Skip to main content

Sinds vandaag heb ik dit probleem ook met één van onze tv ontvangers. Heb de kastjes van beneden en boven omgewisseld en op beide televisies doet dit probleem zich voor. Ook het resetten van het kastje lukt niet. Hij valt telkens weer terug in het menu zoals hier eerder op de afbeelding weergegeven. Terugzetten naar fabrieksinstellingen en dergelijke pakt die dus ook niet. Heb volgens mij alles al geprobeerd, maar niets lijkt te werken. 

Iemand enig idee wat het kan zijn of waar ik het mee op kan lossen? Kan het zijn dat deze tv ontvanger gewoon stuk is en het is opgelost met een nieuwe?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag

 

 

Sinds vandaag heb ik dit probleem met één van onze tv ontvangers. Heb de kastjes van beneden en boven omgewisseld en op beide televisies doet dit probleem zich voor. De ene werkt gewoon de ander blijft vastlopen. Ook het resetten van het kastje lukt niet. Hij valt telkens weer terug in het menu zoals hier op de afbeelding weergegeven. Terugzetten naar fabrieksinstellingen en dergelijke pakt die dus ook niet. Heb volgens mij alles al geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Ook bij het rechtstreeks aansluiten aan de modem valt die telkens weer terug naar 20% en komt die niet meer verder.

Iemand enig idee wat het kan zijn of waar ik het mee op kan lossen? Kan het zijn dat deze tv ontvanger gewoon stuk is en het is opgelost met een nieuwe?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hi @MK1989, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Wat ontzettend vervelend dat een tv-ontvanger steeds vastloopt. Ik wil graag uitzoeken hoe we dit kunnen oplossen! Je geeft aan dat het niet lukt om de tv-ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen via het menu. Je kunt de tv-ontvanger ook resetten zonder menu. Als je op de link klikt, dan vind je onder de optie ‘2. Reset de tv-ontvanger’ het kopje ‘Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?’. Hieronder staat uitgelegd hoe je de tv-ontvanger kunt resetten, als het niet via het menu lukt. Laat je weten of je het probleem hiermee op hebt kunnen lossen? Ik hoor het graag van je!


Dag Ron,

Het resetten van het kastje zonder het gebruik van het tv-menu had ik ook al geprobeerd. Maar juist dan doet die ook niets als ik één van de opties selecteer die je dan kan selecteren. Hij valt dan direct terug naar het scherm wat je op de afbeelding ziet en blijft daar hangen. 

Wat ik al aangaf, volgens mij heb ik alles wat ik er online over kon vinden al geprobeerd, maar niets werkt. Aangezien de KPN per telefoon slecht te bereiken is, probeer ik via deze weg een oplossing te vinden….

Maar weet niet of iemand hier überhaupt ervoor kan zorgen dat wij een nieuw kastje krijgen?

 

 


Dank je wel voor de update. Wat lastig dat het niet lukt om de tv-ontvanger weer aan de praat te krijgen. Zou je jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ mag je dan het serienummer neerzetten van de tv-ontvanger die de problemen geeft. Je vindt het serienummer op de onderkant van de tv-ontvanger. Dan ga ik voor je op onderzoek uit!


Dag Ron,

Ik heb mijn profiel verder aagevuld en het serienummer van de tv-ontvanger bij 'persoonlijke opmerkingen’ gezet!

Ik zie je reactie naar je onderzoek graag tegemoet!


Dank je wel voor het invullen van jouw profiel. Ik heb een nieuwe tv-ontvanger gestuurd naar het Brummelhuis in jouw woonplaats. Hier ligt hij morgen na 14.30 uur klaar. Als het goed is heb je ook een sms’je en een e-mail ontvangen met meer informatie over de omruil. Je mag de defecte ontvanger en de stroomkabel in een doos verpakken en de informatie uit het sms’je op de doos noteren. Als je dit dan samen met een geldig legitimatiebewijs van de contracthouder meeneemt naar het servicepunt, dan kun je de tv-ontvanger omruilen voor een nieuwe. Op het moment dat de nieuwe ontvanger klaar ligt, ontvang je hier ook bericht over.

Om de nieuwe tv-ontvanger aan te kunnen sluiten, heb je een abonnementsnummer en pincode nodig. Het abonnementsnummer heb ik je voor de zekerheid toegestuurd. De pincode is voor mij niet inzichtelijk. Mocht je deze niet meer weten, dan kun je via de link een nieuwe pincode aanvragen. Laat je weten of het gelukt is om de tv-ontvanger om te ruilen en of dit het probleem heeft verholpen? Ik hoor het graag van je!


Dag Ron,

Dankjewel voor je hulp tot nu toe!

Ik heb tot op heden echter nog geen SMS ontvangen met de informatie die ik nodig heb voor de omruil. De mail met het abonnementsnummer heb ik wel ontvangen. Wellicht komt de sms pas als het pakketje is aangemeld bij de pakketdienst waarmee jullie werken?


Oh, dat is vreemd. Doorgaans krijg je de sms tegelijk met de mail. Ik ben direct op onderzoek uitgegaan en ik heb de fout gevonden. Er zat een typefoutje in het 06-nummer wat in mijn systeem geregistreerd stond. Het is voor mij helaas niet mogelijk om het sms’je nogmaals te versturen. Ik zal daarom hieronder uitleggen wat je kunt doen om de tv-ontvanger alsnog om te ruilen.

Je mag de defecte tv-ontvanger en de stroomkabel in een doos verpakken. Op deze doos mag je dan het volgende noteren:
Ordernummer: 4188459
KPN
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Vergeet niet om een geldig identiteitsbewijs van de contractant mee te nemen. 

Naar verwachting ligt het pakken na 15.00 uur klaar bij het servicepunt: Brummelhuis in jouw woonplaats. Ik hoor graag of het gelukt is om de tv-ontvanger om te ruilen!


Dag Ron,

Heb gisteren de tv-ontvangers omgeruild en we hebben weer tv boven! probleem is dus hiermee opgelost. Dank voor je hulp!


Dank je wel voor de update. Ik ben blij om te lezen dat de nieuwe tv-ontvanger het probleem heeft verholpen! Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!


Reageer