Skip to main content

Beste,

 

Mijn TV ontvanger is al een hele tijd traag en loopt regelmatig vast, sinds de nieuwe update (nieuw menu enzo) is het eigenlijk alleen maar erger geworden.
Het ziet er leuk uit, maar draagt weinig bij aan meer kijkplezier.
De ontvanger moet meerdere keren per week een harde reset hebben, anders werkt hij niet goed.


De klachten zijn: stilstaand beeld, traag met openen menu en de gids. Soms blijft het menu of de gids in beeld staan en kun je niet terug naar tv (de afstandsbediening werkt wel: kun je zien aan het controle-Ledje voorop de ontvanger).
Youtube loopt af en toe vast en bij Netflix is er bij het afspelen soms wel geluid, maar geen beeld.
 

TV-ontvanger is een Arcadyan HBM 2260 en ik heb een Experiabox V9.
Het volgende heb ik geprobeerd (oa op advies van de klantenservice):

Resetten van de Experiabox,

TV-ontvanger direct aansluiten op de Experiabox,

Fabrieksinstellingen laden TV-ontvanger,

Reset van de TV-ontvanger.

Dit helpt allemaal tijdelijk, na 1 of 2 dagen wordt de TV-ontvanger weer traag en loopt dan regelmatig vast. 

Ik heb al eerder contact gehad via de klantenservice, maar de wachttijden zijn zo ontzettend lang dat ik het nu maar eens via dit forum probeer.

Wat moet er gebeuren om te zorgen dat dit vlekkeloos werkt?

 

Mvgr,

 

Peter

@Dokter P Welkom op het forum. 

Ik kijk graag met je mee wat ik voor je kan betekenen. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en op onderzoek uit. 


Beste Rutger_

 

Ik heb enkele dagen geleden (eindelijk) contact kunnen krijgen met een collega van je via de chat.

Inmiddels staat hier een nieuwe experiabox en een nieuwe tv ontvanger. De afgelopen dagen zijn er geen problemen geweest en ik hoop dat het hiermee opgelost is.

 

Mvgr

Peter