Skip to main content

Wij hebben 3 TV's met KPN ontvangers, waarvan 1 gloednieuwe Sony smartTV (KD-55A85). We gebruiken Youtube en Videoland, maar meermaals per dag lopen deze apps vast. Dan moet de KPN ontvanger gereset worden - wat enkele minuten duurt - en doen de apps het weer wel. Een uur later moet er weer gereset worden, en zo gaat het de hele dag door.

KPN klantenservice beloofde mij 3 nieuwe TV ontvangers van een nieuwer model toe te zenden, want dat zou het probleem oplossen,. Helaas stuurden zij er maar 1. Maar ook deze werkt na installatie niet. De apps lopen nog steeds vast.

Een laatste poging, voordat ik mijn abonnement opzeg, is horen of iemand hier het probleem herkent en een oplossing gevonden heeft

Wij hebben 3 TV's met KPN ontvangers, waarvan 1 gloednieuwe Sony smartTV (KD-55A85). We gebruiken Youtube en Videoland, maar meermaals per dag lopen deze apps vast. Dan moet de KPN ontvanger gereset worden - wat enkele minuten duurt - en doen de apps het weer wel. Een uur later moet er weer gereset worden, en zo gaat het de hele dag door.

KPN klantenservice beloofde mij 3 nieuwe TV ontvangers van een nieuwer model toe te zenden, want dat zou het probleem oplossen,. Helaas stuurden zij er maar 1. Maar ook deze werkt na installatie niet. De apps lopen nog steeds vast.

Hierboven lees ik dat er geen oplossing voor is. Is dat nog steeds zo? Dan wil ik namelijk direct mijn abonnement opzeggen.

 

Admin: Reactie verplaatst naar je eigen topic


Probleem is, helaas, bekend.

1 gloednieuwe Sony smartTV (KD-55A85)

Ik zie niet wat dát ertoe doet als je de app in de ontvanger gebruikt.

🙄Tegelijkertijd: waarom gebruik je die smartTV niet?

Smart betekent dat ie zelf al apps heeft, w.o. ook Youtube en Videoland (voor die laatste dien je een Google account te hebben om de app uit de Android-TV store te halen).

De apps in die TV werken oneindig veel beter dan die in de kpn ontvanger. (die apps in de ontvanger heb ik in 2019 al opgegeven en heb in eerste instantie ook een moderne smartTV gekocht. Later nog een Chromecast erbij.)

Welke ontvangers heb je nu?


Probleem is, helaas, bekend.

1 gloednieuwe Sony smartTV (KD-55A85)

Ik zie niet wat dát ertoe doet als je de app in de ontvanger gebruikt.

🙄Tegelijkertijd: waarom gebruik je die smartTV niet?

Smart betekent dat ie zelf al apps heeft, w.o. ook Youtube en Videoland (voor die laatste dien je een Google account te hebben om de app uit de Android-TV store te halen).

De apps in die TV werken oneindig veel beter dan die in de kpn ontvanger. (die apps in de ontvanger heb ik in 2019 al opgegeven en heb in eerste instantie ook een moderne smartTV gekocht. Later nog een Chromecast erbij.)

Welke ontvangers heb je nu?

 

Ik zie niet  wat jouw opmerking over of visie op het gebruik van onze smart TV er hier toe doet. Daarnaast vind ik het ook geen oplossing. We hebben immers nog twee niet-smart TV's in huis met hetzelfde probleem.

Mijn vraag hier gaat om het feit dat een dienst van KPN, namelijk het via hun app gebruiken van youtube en videoland, niet werkt.

Om jouw vraag te beantwoorden: de nieuwe ontvanger die we van KPN hebben ontvangen is de HMB2260. Op de andere twee TV's hebben we nog de oude ontvanger, met hetzelfde probleem.


Het app probleem is met de HD ontvangers hmb2260 en vip2952. Dus die 2260 lost het, inderdaad, niet op.

De 4k ontvanger vip5202, die wat beter is met de apps, krijg je alleen bij wijziging naar Hussel abonnement met 4k zenderpakket. Maximaal 2 vip5202 per abonnee ivm voorraad. 

En dat je een mooie SMART tv koopt en dan alleen als scherm wilt gebruiken vind ik zonde. (kennelijk is mijn mogelijkheid tot begrijpen hierin te beperkt). Diverse apps in je tv zijn ook 4k. In de 2260 en 2952 niet. En de videoland app in de ontvanger heeft niet de live streams van big brother. Die in de tv wel.


Dankje voor het delen dat het probleem bestaat met de HD ontvangers hmb2260 en vip2952.
De vip5202 zou dus de oplossing zijn, maar hoort bij een ander abonnement. Ik ga contact opnemen met KPN.


Beste @gebruiker.vsd, welkom! Heb je inmiddels contact gehad met de telefonische klantenservice? De 2260 en 2952 worden niet zomaar omgeruild. Alleen als er echt een defect is, dan kan het zeker. Er zijn helaas wat problemen met Videoland op sommige tv-ontvangers bij sommige klanten. Het kan zijn dat je daar tegenaan loopt. Maar dat zou niet verklaren waarom je ook problemen met YouTube hebt natuurlijk. 


Ja, ik heb de klantenservice gesproken. De oplossing is dat we een duurder abonnement nemen, het 4K abonnement, en dan krijgen we een tv ontvangen die wel werkt.

ik wil om deze reden direct ons abonnement opzeggen. KPN moest zich schamen. Jullie leveren een product wat niet werkt, en dan nog extra geld van de klant durven vragen ook. 
 

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen? 


De tv ontvangers van kpn (en van Ziggo) zijn nooit ontworpen als mediabox. En dus zijn apps een zijsprong.

En welke provider wil je dan naar toe? Dat kan voor een ontvanger met apps alleen nog Ziggo zijn. Alle overigen bieden die mogelijkheden helemaal niet. Ik heb 2 kennissen met T-mobile, geen app in te bekennen.

Zelf heb ik een smart-tv (heel veel mensen tegenwoordig). U dus vast ook. De apps daarin zijn zelfs nog beter dan die in de Arris vip5202 4k ontvanger. Dus beter is de smart(!)-tv te gebruiken.

Een goedkoper, als je nog geen smart-tv hebt, is de Google Chromecast HD met afst.bed. die voor slechts € 29,99 bij Bol.com is te krijgen. Dan heb je voor 3 tientjes de mogelijkheid voor een paar honderd apps. Nog afgezien van het abonnementsgeld voor de diverse diensten natuurlijk.

Zelf heb ik op de TV in de slaapkamer nu de Nokia streamingbox 8000 ( € 89,95). Er is ook een KPN TV app voor de Chromecast en de streamingbox.

 

En oh ja, Opzeggen kan alleen telefonisch, maar dan zit je na een maand wel zonder diensten. Tenzij je alleen TV stop zet. Alleen kan dat niet met het Alles in 1 abonnement, dan kan je wijzigen naar Hussel.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Het klopt wat Peter zegt: je kunt dan met ons bellen via 0800-0402. Heel jammer om te lezen dat je er samen met de klantenservice niet uitgekomen bent. Sinds deze week bieden we ook KPN internet in combinatie met een TV+ box aan. Wellicht is dat iets voor je. Daar zitten wel andere prijzen aan gekoppeld: afhankelijk van jouw wensen kán dit goedkoper of duurder uitvallen. Mocht je toch nog willen dat we met je meedenken voor wat betreft je huidige ontvangers, laat het gerust weten. 


Beste Marcia, Dankjewel voor je reactie. Waar het mij om gaat is dat er dus blijkbaar wel een oplossing is om te zorgen dat de dienst die jullie bieden en waarmee jullie klanten proberen aan te trekken, wel goed werkt, maar dat KPN ons die niet wil geven. Als we die willen, moeten we extra betalen. Dat vind ik toch een beetje de omgekeerde wereld. Als u met me mee kan denken over een oplossing hiervoor, graag. Anders zit er helaas toch niets op dan te switchen naar een provider die in elk geval geen beloften doet die ze niet waar maken, of extra geld vragen voor het waarmaken hiervan.

 

 


Tja. Je wilt dan dus naar Ziggo. Want dat is de enige andere provider met (enkele) apps in de decoder. 

En het is helemaal niet gezegd dat je met de nieuwe propositie ook duurder uit bent. Dat is vaak alleen het geval als je nu nog een Alles in 1 abonnement hebt met keuze espn gratis. 

Onder de huidige propositie is namelijk alleen pluspakket gratis als je ook mobiel hebt.

De nieuwe propositie heeft een ontvanger waar je zelf apps naar keuze op kunt zetten.

Basaal is dat internet 100 Mbps €42,50 en tv €12,50. 2 extra €10. Videoland (wordt) €8,99 .

Zelf heb ik voor o.a. videoland een streaming apparaatje gekocht. Ook handig voor apps die de kpn box niet heeft. Maar met de nieuwe box is dat dus niet meer nodig 🙂😉. 


De nieuwe abonnementsvorm die KPN nu net 3 dagen geleden geïntroduceerd heeft is mogelijk goedkoper dat dat u nu heeft. TV is daarbij wel € 2,50 duurder. Maar internet is goedkoper. 100 mbit bijvoorbeeld is nu € 42,50. Was 49 euro.


@Nick83 dankjewel voor het meedenken. Ik heb de abbonementsvormen van KPN al bekeken. Helaas komt ik ook bij deze vorm duurder uit. Namelijk 4 euro per maand t.o.v. wat we nu betalen. De oplossing is dat KPN dat verschil betaalt, in plaats van wijzelf. KPN doet dat niet, dus zal ik mijn abbonnement helaas toch opzeggen.


Tja. Ook bij Ziggo werkt in de box niet optimaal. 

En waarom andere providers dan deze twee geen streaming apps hebben... Die staan waarschijnlijk op het standpunt dat de consument zelf geschikte apparaten moet kopen. Het zal ze ook te veel kosten. 

En dat is mijn standpunt ook ten aanzien van streaming diensten. Al voor 3 tientjes heb je iets dat ten aanzien daarvan veel beter werkt dan die boxen van providers. 

Behalve dan de nieuwste van kpn. Ik heb 2 jaar geleden al voor chromecast gekozen om van de ergernis af te zijn. Beste move ever. Nouja voor de tweede tv. De woonkamer televisie is uiteraard een prima smart-tv 🙂. 

En nu is er sinds een paar maanden hier ook de Nokia streamingbox 8000 binnen de muren. 

TV kijken dan via de Arris VIP2952. Het beste van 2 werelden!

Overigens is het met de KPN TV+ BOX een ander verhaal. Maar dat vereist een nieuw abonnement


Ja, ik heb de klantenservice gesproken. De oplossing is dat we een duurder abonnement nemen, het 4K abonnement, en dan krijgen we een tv ontvangen die wel werkt.

ik wil om deze reden direct ons abonnement opzeggen. KPN moest zich schamen. Jullie leveren een product wat niet werkt, en dan nog extra geld van de klant durven vragen ook. 
 

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen? 

Ongelooflijk dit! Ik geef je groot gelijk, en ik ga kijken, al jaren lang heb ik een abbo bij KPN en de service is 10 keer niks dus!


Wat is jouw probleem @Sademi ?


Wat is jouw probleem @Sademi ?

Mijn probleem is dat ik constant problemen heb met videoland en dat KPN dat allemaal al weet en er niks aan doet. Dit loopt al zolang!


Welke andere provider hadden jullie hiervoor eventueel op het oog @Sademi en @gebruiker.vsd ???


Wat is jouw probleem @Sademi ?

Mijn probleem is dat ik constant problemen heb met videoland en dat KPN dat allemaal al weet en er niks aan doet. Dit loopt al zolang!

@Sademi, precies! Het gaat om het feit dat ze met iets adverteren, beweren een bepaalde dienst te leveren waar je voor moet betalen, en dat niet doen. Terwijl er dus wel een andere oplossing is, maar daarvoor graag extra geld van de klant willen. Dat is niet ok. 


Welke andere provider hadden jullie hiervoor eventueel op het oog @Sademi en @gebruiker.vsd ???

Vroeger was ik altijd bij Ziggo, maar toen hadden we al deze streamingsdiensten nog niet. Dus ik ben zoekende, en ik wil ervaringen verzamelen, en zeker weten dat deze diensten wel werken. 😉


Wat is jouw probleem @Sademi ?

Mijn probleem is dat ik constant problemen heb met videoland en dat KPN dat allemaal al weet en er niks aan doet. Dit loopt al zolang!

@Sademi, precies! Het gaat om het feit dat ze met iets adverteren, beweren een bepaalde dienst te leveren waar je voor moet betalen, en dat niet doen. Terwijl er dus wel een andere oplossing is, maar daarvoor graag extra geld van de klant willen. Dat is niet ok. 

Dat vind ik ook. En laat ik eerlijk zijn, dit mag een keer gebeuren hoor, maar het loopt nu al erg lang, en dan vraag je kpn er naar om met een oplossing te komen, en dan is het, kijk maar via de laptop of telefoon. Nee, ik wil het op tv kijken, daar betaal ik best veel voor per maand. Dan krijg je als antwoord, je bent niet verplicht om videoland af te nemen. En dan bestaat er een nieuw kastje, en dan moet je een duurder abbonenent nemen? Kansloos dus! De apps worden sneller en kpn moet zorgen dat ze met de vernieuwde apps mee blijven lopen. Ik neem van hun een dienst af!


Wat is jouw probleem @Sademi ?

Mijn probleem is dat ik constant problemen heb met videoland en dat KPN dat allemaal al weet en er niks aan doet. Dit loopt al zolang!

@Sademi, precies! Het gaat om het feit dat ze met iets adverteren, beweren een bepaalde dienst te leveren waar je voor moet betalen, en dat niet doen. Terwijl er dus wel een andere oplossing is, maar daarvoor graag extra geld van de klant willen. Dat is niet ok. 

Dat vind ik ook. En laat ik eerlijk zijn, dit mag een keer gebeuren hoor, maar het loopt nu al erg lang, en dan vraag je kpn er naar om met een oplossing te komen, en dan is het, kijk maar via de laptop of telefoon. Nee, ik wil het op tv kijken, daar betaal ik best veel voor per maand. Dan krijg je als antwoord, je bent niet verplicht om videoland af te nemen. En dan bestaat er een nieuw kastje, en dan moet je een duurder abbonenent nemen? Kansloos dus! De apps worden sneller en kpn moet zorgen dat ze met de vernieuwde apps mee blijven lopen. Ik neem van hun een dienst af!

 


Precies! Dat is exact hoe het zit. Aan discussies over alternatieven met andere fora bezoekers hier, heb ik geen behoefte. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat om KPN die zegt iets te leveren, daar mee adverteert, en het vervolgens niet naar behoren doet.


Welke andere provider hadden jullie hiervoor eventueel op het oog @Sademi en @gebruiker.vsd ???

Vroeger was ik altijd bij Ziggo, maar toen hadden we al deze streamingsdiensten nog niet. Dus ik ben zoekende, en ik wil ervaringen verzamelen, en zeker weten dat deze diensten wel werken. 😉

Nou, dat zoeken doe ik regelmatig (in verband met m'n website). Vooralsnog bieden alleen KPN en Ziggo apps aan op hun decoders. 

Gewoon zelf een streming apparaat(je) kopen als je nog geen geschikte smart-tv hebt. Die zijn er al van af € 40 . Kun je álle streamingdiensten op zetten die je maar wilt.

Of je gaan over naar het nieuwe abonnement van kpn met de TV+ box. Ook daar kun je zelf apps op zetten. Die TV+ box werkt uitstekend met apps (zelf in huis momenteel).

Ik vrees dat het op de Arris vip2952 en Arcadyan hmb2260 nooit goed zal werken. Ook die boxen zijn uit de tijd van voor de apps. Met de nieuwe software zitten die apps er wel op….


Als iets aangeboden wordt als een aanvullende dienst of service (zoals de apps op de tv-ontvangers) en als ook bekend is, dat de oude ontvangers daar eigenlijk niet voor geschikt zijn, zou je je ook de vraag kunnen stellen, of je daarmee de klanten nu een dienst bewijst of een teleurstellende ervaring biedt.

Uit ervaring weet ik dat de Netflix, YouTube en  HBO-Max via de VIP 5052 prima werken. En hoewel dit het kpn-forum is: op de Next-Mini van Ziggo ook. 

Maar, wat bij Ziggo wél makkelijk en zonder ingewikkeld en bureaucratisch gedoe met abonnementsaanpassingen of het afsluiten van een vrijwel leeg aanvullend 4K zenderpakket (dat ook niet altijd kan), is het tegen een eenmalig bedrag de oude apparatuur te vervangen voor de Next-Mini. 😉 Zo gemakkelijk kan het zijn.

En nu we toch een uitstapje naar Ziggo maken: Ziggo heeft ook een app voor de Apple TV. 😉

 


Bestaande klanten kunnen bij kpn nu naar de TV+ abonnementen. In vrijwel alle gevallen minder duur dan het huidige abonnement. Die TV+ BOX werkt prima met de apps.

 

Berteman.

Ik wilde het niet zeggen maar bij Ziggo zijn de streams in de app slechts 720p. Dat is toch zonde op de Apple TV box. Daar is ie veel te goed voor. Zeker als je het op je hoofd televisie wilt gebruiken. Dan is het beeld via de next mini mooier.