Skip to main content

Helaas loopt nu opnieuw weer iedere keer het kastje vast. Vaak gebeurd dit tijdens Netflix of Videoland oid. Soms opent de app helemaal niet soms stopt hij bij 20% laden, en ook dit laden gaat tergend langzaam. Kastje aan/uit al geprobeerd. Tevens het hele systeem opnieuw op laten starten/herstart en opnieuw software updaten etc ook allemaal al gedaan. Soms is dit tijdelijk een oplossing voor het probleem. Via de tv afstandsbediening werkt het vaak wel maar dat is erg omslachtig. Ik word er inmiddels helemaal gek van. Wat kan ik hier aan doen KPN?

Hoi @Tanja zw, welkom bij ons op het forum. Dat het vastloopt is niet lekker kijken natuurlijk! Merk je het alleen als je deze apps opent, of gebeurt het ook op andere momenten? Wat gebeurt er precies als de ontvanger vastloopt, krijg je daarbij ook een foutmelding of iets in die geest?

Je hebt al een aantal dingen geprobeerd begrijp ik, maar het heeft nog geen (blijvende) oplossing opgeleverd.

Welk type tv-ontvanger heb je van ons en hoe is deze aangesloten op het modem? Is dat meteen directe kabel of met een draadloze verbindingsset?

Kan je ook vertellen wat je precies bedoelt met 'Via de tv afstandsbediening werkt het vaak wel’? Is dat via apps op het tv toestel zelf of iets anders?


Het lijkt bij het openen van Netflix gewoon te werken (via de kpn afstandsbediening) maar bij het laden van hetgeen we willen kijken begint er een % rondje te draaien. Deze loopt vaak op tot zo'n 20% en blijft daar op hangen. Als je denkt geef hem ff de tijd zit je uren later nog naar hetzelfde beeld te kijken. Of na harde reset komt alleen een volledig zwart beeld terug.

Het kastje is een : Arris vip5202.

Deze zit direct bekabeld aangesloten op de router.

Als het wel werkte (zeker niet altijd) via de tv was dat idd via de app op de tv.

Ook op mijn mobiel werkte Netflix vaak wel.

Dit heb ik gecontroleerd om te kijken of het een storing van Netflix zelf kon zijn.


Netflix heeft de afgelopen periode getest met een nieuw UI (inrichting van de homepage in hun eigen app). Dit resulteerde in issues op 2 type toestellen (wereldwijd) waaronder de 5202. Het kijken van bijvoorbeeld 1 aflevering gaat goed in een serie, maar wanneer de volgende aflevering moet starten blijft hij laden op 20%. Het herstarten van de ontvanger zorgt ervoor dat je weer een nieuwe aflevering kan kijken, maar dan gaat het weer mis met de aflevering daarna.

Dit is dus niet iets wat KPN kan herstellen. Het ligt niet direct aan de verbinding/apparatuur, maar aan de app van Netflix zelf. Ik heb vernomen dat ze op de hoogte zijn, de uitrol van de nieuwe UI zijn gestopt en dat het nu (na een frisse start van de stb) weer zou moeten werken zoals het hoort.


Ok bedankt, ik ga het proberen!

 


Wat TijthemMan beschrijft zou het kunnen zijn inderdaad. Heb je dat inmiddels kunnen proberen @Tanja zw? Hoe gaat het daarna?