Skip to main content

Wij hebben sinds een maand KPN. Eerst dachten we wel zonder TV te kunnen, maar dat bleek niet het geval. Nu hebben we het TV-pakket ontvangen. Klopt het dat die ontvanger met een ethernetkabel aan de Experiabox moet worden aangesloten? Dat zou betekenen dat we een kabel van de huiskamer naar de meterkast moeten laten lopen. Hoe doen andere mensen dat?

Ik lees dat er ook een draadloze verbindingsset is, maar die zouden niet goed werken met zonnepanelen.

Dat zou betekenen dat we een kabel van de huiskamer naar de meterkast moeten laten lopen.

Ja. Ook via kabeltelevisie als Ziggo werkt het via een kabel.

Hoe doen andere mensen dat?

Met mijn tweede tv doe ik het via Chromecast. Dat gaat geheel via wifi. Ook tv kijken via de in een televisie van Samsung en LG (modellen v.a. 2017) kan geheel via wifi.
Met Chromecast is wel een smartphone of tablet met de KPN ITV-app nodig. Je kunt ook casten v.a. een laptop van af de website tv.kpn.com in Google Chrome of Edge Chromium.

Aan huur van 1 ITV ontvanger ontkom je niet, ook al gebruik je 'm niet. Die hoort nou eenmaal bij het ITV abonnement.

Het is inderdaad ook mogelijk om de etherkabel te "vervangen” door het deels via het lichtnet te laten lopen. De electronica van zonnepanelen en dimbare ledverlichting KAN zeer verstorend werken op het signaal; het lichtnet is in beginsel natuurlijk niet bedoeld voor internetsignalen.

Je kunt de “draadloze” verbindingsset 14 dagen uitproberen. Zie apparatuurvoorthuis.kpn.com.

 


Dank voor je reactie Peter. We kijken al via Chromecast, maar mijn man mist het zappen met de afstandsbediening :wink: . Inmiddels begrijp ik dat we inderdaad een kabel zouden moeten laten trekken.  De website van KPN is daar wat onduidelijk over. Ik lees op de ene plek dat een monteur van KPN als het nodig is, gratis een kabel van max. 15 meter trekt, op de andere plek staat dat dat € 75,00 kost. Misschien kan iemand mij vertellen wat nu waar is.


Het is een gewone ethernetkabel, de kabel leggen kan ieder handig persoon, als er een logische route te vinden is dan natuurlijk.

De stekkertjes aanknijpen is weer een andere tak van sport. Maar een handige klusjes persoon zou dat kunnen. Die moeten er toch  onderhand ook wel zijn voor dit soort klussen.


Ik heb de coax kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer vervangen voor een ethernet kabel. Misschien is dat voor IPMH ook een oplossing. 


Ik heb de coax kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer vervangen voor een ethernet kabel.

Dat is wel een idee, de coax-aansluiting zit naast de TV. Dankjewel.

Ondertussen ben ik nog wel benieuwd of een KPN-monteur dat ook doet. Dus iemand van KPN?


Goedemorgen @IPMH, nog van harte welkom bij KPN! :blush:

Het is mogelijk een monteur van ons langs te laten komen om te kijken of het een optie is om de kabel te vervangen, dat is echter wel tegen betaling. Een afspraak met de servicemonteur kost € 60,- (voor de eerste 45 minuten). Meer informatie hierover vindt je op onze site: Servicemonteur. Je kunt via deze pagina ook een afspraak met de monteur inplannen.