Skip to main content

Tv kijken is niet te doen hier, bij bijna alle zenders loopt het beeld vast, bij sommige is er helemaal geen beeld. Enige wat helpt is de zender een paar seconden pauzen, daarna geen issues. Bij wisselen van zender krijg ik de melding of ik de buffer wil wissen, lijkt me dat dit automatisch moet gebeuren. Ook regelmatig meldingen van problemen met het netwerk en connectie issues. Alles is bekabeld met de juiste switches aangesloten. Ik heb een xs4all abonnement dus combi van een fritzbox en een kpn ontvanger. 

Iemand een idee waar dit aan ligt ? 

Beste @Jeroenbosmam 

Welkom op het forum, wat vervelend dat je problemen ervaart met interactieve tv. Ondersteund jou switch IGMP Snooping? Welke tv ontvanger heb je, en is deze bekabeld aangesloten of met een DVS? (Draadloze verbindingsset, Devolo)


Hi @Dennis Schreve, 

Het signaal gaat eerst via een TP Link TL-SG108E naar een Netgear GS105E en dan naar een Arris VIP5202. Beide switches ondersteunen IGMP Snooping V1/V2/V3, alles is bekabeld met minimaal CAT5.

 

Jeroen


Dit riekt toch echt naar problemen met IGMP snooping.

Kan jij eens screenshots plaatsen van de IGMP snooping instellingen op zowel de TP-Link als de Netgear?


Beide switches zijn unmanaged dus kan geen instelling zien of aanpassen. 

Wat ik het vreemde vind is dat als ik het beeld 2 seconden op pauze zet ik geen problemen meer heb totdat ik naar een andere zender ga, dan krijg ik een melding of ik de buffer wil wissen. 


Op beide switches moet je gewoon in kunnen loggen en een screenshot kunnen maken van de IGMP snooping instellingen. Het zijn immers de E varianten en die zijn "managed".


Netgear is gelukt, nu op zoek naar de TP link 

 


Kijk op jouw Experia/KPN Box om het IP adres te achterhalen.

Je kunt ook de app Fing gebruiken om IP adressen van aangesloten apparatuur te achterhalen.


 


Klopt het dat jouw TP-Link vlan aware ingesteld is?

Zo ja, zou je dan jouw Netgear ook vlan aware (802.1Q) kunnen instellen en IGMP snooping op vlan 1 kunnen plaatsen.


Wordt me iets te technisch maar ga ervanuit dat je deze settings bedoelt, zo te zien zijn die beide disabled.
 

 


Blijkbaar staat de ook de TP-Link niet vlan aware ingesteld en dus is dat prima zo, dat hoef je dan ook niet te wijzigen.


Hallo @Jeroenbosmam, welkom op het KPN Forum!

Er zijn een aantal dingen die je kunt proberen:

 

Lukt het hiermee niet om de tv-ontvanger goed te laten werken? Bel dan de XS4ALL klantenservice: 020 398 76 66.


@Denise_ 

Net geprobeerd en beide switches geven problemen, met alleen de tp-link maar af en toe een hiccup. Met alleen de netgear weer continue problemen. 

Het zit dus in de switches, wat ik alleen vreemd vind is dat ik deze problemen pas sinds iets van een maand of 2 heb, maanden daarvoor geen problemen gehad. Ook kreeg ik bij het aansluiten te horen dat deze switches zouden werken. 

Wat is nu de oplossing, zonder switch bij de televisie is geen  optie. Hebben jullie een lijst met switches die gegarandeerd werken ?


Geef die Netgear eens een factory reset.

En kijk ook eens of de nieuwste firmware op die switches staat.


Fijn dat we nu weten dat het probleem in de switches zit. Je kunt eerst eens kijken naar de tip van @wjb.

Werkt dat niet? Dan is een nieuwe switch misschien een oplossing. Hoewel de switches die jij hebt inderdaad zouden moeten werken, kan het zijn dat deze kapot is gegaan. Je kunt in onze webshop nieuwe switches bestellen. 


Net 2 nieuwe switches besteld in de webshop, hopelijk zijn de problemen opgelost.