Skip to main content

Sinds enkele weken een vreemd probleem waarvoor ik op het forum geen echte oplossing vind.. Onze Motorola TV-ontvanger loopt vast bij voorkeur op kanaal 48 (WDR). Na enkele minuten wordt het beeld schokkerig en even later loopt de ontvanger geheel vast. Soms met een blauw scherm dat de verbinding verbroken is en het advies even een andere zender te kiezen. Maar de ontvanger reageert dan nergens meer op. Uit/aanzetten is dan de enige oplossing.

Nog wat extra informatie:

  • De ontvanger is via een eigen UTP rechtstreeks op de Experiabox aangesloten
  • Reset d.m.v. uit/aanzetten verhelpt het probleem niet definitief
  • Opnieuw software inladen ook niet
  • Op andere kanalen treedt het probleem niet op. Vreemd !

 

Hallo @teledirk de Motorola kun je omwisselen voor een moderner exemplaar, dan zijn je vragen meteen beantwoord en je problemen opgelost. Even bellen met 0800 0402.

 


Hallo @teledirk. Je hebt nog een Motorola tv-ontvanger lees ik. Deze zijn al behoorlijk oud en kunnen dan ook vervangen worden. Je kunt daarvoor telefonisch contact opnemen via 0800 0402 (gratis), zoals @JanD aangeeft. Maar je kan dit ook zelf regelen via de Servicetool apparatuur controleren en omruilen. Deze tool controleert of jouw tv-ontvanger geschikt is voor Netflix. De Motorola tv-ontvangers zijn niet geschikt voor Netflix, dus zal er een apparatuur wissel in gang gezet worden. Kom je er zo uit?


Nou dat ging wel erg gemakkelijk via de genoemde Servicetool. Omruiling is ingezet en morgen al de nieuwe ophalen. Top service zeg ! De relatie met Netflix snap ik niet zo hoor. Maar dat zal wel komen doordat ik misschien wel een van de weinigen ben die hierop niet is geabonneerd :grinning:

Groet, Dirk


Hallo @teledirk op de Motorola kun je geen Netflix gebruiken en op de nieuwe decoder die je ontvangt wèl, als je tenminste een abonnement neemt, maar je kunt ook rechtstreeks via de app op je smart tv van Netflix gebruik maken als je dat zou willen.

Veel plezier met je nieuwe decoder straks.

 

Â