Skip to main content

Sinds gisteren doen beide tv-ontvangers het niet meer. Ze geven diverse foutcodes en na herstart lijken ze een update te doen maar die blijft telkens op 85% hangen. Ik heb al diverse voorgestelde oplossingen vanaf de KPN-site doorgevoerd maar zonder succes. De rest van de internet -functies lijken het goed te doen. Zowel lan als de superwifi-punten geven “groene lampjes". Alleen zie ik in mijn thuisapp de superwifi punten ook niet meer terug.

 

Dit alles lijkt sinds 2 dagen het geval te zijn.

 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? 

Zit er toevallig ook een DVS tussen? 


Het zijn zwarte arris ontvangers en ik heb met een switch verbonden. Heb het ook al geprobeerd zonder switch ertussen. En ik heb een Box 12 router.

 

 


Arris 5202 of 2952?

 

Heeft de switch IGMP snooping? 

Dit is nodig om IPTV (via Vlan4).


Arris 5202,

 

Snooping ?, geen idee tot nu toe waren het prima switches van Netgear, nog nooit problemen gehad. 


Het betreft een TP-link TL SG105 switch en die heeft snooping.

 


Zojuist alleen arras op de box 12 aangesloten en zelfde foutmelding. Kom geen stap verder. Blijft hangen op 85% bij beide ontvangers.


Heb net nog een keer alles uit box 12 gehaald en enkel rechstreeks de tv-ontvanger aan gesloten. Maar blijft wederom hangen op 85% en daarna foutmelding.


@Theed22000 

 

Als je het nog niet gedaan hebt, vul dan je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terugkomen.

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren.

 

Je kan ook gratis 0800-0402 bellen.


Via helpdesk Twitter kreeg ik de tip om NT kastje ook even van stroom te halen. Dat bleek uiteindelijk de oplossing.

 


We kampten de afgelopen paar dagen inderdaad met een verstoring waarbij tv-ontvangers niet altijd verbinding kregen met het KPN netwerk @Theed22000. ! van de adviezen was inderdaad om het glasvezelpunt (NT kastje) stroomloos te maken. 

Goed om te lezen dat met hulp van KPN Webcare bij jou verholpen is.Â