Skip to main content

Onze 2e ontvanger hebben we 2 jaar niet gebruikt, en nu we hem weer willen gebruiken stopt deze bij opstarten bij 85 procent.

Dat is het geval als ik hem op dezelfde modem aansluit als onze 1e ontvanger, en die werkt Ok. 

Overigens willen we deze 2e ontvanger aansluiten op een Deco M7 WiFi versterker, kunt u bevestigen of dit zou kunnen werken, of moeten we daarvoor beter kiezen voor een SuperWifi ? 

Waarschijnlijk moet de ontvanger opnieuw geactiveerd worden.  Dit kan een moderater doen mits u het serienummer in uw profiel zet bij persoonlijke gegevens.  Overigens wel het hele profiel invullen.  De wachttijd is wel een dag of vier. Eventueel bellen met de klantenservice 0800-0402 en hou het serienummer bij de hand. Of die via de deco werkt is een kwestie van proberen. Het kan zijn dat imgp snooping een rol gaat spelen. 


Opnieuw geactiveerd moeten worden lijkt me niet van toepassing.
(Waarom zouden hardware systeemgegevens achterliggend in het account zijn ontkoppeld??)
Het lijkt me eerder dat de firmware niet meer klopt na twee jaar niet in gebruik te zijn geweest.
Een zodanig verschil, dat die niet automatisch wordt vernieuwd.
 

Hoe reset ik een tv-ontvanger zonder tv-menu

Als je het tv-menu niet ziet, kan je de tv-ontvanger resettten met de onderstaande stappen.

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de aan-en uitknop en wacht 30 seconden
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de aan- en uitknop
  3. Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger

          Opmerking:  Dat is het knopje bovenaan rechts op het apparaat zelf (met Led lampje).


Door kort op de stand-byknop te klikken kan je door het tv-menu navigeren. Je bevestigt een keuze door de stand-byknop 3 seconden ingedrukt te houden.

4. Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-byknop ingedrukt

5. De tv-ontvanger haalt de nieuwe software binnen. Dit kan 20 minuten duren

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit

 

============================================================

Ander model TV-ontvanger:

 

Hoe reset ik de tv-ontvanger 5202 zonder tv-menu?

1. Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.

2. Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt

3. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.

4. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.

5. Druk nu op de menu-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet een menu op je tv.

6. Kies "Terug naar fabrieksinstellingen" en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.

7. Druk op "Software-verwijderen" en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.

8. Kies in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

 


Hi @PeterV17, ik vermoed net als @Babylonia dat de ontvanger niet meer opstart omdat hij zeer veel updates heeft gemist.

Is het nog gelukt om nieuwe software binnen te halen? 


Ja met de reset na het opstarten en het verwijderen van de software is het nu gelukt om de ontvanger te starten.

Nu nog uitzoeken hoe we dit werkend krijgen in combinatie met de Deco wifi-versterker, maar we zijn in ieder geval een stap verder.

Bedankt voor jullie hulp !


Nu nog uitzoeken hoe we dit werkend krijgen in combinatie met de Deco wifi-versterker,….

Stel het “basis station” van de Deco WifF in als  “Access Point”,  Dan zijn zowel het Deco basis-station als achterliggende Deco WiFi “mesh satellites” onderdeel van het hoofd KPN router LAN netwerk.systeem

Kijk of je mogelijkheden hebt in de menu's van het  TP-Link Deco basis station, om "IGMP Snooping” te activeren.  Daarmee zou KPN IPTV naar gelang omstandigheden ook kunnen werken.


Top dat het is gelukt @PeterV17!

Had je het laatste bericht van Babylonia ook al bekeken?


Ja de Deco staat nu in Access Point Mode, en ook de IGMP snooping heb ik aan kunnen zetten.

Maar helaas nog steeds foutcode F143 bij het opstarten van de ontvanger, en nu loopt deze weer vast bij 10%.

De Deco staat in de slaapkamer (met sterkte Matig), en de tv-ontvanger zit met een kabel verbonden aan die Deco ontvanger. Maar ik zou niet weten wat ik nog kan doen om de sterkte van het netwerk te verbeteren.

Kabel van het Deco basisstation zit direct verbonden met de Experia-box, en geen van de stekkers zitten in een stekkerdoos, ze zitten in een stopcontact in de muur.


Helaas het ene merk aan WiFi Access Points (en mesh satellites) is niet het andere.
Het kan goed en slecht uitpakken.

Zelf heb ik bijvoorbeeld ook geen goede respons voor IPTV / TV ontvanger.
Als ik die draadloos achter Synology mesh points hang.

Het beste resultaat heb ik gewoon met rechtstreeks bekabelde verbinding van TV-box met hoofd router.

Daar waar ik eerder wel een goede werking had, is bijv. met gebruik van “KPN SuperWiFi punten”.
Zelfs gewoon volledig draadloos van die SuperWiFi punten.


Ik hoor graag van iemand van KPN wat een mogelijke oplossing zou kunnen zijn, een draadloze verbindingsset of een Superwifi set. Welke oplossing heeft de voorkeur ? 

Dit zou alleen voor de TV zijn, de WiFi doet het op zich goed via de TP Link Deco set.


Draadloze verbindingsset (netwerk via het stroom netwerk) zou je zoveel mogelijk moeten vermijden.

Met alle tegenwoordige moderne apparatuur van accu opladers, LED verlichting etc.
Is het stroomnetwerk zodanig “vervuild” in een strakke sinusvorm van de “wisselstroom”, dat dit grote invloed heeft op de betrouwbaarheid van een netwerkverbinding over dat stroomnetwerk.

Garbage in = garbage out.

(Niet voor niets dat er zoveel berichten over zijn - zie aantallen zoekresultaten ).


Zie hier veel wijze lessen van @Babylonia o.a. hoe sommige tv ontvangers weer tot leven komen, wellicht is het mogelijk om dit in de kennisbank te plaatsen @Maja_ 


De informatie m.b.t. TV-ontvanger om daarmee nieuwe firmware op te halen,
Hoe reset ik een tv-ontvanger zonder tv-menu

Is reeds standaard aanwezige informatie bij KPN.
Heb het alleen even gekopieerd en in het bericht geplakt.  😮  😎

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm#/

Vragen over het resetten van de tv-ontvanger?

Laatste twee uit te klappen regels bijna onderaan.


De informatie m.b.t. TV-ontvanger om daarmee nieuwe firmware op te halen,
Hoe reset ik een tv-ontvanger zonder tv-menu

Is reeds standaard aanwezige informatie bij KPN.
Heb het alleen even gekopieerd en in het bericht geplakt.  😮  😎

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm#/

Vragen over het resetten van de tv-ontvanger?

Laatste twee uit te klappen regels bijna onderaan.

Top @Babylonia