


2 weken geleden heeft de technische dienst mijn snelheid van de remote naar de modem aanzienlijk verbeterd. Ik hoopte dat hiermee het probleem was opgelost, maar helaas, het werd langzaam weer trager.  Nu is de remote nog trager dan eerst, meer dan 6 a 7 seconden als je de guide gebruikt. Dat is knap irritant, vooral omdat je dus weet dat het ook snel kan. Het lijkt erop dat er een buffer langzaam volloopt, zonder dat die geleegd wordt. Is daar een oplossing voor? Zoniet, dan ga ik op zoek naar een alternatief, want dit vergalt mijn plezier in tv-kijken.


@Flevoguy, heb je wel de afstandbediening er bij gekregen met bluetooth??

 

@Bert.123, Hier is een heel topic over, is een firmware probleem, komt een oplossing, hoop ik, maar wanneer voor ons een vraag en voor KPN ook denk ik aangezien de 10/12 update het toch niet was.

 

Hier wordt je niet wijzer van, het probleem blijft, en traagheid blijft, wat je ook leest op KPN!!!


@Valers Als je dan alles hebt gelezen weet je dat je dit jaar nog niet van die traagheid afkomt, de fix die dit moet verhelpen komt pas in januari op zijn vroegst, dus inderdaad, het probleem blijft samen met de traagheid nog even, fingers crosst dat het dan wel goed gaat en het niet weer misloopt zoals begin deze maand.


Gisteren heb ik mijn systeem opnieuw geladen. (Via instellingen → systeem → software opnieuw installeren) Het duurt knap lang, bijna een half uur, met restart tussendoor, maar de snelheid is verbeterd. Nog steeds niet zoals vroeger, maar ok, het is beter dan het op het laatst was. Nu maar afwachten of het zo blijft, of dat de buffer volloopt en de boel weer gaat vertragen. Hopelijk komt de technische dienst snel met nieuwe data die dit oplost, want dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.


Dat van snel hoopt iedereen, en het zal zeker niet de bedoeling zijn geweest dat het zo mis is gegaan.

Gezien de berichten gaat het na een frisse start weer snel mis, dus de conclusie van vol lopend geheugen (buffer) kan zomaar een goede zijn.


Het probleem lag niet aan de afstandsbediening maar aan de software. Die was niet goed ingeladen. Na 2x telefoontje naar 0800-0402 kreeg ik een medewerker aan de lijn die me hiermee hielp.


Wij hebben hetzelfde probleem en dan is het "heel vervelend” dat ze een oplossing denken te hebben, maar dat die weer nieuwe problemen aan het licht brengt waardoor het wordt teruggedraaid. Maar ondertussen blijven wij gewoon de volle mep voor het abonnementsgeld betalen, terwijl we absoluut niet waar krijgen voor ons geld. Komt KPN nog op de proppen met een echte financiële tegemoetkoming (bv. helft van de abonnementskosten terug vanaf september totdat het is opgelost). Kerst"kadootjes” leuk, maar daarvoor zijn we niet bij KPN gekomen. Ik heb zelf nog niet weer gebeld met de helpdesk, maar denk niet dat ik daar veel wijzer van wordt.


Tja, klink lullig om te zeggen, maar de TV doet het wel, niet de performance die je wilt, maar het werkt je kan kijken, zei het met ergernis.

Dus financiële korting, zet dat maar uit je hoofd, die zal er niet komen, hooguit straks als alles opgelost is een pakketje gratis kijken of dergelijks.


Ach, ik heb bij T-mobile gezeten. Ik was binnen na aanvang contract binnen een week al klaar met die cowboys. ik moest het nog 3 weekjes uithouden en ik kon toen weer terug. Helaas daardoor mijn abonnement bij telfort verspild.

T-mobile was vele malen erger… (vandaar ook ‘ goedkoper ‘ )


T-Mobile goedkoper, welke aanbieding had jij dan gehad, ik betaalde bij TM precies hetzelfde als nu bij KPN zonder korting wel meer zenders daar die ik niet nodig heb.


ik zei al: zo goedkoop was het niet: ik moet even kijken of ik eea kan terughalen..: de eerste en enige rekening die ik van ze heb gehad was 124,06 euro (inclusief eenmalige kosten)

Voor ongeveer een maand: premium abonnement+interactieve TV+ 4/5 pakketten. Ik houd nogal van discovery ed. Ik miste bovenal Love Nature.

Maar dat was wel oké

maar die techniek: wat een gezeur en gezeik: kastjes die vastlopen, VPN verbinding met werk liep niet lekker, veel goedkopere contract met tv-aanbieders waardoor je soms de simpelste dingen niet kon doen..bv niet programma’s op België opnemen etc , etc, etc\

ik werd er gek van


Het feit dat ik al binnen een paar weken King Poster op hun forum was, zegt al genoeg...:-(


Er waren 2 positieve punten die er wel uitspringen bij T-Mobile:

  • de 1 G internet
  • de zoekfunctie naar (TV) - programma’s in de app

Dat is iets wat ze bij KPN/Telfort echt moeten verbeteren. Je kan erg slecht programma’s in de app vinden. Dat ging bij T-mobile echt super goed.


Mijn tv ontvanger reageert sinds paar maanden heel traag. Gisteren leek hij helemaal niet meer te reageren - dacht dat batterijen in afstandsbediening leeg waren; dit bleek niet het probleem - ik moest NOG meer geduld hebben. Het duurt meer dan 9 seconden voor tv reageert.

Wanneer komt hiervoor een oplossing? Het kastje (van arris) heb ik meen ik al meer dan 8 jaar. Experia box is denk ik ca 3 jaar geleden vernieuwd. 


Heeft met software te maken. Ik zou even resetten en als dat niet lukt de helpdesk bellen.


Dank voor de tip. Probleem niet helemaal verholpen, maar werkt nu wel sneller.


Is er een oplossing? want sinds het nieuwe menu (welke ik niet echt een verbetering vind) maar sinds dien is alles ontzettend traag, laden van de gids, terugkeren naar de zender, openen van het menu. Ophalen en starten van een opgenomen programma,  Gemiddeld moet ik 1 x per dag het kastje herstartten omdat er iets vastloopt


Het probleem lijkt verbeterd. Qua snelheid dan. Systeem reageert (weer) adequaat op de remote. En het gebeurde vanzelf, al zal er een herstart aan vooraf zijn gegaan. Of dat vanuit het hoofdkantoor werd geïnitieerd, geen idee, of het voor iedereen is verbeterd, vraag het me niet Ik weet niet waarom of door wie of wat het probleem is opgelost, maar ik klaag verder niet : )


Goedemorgen,

 

Bij deze wil ik dat er een oplossing komt voor de trage kpn tv. Soms duurt het bijna 1 minuut om de tv gids te openen of sluiten. 

 

Mocht ik de verkeerde email adres voor me hebben, ga ik er vanuit dat u dat zelf gaat regelen dat mijn email goed terecht komt. 

 

De vertragingen zijn al langere tijd aan de gang, en wij als gezin worden er ***** ziek van onderhand. 

 

Ik wens snel een oplossing anders overweeg ik om over te stappen. Zowel internet, tv, en 2 mobiele nummers.

 

u kunt mij contacteren voor mijn prive gegevens

 

Groet,

 

F


Het probleem lijkt verbeterd. Qua snelheid dan. Systeem reageert (weer) adequaat op de remote. En het gebeurde vanzelf, al zal er een herstart aan vooraf zijn gegaan. Of dat vanuit het hoofdkantoor werd geïnitieerd, geen idee, of het voor iedereen is verbeterd, vraag het me niet Ik weet niet waarom of door wie of wat het probleem is opgelost, maar ik klaag verder niet : )


Welke versie heb je nu op de STB staan, Menu → Instellingen → Informatie kun je dat vinden.

 

 


Ik klaag nog wel


Html 4.110.208

nmc 8.0.110_1901

dbl 2.0.9

Rbl 1.2.2