Skip to main content

Hallo,

 

sinds de laatste update loopt onze tv ontvanger vast om precies 23.00 uur. Elke avond opnieuw.

 

de tv ontvanger uitzetten en weer opnieuw aanzetten verhelpt dit probleem.

 

ik heb alles al eens opnieuw opgestart. Wat geen verbetering bracht.

de tv ontvanger is bedraad aangesloten op het modem.

 

hoor graag van u wat er verder nog aan te doen valt of wat de oplossing van dit probleem is.

 

mvrgr,

kees v d Veer

Goedemorgen @Kees v d veer,

Wat een bijzondere, maar ook vervelende, manier van werking. Vanuit de ontvanger (ongeacht welk type) kan ik me niets indenken wat het zou kunnen zijn. Wellicht een automatisch naar stand-by na x aantal uur, maar dat zou zich niet mogen uiten in het vastlopen ervan.

Komt er een foutcode op het scherm? (indien ja, welke?)

Kan het wellicht zijn dat bijvoorbeeld de modem op een tijdschakelaar staat? En dan om 23:00 uur even een moment geen voeding/stroom krijgt en herstart? Dit onderbreekt dan namelijk ook het iTV signaal en dat kan zich dan wel uiten in het vastlopen. (of is er een ander apparaat wat een piek op het net genereerd en deze verstoring triggered?)


Er staat niets bijzonders ingesteld op het modem. Ik heb ook een tweede tv ontvanger (van de boven verdieping) getest en daar is dezelfde storing.

 

er verschijnt geen code. Het beeld staat gewoon stil. Uitzetten duurt langer dan normaal (10-20 sec). Daarna kan ik hem gewoon weer aanzetten en verder gaan met tv kijken.

 

er staat ook niets bijzonders ingesteld op andere apparatuur in huis dus blijft over dat het een storing moet zijn in het modem zelf.

 


Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox?


Ik zou vanavond de modem eens in de gaten houden. Kijken of hij om 23:00 uur inderdaad even de voeding/stroom (en daarmee verbinding) verliest. 

Dan kan inderdaad de conclusie zijn dat deze defect is, maar ik zou randapparatuur nog niet direct afschrijven als potentiele oorzaak. 


Spanning (volksmond stroom) verliest hij niet zomaar.

Alleen als er draad of zo los zit, maar dan valt hij vaker uit of zelfs helemaal.

Daar zoek ik het probleem niet.

 

Hoe is hij verbonden met de Experiabox?

En welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Heb je in huis ergens een schakelklok die om 23.00 uur schakelt? 

 


Hallo allemaal,

 

er is geen spannings verlies om 23 uur. Om 24 uur gebeurd hetzelfde merkte ik gisteravond.

 

ik heb wel een vraag over de software versie van het modem. Dit betreft op dit moment SGEJ1000060E.

 

is dit de juiste versie? En voor mijn gevoel zit de fouten het modem.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


U zult denk ik toch echt de oorzaak bij u in huis moeten zoeken. Anders zouden er wel meer klanten last moeten hebben van dit specifieke probleem. 


Heeft u dit soort dingen in huis?

 

Klopt die heb ik in huis. Maar niet in het gebruik naar deze tv en/of tv ontvanger. Al langere tijd en nog nooit eerder last van bovenstaande klacht gehad


Klopt die heb ik in huis. Maar niet in het gebruik naar deze tv en/of tv ontvanger. Al langere tijd en nog nooit eerder last van bovenstaande klacht gehad

Maar ze kunnen wel voor storing in uw netwerk zorgen. Dus ik zou zeggen: trek ze er 's avonds eens uit voor 23:00.


Dat u lange tijd geen problemen heeft gehad zou best kunnen.  Omdat het electriciteitsnetwerk niet stopt bij de voordeur heb ik het vermoeden dat er bij de buren iets wordt ingeschakeld wat gebruik maakt van het electriciteitsnetwerk wat ruis geeft. Het lijkt misschien vergezocht maar het is zeer zeker mogelijk. Heeft u misschien een lange utp kabel in huis zodat u kunt testen wat er gebeurt als de ontvanger met een kabel is aangesloten aan het modem. Het is een gok maar ik ben vrij zeker dat het probleem dan niet meer speelt. Ik ben heel benieuwd. 😉


Heeft u dit soort dingen in huis?

 

Klopt die heb ik in huis. Maar niet in het gebruik naar deze tv en/of tv ontvanger. Al langere tijd en nog nooit eerder last van bovenstaande klacht gehad

Maar ze kunnen wel voor storing in uw netwerk zorgen. Dus ik zou zeggen: trek ze er 's avonds eens uit voor 23:00.

👍🏻 Zeker gaan we testen! Dank voor t mee denken


Klopt die heb ik in huis. Maar niet in het gebruik naar deze tv en/of tv ontvanger. Al langere tijd en nog nooit eerder last van bovenstaande klacht gehad

Maar ze kunnen wel voor storing in uw netwerk zorgen. Dus ik zou zeggen: trek ze er 's avonds eens uit voor 23:00.

Dat is een goeie @Nick83 


Om 23:00 uur wordt er op het electra net een zg. TF signaal verstuurd om de elektrische boilers aan te zetten of de kWh meters van dag naar nacht te schakelen, wellicht is de ontvanger daar gevoelig voor. Misschien iets om mee te nemen in het onderzoekje...


Om 23:00 uur wordt er op het electra net een zg. TF signaal verstuurd om de elektrische boilers aan te zetten of de kWh meters van dag naar nacht te schakelen, wellicht is de ontvanger daar gevoelig voor. Misschien iets om mee te nemen in het onderzoekje...

De tv ontvangers zijn daar niet gevoelig voor. Anders had iedereen er last van moeten hebben.

Bovendien word er binnenkort gestopt met dat signaal. In sommige gebieden is dat signaal zelfs al gestopt. Het gevolg is dat boilers niet meer 's nachts opwarmen, of heel de dag doorgaan met opwarmen. Afhankelijk van welk type je hebt.


Om 23:00 uur wordt er op het electra net een zg. TF signaal verstuurd om de elektrische boilers aan te zetten of de kWh meters van dag naar nacht te schakelen, wellicht is de ontvanger daar gevoelig voor. Misschien iets om mee te nemen in het onderzoekje...

Interessant idee, maar volgens mij zijn deze signalen inmiddels uitgefaseerd.


Is het de afgelopen dagen nog weer voorgekomen?


Wat valt er weg, de verbinding met de de buitenwereld ?

Kijk in (de log) van het modem, hoe dat moet kan een ander wel vertellen hier.

En wat voor verbinding gaat het om, glas of DSL ( de koperen telefoon lijn )

DSL is veel gevoeliger voor verstoring, glas niet.

De TF signalen zijn inderdaad (bijna ?) weg maar werden niet alleen om 23:00 uitgezonden.

En dan nog zou dat geen verstoring mogen geven.

 

Aanvulling, O ! wacht, ik zit op een verkeerd spoor :

Sinds de laatste update loopt onze tv ontvanger vast om precies 23.00 uur. Elke avond opnieuw.

 

de tv ontvanger uitzetten en weer opnieuw aanzetten verhelpt dit probleem.

 

Zie ik nu


Vandaag het modem gereset en alles opnieuw aangesloten. 
 

het betreft een “glas” aansluiting met een box 12 als modem. De interactieve tv ontvangers (2) zijn bedraad aangesloten.

 

het vastlopen gebeurde precies om 23.00 uur (stilstaan beeld en gaat ook niet meer verder) het was wel altijd met het terugkijken van opnames.

 

benieuwd hoe het nu gaat.


Blijft het internet dan wel werken ?


Blijft het internet dan wel werken ?

Ja zeker, ook geen onderbreking!


Ik ben benieuwd hoe het nu gaat na het resetten. Veranderd er niks hoor ik dat graag. 


Ik ben benieuwd hoe het nu gaat na het resetten. Veranderd er niks hoor ik dat graag. 

Bart het is nog steeds hetzelfde! Ik denk

echt dat t in het modem (box12) niet goed gaat! Zeker ook omdat ik de zelfde storing heb op beide digitale tv ontvangers.


Zou je eens naar de loggingen in de Box 12 kunnen kijken. Kun je daar een screenshot van sturen?

Voorbeeld van waar de logs te vinden zijn

 

 


@Dominion Misschien vind je hier nog tips: