Skip to main content

Sinds we een nieuwe modem hebben en sneller internet loopt onze tv ontvanger de hele tijd vast. Met name bij Netflix en YouTube, maar ook bij tv kijken. Heel vervelend en het is niet te doen om een programma te kijken. Ik heb beide tv ontvangers geprobeerd, een frisse start en software update gedaan. Tv ontvanger is bedraad met glasvezel. Niets helpt helaas Wat kan het probleem verhelpen?!

Hallo @Kaguit 

 

Heb je het nieuwe modem ook al eens een reset gegeven, bij mijn moeder moest ik dat ook doen voordat alles goed werkte met het nieuwe modem wat ze kreeg, internet werkte prima maar TV en telefonie niet.

Zie punt 2 op deze pagina hoe je het modem een reset geeft: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


Dank je wel, ik ga de modem resetten en testen of dit een oplossing biedt


Helaas heeft de reset van het modem niets opgelost. Probleem is nog steeds aan de orde


Welke tv ontvangers heeft u?


Arcadyan HMB2260 en arris vip2952 v2. Het is hopeloos en geen kijken, zowel Netflix, YouTube als tv


Hoi @Kaguit, welkom op ons forum!

Goed om te zien dat er al hulp toegesneld is in jouw topic. Ik hoop dat je er intussen uit gekomen bent met het vastlopen van je tv-ontvanger. Nog een extra tip van mijn kant: Het helpt vaak goed om de tv-ontvanger een frisse start te geven.


Dank, ik het van alles gedaan, reset modem, frisse start en software update tv ontvanger. Dit leek niets op te lossen. Ook heb ik op een ander punt in huis getest en daar doet het probleem zich niet voor. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat er iets niet goed gaat in de aansluiting maratz versterker en tv ontvanger. Als iemand daar een tip/advies voor heeft heel graag. We hebben een nieuwe versterker, maratz nr1510. HDMI kabel gaat van beamer naar versterker en van versterker naar tv ontvanger. Dan gaat de boel blijkbaar haperen en mis en valt er niet meer gewoon tv/Netflix/YouTube te kijken


@Kaguit Ah, wat goed dat je dit al uitgevonden hebt. Het kan soms even zoeken zijn naar de beste opstelling en manier van aansluiten met je apparatuur thuis inderdaad. Als jouw apparatuur ervoor geschikt is, dan zou je een optische kabel kunnen proberen? We hebben vast ook forumgebruikers die met je mee kunnen denken. @PeterG heb jij nog tips of ideeën misschien?


Daar ben ik, @Kaguit en @Alexandra .

Netflix en Youtube kan ik inkomen. Die apps (en ook die van Videoland) doen het hier ook niet lekker op de 2952. Maar ik heb een prachtige smart 😉 TV, dus waarom daarvan het slimme deel niet gebruiken. TV ontvanger hier dus alleen voor het kpn aanbod (tv en on demand).

Ook heb ik op een ander punt in huis getest en daar doet het probleem zich niet voor. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat er iets niet goed gaat in de aansluiting maratz versterker en tv ontvanger. 

Ah. Heb je 't bij de Marantz zo aangesloten dat hdmi via die versterker gaat? Dat was op dat andere punt in huis tijdens het testje vast niet zo.

Sluit eens de ontvanger direct op de tv aan met de hdmi. 

En de versterker via óf hdmi arc van tv af óf optisch vanaf de ontvanger. Dus géén hdmi verbinding direct van ontvanger naar versterker.

 


Dank, ik heb de optische kabel geprobeerd icm hdmi rechtstreeks van tv ontvanger naar beamer. Helaas geen geluid via versterker. Probleem nu bij leverancier maratz neergelegd.Â