Skip to main content

Sinds de update van een paar weken geleden loopt ons ( zwarte) tv ontvangstkastje regelmatig vast. We kunnen de afstandsbediening dan niet meer gebruiken. Sinds de update moeten wij dit kastje zeer regelmatig uitzetten en opnieuw opstarten. Het vastlopen ontstaat als we van zender willen wisselen, van opname terug willen naar tv of van Netflix terug willen naar tv. Het regelmatig moeten herstarten is erg lastig. 

Hi @Zomer en wintertijd, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Het is inderdaad erg vervelend als de tv-ontvanger steeds vastloopt. Ik wil je dan ook graag helpen om dit probleem opgelost te krijgen. Zou je de tv-ontvanger kunnen resetten? Als je op de link klikt, dan staat onder het kopje ‘2. Reset de tv-ontvanger’ uitgelegd hoe je dit kunt doen. Laat je weten of dit het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag van je!


Dag Ron. Wij gebruiken altijd HDMI  kabels omdat dit volgens KPN beter en mooier beeld geeft. Ondanks de betere kabels moeten we regelmatig het kastje uit zetten via de knop aan de achterkant van onze HMB2260 Arcadyan. Het is volgens mij een van de eerste kastjes. Is deze niet veroudert? Alle andere dingen van resetten hebben we in de loop van de tijd al eens uitgeprobeerd. 

Met vriendelijke groet. 

R 


Dank je wel voor de toelichting. De HMB2260 is een tv-ontvanger die nog prima mee zou moeten kunnen gaan. Heb je de reset ook nog uitgevoerd nadat de nieuwe software is geïnstalleerd? Mocht dat niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om dit alsnog te doen. Vaak lost dit het probleem op. Mocht dat niet het geval zijn, kun je me dan vertellen of je ook een foutcode te zien krijgt als de tv-ontvanger vast loopt? Ook ben ik benieuwd of de tv-ontvanger met een rechtstreekse kabel of draadloze verbindingsset is aangesloten op de Experia Box.


Vanavond al weer een spontane vastloper. Tijdens het tv kijken stopt de uitzending. Op het HMB kastje zien we in dit geval 70p. Daarna is hij verder aan het laden totdat de uitzending weer te zien is. Meestal laad hij niet verder op en moeten we het HMB kastje uit zetten, tot 10 tellen en weer aanzetten om weer opnieuw te laden. Wij hebben géén draadloos ontvangst. Alles loopt via kabels. We hebben de kabels ook al gecontroleerd en vertonen géén breuk of schade. 

Met vriendelijke groet


Dank je wel voor de toelichting. Ik wil graag verder uitzoeken wat we kunnen doen om het probleem op te lossen. Zou je hiervoor allereerst jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als dat is gedaan? Ook is mij nog niet duidelijk of je de tv-ontvanger hebt gereset, na de laatste software update. Als je op de link klikt, dan staat onder het kopje ‘2. Reset de tv-ontvanger’ uitgelegd hoe je dit kunt doen. Mocht je dit nog niet hebben gedaan, zou je dit dan alsnog kunnen doen? Ik hoor graag van je!


Dag Ron

Ik heb het profiel ingevuld. Verder heb ik de tv gereset volgens stap 2. Die stap heb ik nog niet eerder gedaan. Misschien zit hier de oplossing in ? !  We gaan het zien en ervaren. Mocht het niet afdoende zijn dan meld ik mij weer. 


Dat is helemaal goed. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan hoor ik het graag en ga ik verder voor je aan de slag!


Dag Ron

Gisteravond wéér een vastloper. Zo uit het niets is het kastje niet meer door de afstandsbediening aan te sturen. Alleen het geluid harder en zachter zetten lukte nog. Geluid gaat volgens mij rechtstreeks naar tv en niet via het kastje. Dús….. het kastje maar wéér resetten door het uit te zetten tot 10 tellen en weer opstarten. 

Groet,

Reinier


https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315


Hi Renier. Dank je wel voor de terugkoppeling. Wat vervelend dat de tv-ontvanger weer vastloopt. Krijg je zoals @Mariish aangeeft ook te zien dat de tv-ontvanger uit zichzelf opnieuw opstart, of loopt hij echt vast? Mocht hij opnieuw opstarten, dan kun je inderdaad naar dit topic gaan en daar de vragen beantwoorden die gesteld worden.


Reageer